XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Ja precies. Is alleen een krabding ook voldoende? Heb namelijk geen aparte ruimte :)

Er bestaat ook een middel waarmee je spullen kan inspuiten waardoor katten er geen interesse in hebben met krabben.
Onze oude banken gingen allemaal naar de klote maar bij deze doen ze het absoluut niet.
Heb alleen geen idee hoe die zooi heet :P

Er bestaat ook een middel waarmee je spullen kan inspuiten waardoor katten er geen interesse in hebben met krabben.
Onze oude banken gingen allemaal naar de klote maar bij deze doen ze het absoluut niet.
Heb alleen geen idee hoe die zooi heet :P

Je kunt, als toevoeging op jouw tip, geloof ik ook de krabpaal insprayen met catnip. Zodat ze dus niet snel naar de bank (ed) gaan en juist snel naar de krabpaal.

Ja dat gaat sowieso helpen.
Imo zelfs nog beter, omdat ze soms te lui zijn om naar de andere ruimte te lopen en de bank bijvoorbeeld dichterbij is... :rolleyes:

Ja zat meer te denken in geval dat je die ruimte afsluit van de rest van het huis als je weg bent, eventueel dan luikje naar afgesloten tuin voor meer vrijheid.

Ja precies. Is alleen een krabding ook voldoende? Heb namelijk geen aparte ruimte :)

Gladde oppervlakten zijn voor katten niet zo ideaal om aan te krabben. Ze hebben de voorkeur voor stof e.d. waar ze lekker aan kunnen trekken.

Je bank zal, denk ik, hooguit beschadigen door het spelen en ouwehoeren en er over heen rennen en om grip te houden hun nagels dan uitzetten.

Ik heb een hele tijd een lederen bank gehad. Ze hebben er nooit aan gekrabd. Nu ik een nieuwe stoffen bank heb grijpen ze elke kans aan om hun nagels er in te zetten. Ik had de bank nog niet eens helemaal uitgepakt en ze begonnen al.. :rolleyes:

Voldoende afleiding creëren en een grote krabpaal houdt je leren bank wel gaaf! En de tip vwb catnip kun je ook doen.. moet je wel regelmatig herhalen.. want na een korte tijd vergaat de geur..

Echt zo chill, als ik achter m'n pc aan school bezig ben moet ze naast me komen liggen en is ze helemaal blij <3

1zox4k3.jpg

• Like
Waarderingen: Tsn
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dinsdag bij deze poes kijken, ben benieuwd.

• Like
Waarderingen: YOGI
:lol: Katten krabben niet aan een lederen bank?

Had 3 krabpalen staan, maar de vulling van m'n bank hing er op den duur zelfs uit.

Nu inderdaad de deur naar de huiskamer dicht, heeft ze nog genoeg ruimte.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 11:44 ----------

Daar waren wij in eerste instantie ook erg bang voor, hoe katten en een leren bank te combineren.
Maar in de afgelopen ruim 15½ jaar nog nooit een grote haak in het leer gehad. En al helemaal er niet dwars doorheen. Wel een paar kleine haakjes. Maar dat mag geen naam hebben. Reuze meegevallen dus.

Maar opmerking ging trouwens niet over kapotmaken. Het is een stoffen bank en de kat verhaart nogal.

Ideaal is een aparte ruimte inrichten met krabpaal ed. Als ze niets anders hebben dan die zetel zal het sowieso gebeuren.
Ideaal is als de krabpaal bij de voordeur staat. Nieuwe luchtjes nodigen uit om te krabben :)

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 12:51 ----------

Echt zo chill, als ik achter m'n pc aan school bezig ben moet ze naast me komen liggen en is ze helemaal blij <3

1zox4k3.jpg
Heerlijk dier, lief!

Ideaal is als de krabpaal bij de voordeur staat. Nieuwe luchtjes nodigen uit om te krabben :)
Ja of de achterkeuken/bij achterdeur. Die je dan bijv kan afsluiten als je weg bent. Had dit ergens bij mensen gezien en ging volgens mij erg goed.

Ja of de achterkeuken/bij achterdeur. Die je dan bijv kan afsluiten als je weg bent. Had dit ergens bij mensen gezien en ging volgens mij erg goed.
Als je die deur nooit gebruikt, heeft dat veel minder nut hoor...
Maar gebruik je die deur wel, dan is t idd een mooie oplossing :)

Morgen het eerder geposte poesje ophalen! Kruising tussen britse korthaar en noorse boskat.

Ahhhh...Wat lief zeg, poesjes. Zie nu wel in waarom mijn oom ze met een zak stenen de rivier in smeet:rolleyes: Maar om on topic te blijven: eerder woonde ik in een echte kattenbuurt. En er was 1 kat die zo verrekte schattig was, dat zij echt van iedereen een aai over haar bol kreeg. Stel je voor: een kleine witte kat, platte neus met een heeeel zielig gemiauw. Nog schattiger dan die katten uit Walt Disney films. Echt zo'n Disney kat was het:roflol:

Morgen het eerder geposte poesje ophalen! Kruising tussen britse korthaar en noorse boskat.

:heart:

Wel foto's blijven plaatsen he :cool:

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 15:30 ----------

Jillz in de wasmand..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: YOGI
Uiteraard! Wel tof, krijg alles mee van krappaal tot voer.Beestje is wat flinker dan op de foto's maar ontzettend mooi!

Uiteraard! Wel tof, krijg alles mee van krappaal tot voer.Beestje is wat flinker dan op de foto's maar ontzettend mooi!

Kijk op de verpakking van het voer even of er geen mais, tarwe of graan in verwerkt zit!
Voordelen van graanvrij voer

Het maag- en darmstelsel van een kat is simpelweg niet gebouwd op het verwerken van granen (en andere toevoegingen). De granen komen er dus ongebruikt weer uit, en vormen zo een onnodige last op de vertering van de kat. Stinkende ontlasting en een gevoelige huid is ook vaak het gevolg van granen in het voer.
Voor sommige katten is een graanvrije voeding zelfs een absolute noodzaak, als ze bijvoorbeeld allergisch of gevoelig op granen reageren.

Waarom worden er dan volop granen verwerkt in kattenvoer? Vaak word er beweert dat granen noodzakelijk zijn voor het produceren van droogvoer. Verschillende merken hebben het tegendeel al bewezen.
De tweede reden is de kostprijs om het voer te produceren. Graan kost aanzienlijk minder dan vlees. Dus hoe meer graan, hoe goedkoper het voer is om te produceren

Graanvrij voer is zeker geen wondermiddel voor moeilijke eters of gevoelige katten. Iedere kat reageert tenslotte anders op een bepaalde samenstelling van voer/merk, en het kan altijd gebeuren dat een kat het beter doet op een merk die wel granen bevat.

Droogvoer
Droogvoer zijn de traditionele brokjes die iedereen wel bekend zijn. Het is in verband met het productieproces onmogelijk om brokjes volledig uit vlees te laten bestaan, maar graanvrij is wel degelijk een optie bij droogvoer. Een deel van de traditionele granen wordt dan meestal vervangen door aardappel en dergelijke. Een merk met hoog vleespercentage (ongeveer 70-80 procent) is volgens mij zeker aan te raden, deze zijn cursief aangeduidt in de tabel hieronder.

Merken die een graanvrij gamma aanbieden zijn

bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/hui...oer-aanbod-droogvoer-natvoer-en-versvoer.html

Ik geef de mijne deze: http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel-Product-4786802/Cat-Lovers-Gold-5kg.html

meer info: http://www.petsnature.nl/c-1954499/cat-lovers-gold-voordelen/

Succes :)

Terug
Naar boven