XXL Nutrition

Sticky Het Katten Topic

Nice, oortjes staan normaal en ze kijkt nieuwsgierig.. gewoon dat ding open zetten en ze komt er vanzelf wel uit wanneer ze wilt :). Heb je trouwens al een kattenbak staan?

Nice, oortjes staan normaal en ze kijkt nieuwsgierig.. gewoon dat ding open zetten en ze komt er vanzelf wel uit wanneer ze wilt :). Heb je trouwens al een kattenbak staan?

Haar kattenbak van de vorige eigenaar. Die staat dus zodra ik thuis ben. Beestje was ik van plan op de 2de verdieping neer te zetten en de kattenbak for time being ook op die etage. Later wil ik die op de BG.
Ik heb een omgekeerde woning :) Woonlaag is op de 2de, slaap op 1e en voordeur uiteraard op de BG.

Mooi katje!
Mijn vriendje Gizmo. Ik hoop hij er nog lang mag zijn! 13 jaar al bij ons. Sinds 01/01/2000 bij ons :D

Mooie foto's, mooie poezel!

Wat ik heb gelezen is dit een fabeltje, als je een kat regelmatig borstelt krijgen ze ook niet zo heel snel haarballen. (Ik heb de mijne nu 1 jaar, en nog geen haarballen gezien). Je kunt wel af en toe wat kattengras neerzetten maar ook dit is optioneel, van wat ik heb gelezen komt t er toch wel uit.
Natuurlijk krijg je minder haarballen met borstelen. Maar het is gewoon een normaal proces dat een kat zichzelf wast, en dat het daarmee haren binnenkrijgt. De voeding bepaalt in hoeverre het haar 'verpakt' kan worden in onverteerbare voeding. Die onverteerbare voeding zorgt ervoor dat het haar het lichaam via de achterkant verlaat ipv de voorkant.

Je hebt verschillende soorten kattengras: dat platte brede gras kan flinke scheuren op de maag geven. Zelfs gras is dus niet zonder nadelen...

Hoofdbestandsdeel van het voer wat je linkte is kippenmeel. Ofwel: het afval na het slachten (botjes met daaraan vlees resten en vaak zelfs veren) die tot meel verwerkt worden. Kan prima voer zijn (is maar net hoe ver je ermee wil gaan), maar het is wel een beetje dubbel met je verhaal :p

Furminator helpt trouwens nog meer losse haren te verwijderen dan de borstel. Als je daar handigheid in krijgt, kan je er zelfs voor zorgen dat ze 3 maand niet verharen.

Zo, het beestje is inmiddels een halve dag binnen. Eerst heeft ze een paar uur achter de plisse gezeten. Toen ik probeerde om dat omhoog te doen, probeerde zij op haar beurt het raamkozijn in te klimmen om maar beschut te zitten.
Uiteindelijk toch maar gepakt en het beestje op de kattenbak gezet. Daar heeft ze ook weer uren in gezeten waarna ik de kap er vanaf had gehaald. Treetje voor treetje loopt ze nu naar boven, van de 16 treden zit ze nu op trede 15, dat allemaal in 8 uur tijd.
Als ik langs haar loop kruipt ze niet weg maar kijkt ze me alleen aan.

--Net geprobeerd om naast haar te gaan zitten en te aaien maar dan begint ze te blazen..

Laatst bewerkt:
Gewoon een beschut plekje gevenven lekker met rust laten. 1 kamer is ook wel genoeg, zet je daar kattenbak en eten etc. Rest van het huis verkennen komt later wel.

Gewoon een beschut plekje gevenven lekker met rust laten. 1 kamer is ook wel genoeg, zet je daar kattenbak en eten etc. Rest van het huis verkennen komt later wel.

Punt is dat het huis voor het overgrote deel open. Denk dat ik d'r maar in de krappaal hijs en met rust laat...op de trap moet er steeds iemand langs.

+1

Ze heeft de tijd nodig om te wennen, kan wel even duren.. allemaal nieuwe geuren, nieuwe mensen. Ze weet niet of t veilig ia, dat neemt zn tijd. Mijn poes, die nog maar 12 weken was toen ik der kreeg; wilde een week lang niets van me weten.. voordat ze wat begon te ontdooien.. Gewoon lekker met rust laten en je eigen ding doen.. dan merkt ze vanzelf dat ze de ruimte heeft om zich op haar gemak te voelen!

Natuurlijk krijg je minder haarballen met borstelen. Maar het is gewoon een normaal proces dat een kat zichzelf wast, en dat het daarmee haren binnenkrijgt. De voeding bepaalt in hoeverre het haar 'verpakt' kan worden in onverteerbare voeding. Die onverteerbare voeding zorgt ervoor dat het haar het lichaam via de achterkant verlaat ipv de voorkant.

Je hebt verschillende soorten kattengras: dat platte brede gras kan flinke scheuren op de maag geven. Zelfs gras is dus niet zonder nadelen...

Hoofdbestandsdeel van het voer wat je linkte is kippenmeel. Ofwel: het afval na het slachten (botjes met daaraan vlees resten en vaak zelfs veren) die tot meel verwerkt worden. Kan prima voer zijn (is maar net hoe ver je ermee wil gaan), maar het is wel een beetje dubbel met je verhaal :p

Furminator helpt trouwens nog meer losse haren te verwijderen dan de borstel. Als je daar handigheid in krijgt, kan je er zelfs voor zorgen dat ze 3 maand niet verharen.
Ik lees op internet dat het wel mogelijk is dat de kat zijn haren via de ontlasting uit het lichaam krijgt, dus ze hoeven niet persé haarballen te krijgen. (Geen idee of onverteerbare voeding geven daarmee helpt, puur op intuïtie zou ik om die reden geen granen geven).

Kippenmeel:
Kip is een zeer geschikte bron van hoogwaardige eiwitten. De productietechniek van een droge brok leent er zich echter niet voor om hele stukken kip te verwerken. Daarom wordt het kippenvlees eerst ontdaan van het vocht. Wat overblijft heet vleesmeel, in dit geval kippenmeel. Wist u dat voor 1 kilo kippenmeel, maar liefst 2,5 kg verse kip nodig is?
. Geen idee of daar botten in verwerkt zijn dat kan ik niet vinden ??? .
Mochten er wat veren in verwerkt zijn dan lijkt me dit niet zo erg want een kat in de natuur eet bij het eten van zijn prooi vast ook wel wat veren mee.

Een furminator is echt super idd!!!

+1

Ze heeft de tijd nodig om te wennen, kan wel even duren.. allemaal nieuwe geuren, nieuwe mensen. Ze weet niet of t veilig ia, dat neemt zn tijd. Mijn poes, die nog maar 12 weken was toen ik der kreeg; wilde een week lang niets van me weten.. voordat ze wat begon te ontdooien.. Gewoon lekker met rust laten en je eigen ding doen.. dan merkt ze vanzelf dat ze de ruimte heeft om zich op haar gemak te voelen!

Ja precies, de kat komt vanzelf wel naar jouw toe (en dat kan in het begin even duren hoe jammer dat ook is). Komt goed!!

Laatst bewerkt:
Ik ben bewust een paar uur uit huis geweest en het beestje heeft eindelijk gegeten, gedronken en gepoept. Ook wordt er druk verkend, blij mee :D

Zo, eindelijk terug een nieuw katje in huis, een cadeau van m'n gf voor m'n verjaardag

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mijn testosteron daalt & oestrogeen stijgt als ze mij zo aankijkt :')

Mijn katten zijn altijd zo blij dat er weer nieuwe supps binnenkomen!

Ze hebben er allebei even ingezeten, en zijn toen begonnen met slopen..

En vandaag is het echt zo'n zondag......

---------- Post toegevoegd 13 October 2013 om 17:45 ----------

Zo, eindelijk terug een nieuw katje in huis, een cadeau van m'n gf voor m'n verjaardag

Mijn testosteron daalt & oestrogeen stijgt als ze mij zo aankijkt :')

Awwwww, wat lief!! En nog gefeliciteerd ;)

Ahhww cute :heart:

Ik had het nog even nagevraagd :) :

"
Beste YOGI,

Bedankt voor uw email.
Kippenvleesmeel is gedroogd en gemalen kippenvlees. Hier zitten geen toevoegingen in.

Met vriendelijke groeten,
Cissie G.....
The Focusline
www.dogloversgold.eu

"

Mijn katten zijn altijd zo blij dat er weer nieuwe supps binnenkomen!
Ze hebben er allebei even ingezeten, en zijn toen begonnen met slopen..

En vandaag is het echt zo'n zondag......

Hahhahah ... katten en dozen is toch iets waanzinnigs hé. :D
Leuke foto's!

Ik lees op internet dat het wel mogelijk is dat de kat zijn haren via de ontlasting uit het lichaam krijgt, dus ze hoeven niet persé haarballen te krijgen. (Geen idee of onverteerbare voeding geven daarmee helpt, puur op intuïtie zou ik om die reden geen granen geven).

Kippenmeel:
Kip is een zeer geschikte bron van hoogwaardige eiwitten. De productietechniek van een droge brok leent er zich echter niet voor om hele stukken kip te verwerken. Daarom wordt het kippenvlees eerst ontdaan van het vocht. Wat overblijft heet vleesmeel, in dit geval kippenmeel. Wist u dat voor 1 kilo kippenmeel, maar liefst 2,5 kg verse kip nodig is?
. Geen idee of daar botten in verwerkt zijn dat kan ik niet vinden ??? .
Mochten er wat veren in verwerkt zijn dan lijkt me dit niet zo erg want een kat in de natuur eet bij het eten van zijn prooi vast ook wel wat veren mee.

Een furminator is echt super idd!!!
Idd, ze hoeven niet perce haarballen te krijgen.
En nee, ik bedoel nergens dat je daar granen voor nodig hebt, ik ben ook geen fan van granen ;) Maar er is genoeg voeding wat katten niet verteren, en dat heeft niet alleen maar nadelen.

Ik had het nog even nagevraagd :) :

"
Beste YOGI,

Bedankt voor uw email.
Kippenvleesmeel is gedroogd en gemalen kippenvlees. Hier zitten geen toevoegingen in.

Met vriendelijke groeten,
Cissie G.....
The Focusline
www.dogloversgold.eu

"
In een email kunnen ze alles zeggen he, op een site niet. Er wordt altijd duidelijk onderscheid gemaakt als het 100% echt vlees is.
Dus stel dat het meel 100% echt vlees is, waarom zouden ze het er dan niet opzetten? Je gaat toch ook geen zuiver isolaat eiwit verkopen als gewone whey?

Maar echt, dat hoeft niet verkeerd te zijn vind ik. Bedoel, geef een prooidier en ze eten alles, van maag tot veren/vacht. Het is alleen wel goed om je ervan bewust tezijn dat er een verschil tussen zit, dat maakt het vergelijken voor jezelf makkelijker. En qua opname is ook niet alles hetzelfde, kijk maar eens naar het taurinesynthese gebeuren. Het allereerste kattenvoer zorgde er ook voor dat alle katten dood gingen, omdat er geen taurine in zat :o

Ach, het is maar net hoe ver je wilt gaan qua voer.

Idd, ze hoeven niet perce haarballen te krijgen.
En nee, ik bedoel nergens dat je daar granen voor nodig hebt, ik ben ook geen fan van granen ;) Maar er is genoeg voeding wat katten niet verteren, en dat heeft niet alleen maar nadelen.

In een email kunnen ze alles zeggen he, op een site niet. Er wordt altijd duidelijk onderscheid gemaakt als het 100% echt vlees is.
Dus stel dat het meel 100% echt vlees is, waarom zouden ze het er dan niet opzetten? Je gaat toch ook geen zuiver isolaat eiwit verkopen als gewone whey?

Maar echt, dat hoeft niet verkeerd te zijn vind ik. Bedoel, geef een prooidier en ze eten alles, van maag tot veren/vacht. Het is alleen wel goed om je ervan bewust tezijn dat er een verschil tussen zit, dat maakt het vergelijken voor jezelf makkelijker. En qua opname is ook niet alles hetzelfde, kijk maar eens naar het taurinesynthese gebeuren. Het allereerste kattenvoer zorgde er ook voor dat alle katten dood gingen, omdat er geen taurine in zat :o

Ach, het is maar net hoe ver je wilt gaan qua voer.

Ja ik snap natuurlijk ook dat dit maar 1 verklaring is (miss zelfs van een verkoopster/ die zeggen soms alles om maar te verkopen), maar hoe kom jij erbij dat er botten e.d in kippenvleesmeel zit?

Je hebt gelijk/ het is maar hoe ver je wilt gaan :)

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 10:01 ----------

Ik ben bewust een paar uur uit huis geweest en het beestje heeft eindelijk gegeten, gedronken en gepoept. Ook wordt er druk verkend, blij mee :D

Update update ;)!??

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 10:01 ----------

[/COLOR]

Update update ;)!??

Gaat wel goed geloof ik :) Beestje is geloof ik wel wat overweldigd van de prikkels waardoor ze soms wat mixed signals uitzendt(vrouwen he :D). Ze komt spooradisch uit zichzelf naar me toe om een beetje te ruiken. Als ik naar haar toe kom heeft ze me al een kopje gegeven maar daarna werd het geloof ik teveel en ging ze lelijk doen. Na een corrigerende "euhh!!!" ging ze rechtop zitten en dacht ik te zien dat ze ook wel door had dat ze out of line was.
Mooie is wel dat er mandjes, krappalen en bedden voor handen zijn maar mevrouw verkiest het tv-meubel of de trap boven dat alles :roflol:

nwx99u.jpg

2i23eiq.jpg

15s69mh.jpg

Current status:

kd7ns8.jpg

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 11:57 ----------

Overigens geeft mevrouw 0 ****s als de (robot)stofzuiger aangaat of als de keuken opgeruimd wordt.

• Like
Waarderingen: YOGI
Gaat wel goed geloof ik :) Beestje is geloof ik wel wat overweldigd van de prikkels waardoor ze soms wat mixed signals uitzendt(vrouwen he :D). Ze komt spooradisch uit zichzelf naar me toe om een beetje te ruiken. Als ik naar haar toe kom heeft ze me al een kopje gegeven maar daarna werd het geloof ik teveel en ging ze lelijk doen. Na een corrigerende "euhh!!!" ging ze rechtop zitten en dacht ik te zien dat ze ook wel door had dat ze out of line was.
Mooie is wel dat er mandjes, krappalen en bedden voor handen zijn maar mevrouw verkiest het tv-meubel of de trap boven dat alles :roflol:

nwx99u.jpg

2i23eiq.jpg

15s69mh.jpg

Current status:

kd7ns8.jpg

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 11:57 ----------

Overigens geeft mevrouw 0 ****s als de (robot)stofzuiger aangaat of als de keuken opgeruimd wordt.

Haha suuuuper mooi hoe ze op het tv meubel ligt!!! Als ze iets flikt idd meteen erop reageren, mocht ze bijv iets kapot gemaakt hebben oid dan heeft het geen zin daarna nog te corrigeren (beest weet dan echt niet meer waarom ze op dr donder krijgt).

Heb jij zo'n robot stofzuiger? Mooi verschil tussen wat hond + robotstofzuiger kan doen en kat + robotstofzuiger :D :

Hond:
http://www.youtube.com/watch?v=rkrWx-Bw9Ow&noredirect=1

Kat: (like a boss)
http://www.youtube.com/watch?v=DmXvCPWbnAw&noredirect=1

Ze heeft nog helemaal niets gemold, doet echt super voorzichtig en etensresten kijkt ze ook niet naar om. Enige wat ze doet is af en toe blazen omdat euh geen idee waarom.
Heb trouwens een andere stofzuiger, eentje die veel meer lawaai maakt :P Ze kijkt er met enorme interesse naar maar komt er niet bij in de buurt.

Terug
Naar boven