AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Soooow vet beest man! Mag je die wel hebben? Is dat niet meer een tijger achtig beest?

Heel mooi inderdaad maar hier verboden. Plus dat ze mij nog best gevaarlijk lijken. Zit toch nog killer instinct in.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bengaal

Bengaalse katten lijken me echt gaaf. Hele slimme dieren. Is ook denk ik het dichtst bij een wilde kat wat is toegestaan. Zijn heel slim en zijn gek op water, heel anders dan de ''normale'' kat. Maargoed, ik heb thuis 2 huis tuin en keuken katten om het zo maar te zeggen, gewoon geweldige beestjes. Vind het ras van een kat niet zo belangrijk.

THUNDER%20ROAD%202.jpg

BengalCatCestlavie1.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hebben ook korte haren en hoeven nooit geborsteld te worden. Dat is echt een dik voordeel! Ik zou er niet aan moeten denken om een maine coon of iets anders langharigs te hebben. Ik word nu al gek van de haren op mn kleding.

Heel mooi inderdaad maar hier verboden. Plus dat ze mij nog best gevaarlijk lijken. Zit toch nog killer instinct in.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bengaal

Bengaalse katten lijken me echt gaaf. Hele slimme dieren. Is ook denk ik het dichtst bij een wilde kat wat is toegestaan. Zijn heel slim en zijn gek op water, heel anders dan de ''normale'' kat. Maargoed, ik heb thuis 2 huis tuin en keuken katten om het zo maar te zeggen, gewoon geweldige beestjes. Vind het ras van een kat niet zo belangrijk.

http://www.absolutelybengals.com/pages/THUNDER ROAD 2.jpg

http://www.dogbreedinfo.com/images16/BengalCatCestlavie1.jpg

[Link niet meer beschikbaar]

Hebben ook korte haren en hoeven nooit geborsteld te worden. Dat is echt een dik voordeel! Ik zou er niet aan moeten denken om een maine coon of iets anders langharigs te hebben. Ik word nu al gek van de haren op mn kleding.

De serval is niet verboden in Nederland, maar voor mensen zonder kennis niet aan te raden, zelfs in de savannah zit nog een behoorlijk gedeelte wilde kat.

Leuk, een kattentopic. :)

Ik heb twee noorse boskatten, mannetje en vrouwtje. Noren zijn erg lief maar ook stoer. Afgelopen winter lagen ze lekker in de sneeuw te rollen terwijl verder alle katten binnenbleven. :D

Vrouwtje heeft precies 4 weken geleden een nestje gekregen, echt superleuk om mee te maken. Een van de 'kittens' blijft alleen nogal achter qua groei en wordt weggeduwd door de rest bij het drinken, erg zielig. :( Maar goed met een beetje extra aandacht komt ie er hopelijk bovenop...

Mijn monster was kaal toen ik hem kreeg (vacht was zo erg vervilt, dat hij zichzelf had kaalgetrokken).
Was erg ziek, en kon zijn hoofd niet recht houden (flinke beschadiging bij het evenwichtsorgaan).
En kijk hem nu :D

Dit zijn mijn twee katers, de witte is jammer genoeg gestorven.

2ia9539.jpg

De tweede is een echte luierik, maar een heel grappig beest.

ng3wb4.jpg

2ik8hkz.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Mijn monster was kaal toen ik hem kreeg (vacht was zo erg vervilt, dat hij zichzelf had kaalgetrokken).
Was erg ziek, en kon zijn hoofd niet recht houden (flinke beschadiging bij het evenwichtsorgaan).
En kijk hem nu :D

Mooi hoor! Adviseer jij om en kitten te kopen, of een wat oudere zodat je het karakter wat in kn schatten?

Blijft toch meten met twee maten, genoeg honden die gevaarlijk kunnen zijn en de meeste hebben toch meer bijtkracht dan zo'n big cat. Uiteindelijk stamt de hond ook af van de wolf dus als zo'n big cat echt van kleins af in huis opgevoed wordt zal die net zo tam zijn als een huiskat lijkt mij.

Blijft toch meten met twee maten, genoeg honden die gevaarlijk kunnen zijn en de meeste hebben toch meer bijtkracht dan zo'n big cat. Uiteindelijk stamt de hond ook af van de wolf dus als zo'n big cat echt van kleins af in huis opgevoed wordt zal die net zo tam zijn als een huiskat lijkt mij.

Volgens mij is het verschil dat de honden zoals wij die kennen al veel langer gedomesticeerd worden dan katten. Zo'n kat staat op de evolutionaire ladder dichterbij de oorspronkelijke wilde variant.

Zit wat in ja... Genoeg verhalen ook bekend van luipaarden, geboren in het wild maar opgenomen door mensen, die ook volledig tam zijn.

Maar ik vind dat niet het enige argument om deze beesten niet in huis te nemen. Deze katten hebben veel meer ruimte nodig. Zijn van zichzelf heel territoriaal. Kunnen vast en zeker geen brokken of blikvoer verdragen. Iets wat nog zo dicht bij de natuur staat hoort niet in een huishouden.

---------- Post toegevoegd Sun 6 May 2012 om 17:40 ----------

ik hou van bijna alle dieren

behalve katten

Waarom? Ik ben echt een kattenliefhebber, maar ik vind ik vind honden ook leuk. Ben sowieso een dierenliefhebber. Maar hoe kun je nou zo'n hekel aan katten hebben? Ik ken bijvoorbeeld mensen die thuis honden hebben, die rijden een kat het liefst dood als ze ze tegen komen op de weg. Hoe kun je jezelf dan nog een dierenliefhebber noemen?

Zit wat in ja... Genoeg verhalen ook bekend van luipaarden, geboren in het wild maar opgenomen door mensen, die ook volledig tam zijn.

Maar ik vind dat niet het enige argument om deze beesten niet in huis te nemen. Deze katten hebben veel meer ruimte nodig. Zijn van zichzelf heel territoriaal. Kunnen vast en zeker geen brokken of blikvoer verdragen. Iets wat nog zo dicht bij de natuur staat hoort niet in een huishouden.

---------- Post toegevoegd Sun 6 May 2012 om 17:40 ----------

Waarom? Ik ben echt een kattenliefhebber, maar ik vind ik vind honden ook leuk. Ben sowieso een dierenliefhebber. Maar hoe kun je nou zo'n hekel aan katten hebben? Ik ken bijvoorbeeld mensen die thuis honden hebben, die rijden een kat het liefst dood als ze ze tegen komen op de weg. Hoe kun je jezelf dan nog een dierenliefhebber noemen?

En dat deze katten volgens mij ook een zeer gewild object zijn van andere mensen. Worden gejat bij het leven.

21czhaa.jpg

Miauw

Kat is net gewond binnen gekomen.
Ik zag ze manken, pak ze voorzichtig op. Gaat ze op haar zij liggen, is de de hele tijd likjes aan het geven en aan het spinnen. Na een tijdje probeer ik haar weg te doen om mijn moeder te bellen zodat zij de dierenarts kan verwittigen. Dan wou de kat niet weg, grommen, blazen ... Nadien wel terug likjes geven. Heb ik ze eindelijk kunnen neerzetten, kruipt ze direct onder salontafel.

Ik ben mijn moeder aan het bellen, de kat volgt mij. De hele tijd janken. Ik haak in, pak de kat terug op, leg ze in de zetel op een dekentje (één van haar vaste slaapplaatsen). Ik geef haar wat eten en aai ze nog wat. Ik wil naar het toilet. Zit ze terug te grommen blazen omdat ik weg wil. Ik kom terug en nu mag ik nietmeer in haar buurt komen

Dierenarts is direct. Ik hoop echt dat het niets ernstig is!!!!!

23tnu6o.jpg

35i0eu8.jpg

Ik ben GEK op katten en katten ook op mij :D Altijd als ik er een zie of ergens ben waar ze een kat hebben zit ik de hele avond met dat beest te spelen. Geweldig dat 'i do what i want' karakter. Ik denk ook dat de meeste mensen die niet van katten houden hier niet tegen kunnen. Ze willen aandacht en een kat bepaalt zelf wel of je dat krijgt. Niet zoals een domme hond die no matter what altijd naar je luistert wanneer jij dat wil.

Als ik op mezelf woon koop ik een Blauwe Rus. Heel lang over nagedacht en allerlei katten op karakter bekeken en dit leek me de beste optie. Schitterend beest.

Kost trouwens ook een fortuin aan dierenarts en voeder heb ik gehoord. Dus dan moet je al goed bedeeld zijn en idd een grote afgesloten tuin is ook wel handig.

over 2 weken krijgen we 2 Turkse Van katten. Broertje en een zusje van elkaar.
ze mogen over 2 weken het nest verlaten en dan krijgen we de 2 prachtige dieren in huis.

de rechter 2
nz3a4k.jpg

34hyres.jpg

2mqu7g5.jpg

Katten zijn de leukste dieren, ben zo trots op me poesje 3,5 kg zo scheel als de t*ring maar een echte killer :cool:

Vangst van 1 week in de winter dat wel

Gratis eiwit?

Kost trouwens ook een fortuin aan dierenarts en voeder heb ik gehoord. Dus dan moet je al goed bedeeld zijn en idd een grote afgesloten tuin is ook wel handig.
Voor elke kat ben je een behoorlijk bedrag kwijt aan de dierenarts vind ik

Terug
Naar boven