MuscleMeat

Sticky Het Katten Topic

Kijk op de verpakking van het voer even of er geen mais, tarwe of graan in verwerkt zit!
Voordelen van graanvrij voer

Het maag- en darmstelsel van een kat is simpelweg niet gebouwd op het verwerken van granen (en andere toevoegingen). De granen komen er dus ongebruikt weer uit, en vormen zo een onnodige last op de vertering van de kat. Stinkende ontlasting en een gevoelige huid is ook vaak het gevolg van granen in het voer.
Voor sommige katten is een graanvrije voeding zelfs een absolute noodzaak, als ze bijvoorbeeld allergisch of gevoelig op granen reageren.

Waarom worden er dan volop granen verwerkt in kattenvoer? Vaak word er beweert dat granen noodzakelijk zijn voor het produceren van droogvoer. Verschillende merken hebben het tegendeel al bewezen.
De tweede reden is de kostprijs om het voer te produceren. Graan kost aanzienlijk minder dan vlees. Dus hoe meer graan, hoe goedkoper het voer is om te produceren

Graanvrij voer is zeker geen wondermiddel voor moeilijke eters of gevoelige katten. Iedere kat reageert tenslotte anders op een bepaalde samenstelling van voer/merk, en het kan altijd gebeuren dat een kat het beter doet op een merk die wel granen bevat.

Droogvoer
Droogvoer zijn de traditionele brokjes die iedereen wel bekend zijn. Het is in verband met het productieproces onmogelijk om brokjes volledig uit vlees te laten bestaan, maar graanvrij is wel degelijk een optie bij droogvoer. Een deel van de traditionele granen wordt dan meestal vervangen door aardappel en dergelijke. Een merk met hoog vleespercentage (ongeveer 70-80 procent) is volgens mij zeker aan te raden, deze zijn cursief aangeduidt in de tabel hieronder.

Merken die een graanvrij gamma aanbieden zijn

bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/hui...oer-aanbod-droogvoer-natvoer-en-versvoer.html

Ik geef de mijne deze: http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel-Product-4786802/Cat-Lovers-Gold-5kg.html

meer info: http://www.petsnature.nl/c-1954499/cat-lovers-gold-voordelen/

Succes :)

Klopt, katten zijn pure vleeseters. Terwijl honden daarintegen verwerkte granen wel kunnen verteren als aaseters (vezels zijn juist gezond voor hun lever en nieren).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beest slaapt echt overal.

Eating like a boss :)

Uiteraard! Wel tof, krijg alles mee van krappaal tot voer.Beestje is wat flinker dan op de foto's maar ontzettend mooi!
Welke pagina? Ik denk dat ik er overheen kijk, maar ben nieuwsgierig :p

:heart:

Wel foto's blijven plaatsen he :cool:

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 15:30 ----------

Jillz in de wasmand..

http://www.freebits.nl/images/531image_1_.jpeg

Zo, die is gegroeid! :D
Jeetje, wat een knapperds HillR!

Mijn kat ziet er tegenwoordig echt vreselijk uit. Ze stinkt, haaruitval, heel mager, echt aan het aftakelen nu. Mensen schrikken ervan als ze op visite zijn :o
Maar ze lijkt qua gedrag nog steeds 3 jaar oud ipv 18.
Echt een bizarre leeftijd!!

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 18:04 ----------

Klopt, katten zijn pure vleeseters. Terwijl honden daarintegen verwerkte granen wel kunnen verteren als aaseters (vezels zijn juist gezond voor hun lever en nieren).
Katten hebben ook het een en ander nodig om haarballen af te voeren hoor. Niet dat het perce granen hoeven te zijn (alleen maar super als het graanvrij is), maar 100% vlees zou ik niet aandurven. Qua natuur zouden ze ook maaginhoud, veertjes, vachtjes, ect eten
Mijn Coon vreet alleen Hills (zelfs voor verse vis/vlees haalt hij zijn neus op), dus dan is het simpel.

Laatst bewerkt:
Mijn oma had een kat die precies 20 jaar was geworden. Dag na zijn verjaardag lag hij ook dood onder de bosjes. Beestje zag er het laatste jaar ook niet meer uit. Verzorgde zichzelf totaal niet meer. Wel vreemd. Want toen zij bijv.18 was zag je niks bijzonders. Was een nog een speels beestje en at goed. Kan snel achteruitgaan blijkbaar.

Welke pagina? Ik denk dat ik er overheen kijk, maar ben nieuwsgierig :p

Zo, die is gegroeid! :D

Echt een bizarre leeftijd!!

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 18:04 ----------

Katten hebben ook het een en ander nodig om haarballen af te voeren hoor. Niet dat het perce granen hoeven te zijn (alleen maar super als het graanvrij is), maar 100% vlees zou ik niet aandurven. Qua natuur zouden ze ook maaginhoud, veertjes, vachtjes, ect eten
Mijn Coon vreet alleen Hills (zelfs voor verse vis/vlees haalt hij zijn neus op), dus dan is het simpel.

Veertjes en vachtjes hebben geen nut en zijn geen granen. En haarballen komen er sowieso uit. Heeft niets met voeding te maken. Een kat is net zoals een leeuw een pure vleeseter. En in de zoo geven ze leeuwen ook puur vlees om die reden.

Los daarvan moet je ook zien naar wat je kat graag eet. Als ze het goed doet op hills dan hoef je zeker niets te veranderen.

10r72xg.jpg
2nbsemw.jpg

Bubble heet ze.. nog een zwarte kat die Squeak heet. ;p

edit: deze had ik al eerder gepost, van vroeger:
2qsp4qu.jpg

Wat ik heb gelezen is dit een fabeltje, als je een kat regelmatig borstelt krijgen ze ook niet zo heel snel haarballen. (Ik heb de mijne nu 1 jaar, en nog geen haarballen gezien). Je kunt wel af en toe wat kattengras neerzetten maar ook dit is optioneel, van wat ik heb gelezen komt t er toch wel uit.

Ingrediënten/bestanddelen Smølke Adult Chicken & Rice kattenvoer:

Granen (14% rijst), vlees en dierlijke bijproducten (24% kip), plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten, vis- en bijproducten, plantaardige bijproducten (0,9% cellulose, 0,4% inuline), gist (1,4%), mineralen.
Ik zou dat toch wat anders aanraden Tartarus, zoals ik al aangaf is Cat lovers Gold een mooie optie. Is zelfs nog iets goedkoper dat wat ze nu krijgen :)

Super :D:D:D

Ingrediënten/bestanddelen Smølke Adult Chicken & Rice kattenvoer:

Granen (14% rijst), vlees en dierlijke bijproducten (24% kip), plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten, vis- en bijproducten, plantaardige bijproducten (0,9% cellulose, 0,4% inuline), gist (1,4%), mineralen.
Ik zou dat toch wat anders aanraden Tartarus, zoals ik al aangaf is Cat lovers Gold een mooie optie. Is zelfs nog iets goedkoper dat wat ze nu krijgen :)

Dat had ik ook gelezen maar ik wil het beestje ook niet aan teveel nieuwe dingen blootstellen. Nieuw huis lijkt me al moeilijk genoeg. Na een week of wat eens kijken naar ander voer.

• Like
Waarderingen: YOGI
Dat had ik ook gelezen maar ik wil het beestje ook niet aan teveel nieuwe dingen blootstellen. Nieuw huis lijkt me al moeilijk genoeg. Na een week of wat eens kijken naar ander voer.

Ja, is goed om hem eerst even te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving.

En dan gewoon rustig afbouwen, voer mengen met het andere voer. En dan rustig de Smolke afbouwen.. dan hebben ze er het minst last van!

Benieuwd naar de foto's in zijn nieuwe huisje!

Ik had niet helemaal meegekregen of dit nu eerste poes was? Volgens mij wel toch? Het zijn echt geweldige beesten maar voor mij was het in het begin wel erg wennen omdat ik ze te veel wilde oppakken enzo. Nu ik ze hun ding laat doen merk ik dat ze vanzelf steeds meer naar mij trekken en om mijn aandacht vragen :D Zie filmpje :D (nèt gemaakt)

Eerste poes inderdaad!

Wat een lief beestje!

Ze vindt het toch wel een beetje spannend

2qb9lde.jpg

filmpje

Terug
Naar boven