Fitness Seller

Sticky Het Katten Topic

• Topic Starter Topic Starter
<orgen ff bezoekje aan een fokker doen hier in de buurt om te kijken naar Sphynx kittens. De exotic hebben we ook al op het oog. Wordt gezellig binnenkort!

---------- Post toegevoegd Sat 12 May 2012 om 02:04 ----------

Nu nog goede namen verzinnen! De Sphynx zitten we te twijfelen aan Kale ofzo. Mijn broer had er 1 en die noemde hij Mr. Slave :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=8jiZhhstVgY

De exotic:

http://www.youtube.com/watch?v=ILEm4dPj6Gg

Laatst bewerkt:
Ok, we hebben vandaag de Sphynx gekocht, dit is hem:

ka60ja.jpg

4i0tox.jpg

ndsbx4.jpg

:roflol: lache kat man!!
Hoe oud is ie?

Hij is nu nog 7 weken. En we mogen hem over 7 weken ophalen. Het was zo cool, wij komen daar aan, en daar zitten al iets van 10 van die Sfynx katten, 3 oude en 7 kittens. Super vet om al die beestjes bij elkaar te zien. Ik ga op de bank zitten en die kitten komt meteen naar me toe, geeft me kopjes en kruipt in mijn jas. Nestelt zich onder mijn jas en half knuffelend en gapend begint hij te slapen. Toen was ik direct verkocht. Echt toffe beesten. Die oudere kat ook echt zoooo aanhankelijk. Kopjes geven en in mijn nek kruipen etc.

Het is wel een groot voordeel dat je geen last hebt van die haren overal, en goed karakter is ook een plus.

Hij is nu nog 7 weken. En we mogen hem over 7 weken ophalen. Het was zo cool, wij komen daar aan, en daar zitten al iets van 10 van die Sfynx katten, 3 oude en 7 kittens. Super vet om al die beestjes bij elkaar te zien. Ik ga op de bank zitten en die kitten komt meteen naar me toe, geeft me kopjes en kruipt in mijn jas. Nestelt zich onder mijn jas en half knuffelend en gapend begint hij te slapen. Toen was ik direct verkocht. Echt toffe beesten. Die oudere kat ook echt zoooo aanhankelijk. Kopjes geven en in mijn nek kruipen etc.

Ik zou echt smelten :p
Damn, nu wil ik ook zo'n kat :(

Wat een afgrijselijk beest Rob!

maar wel proficiat met de aankoop :p

Ze hebben echt een super aanhankelijk karakter! Ga je zeker geen spijt van krijgen :) ik ben ook nog steeds auper blij met mijn lieve lelijkerds ;) en je hebt een mooie kleur gekozen met een mooi masker. Blauwe oogjes gaan waarschijnlijk wel weg naarmate hij/zij ouder wordt. Heel veel plezier met het kleine kale monstertje :p

Rob, heb je hiervoor een andere, 'gewone' kat gehad? Past het snel aan zo een kat zonder haar? Kan je het vergelijken dat je over je eigen arm wrijft? Of is die huid totaal anders??

1e jaar het meest?

100 euro aan inentingen was ik kwijt en binnenkort gaan zijn ballen eraf wat ook zoiets zal zijn.
Tot je kat iets heeft. Op zich zijn het geen hoge bedragen, maar het is 'maar' een kat.

Mijn kat is ooit gebeten in haar staart, ong 300€ kwijt aan dierenartskosten. Nu is mijn kat ook gewond (achterpoot is opgezwollen) we zijn dag 3 en we zijn al 110€ kwijt. Als het niet beter gaat moeten we platen laten neem. Zal ook wat kosten. Maarja, als je het beestje graag ziet heb je (mijn ouders :o) dat geld er wel voorover.

Rob, heb je hiervoor een andere, 'gewone' kat gehad? Past het snel aan zo een kat zonder haar? Kan je het vergelijken dat je over je eigen arm wrijft? Of is die huid totaal anders??

Ja ik heb zelf natuurlijk nog niet zo veel ervaring, maar in het begin was het wel ff raar whaha. Maar het voelt eigenlijk gewoon aan als een soort van warme perzik :) Dus het voelde wel beetje, ehmz, zacht zeg maar en niet echt gepolijst kaal :)

Edit: oh en altijd bij mijn ouders heeel veel katten gehad. Altijd 'vuilnisbak' katten. Ook vaak erg lief maar van de 10 katten die we gehad hebben zijn er slechts 2 aan ouderdom gestorven. De rest allemaal dood gereden. Toen gekozen voor 2 britse kortharen. Die zijn toen de eerste jaren alleen binnen gebleven. Omdat ze wat rustiger en minder nieuwsgierig zijn, zijn die katten wat makkelijker binnen te houden. Uiteindelijk zijn ze wel naar buiten gegaan. Nu is mijn moeder verhuisd naar meer een achteraf bos omgeving met nauwelijks auto's (erg achteraf), nu komen ze ook buiten maar blijven ze wel altind erg in de buurt.

Mijn broer heeft ook 2 britse kortharen. Daar ook wel eens paar weken op gepast toen hij op vacantie was. Dus wel redelijk ervaring met katten. Iig wel een voordeel dat je minder kattenhaar overal hebt (maar je moet ze wel regelmatig wassen want ze geven takg af die sphynxen :roflol:)

Laatst bewerkt:
Ja ik heb zelf natuurlijk nog niet zo veel ervaring, maar in het begin was het wel ff raar whaha. Maar het voelt eigenlijk gewoon aan als een soort van warme perzik :) Dus het voelde wel beetje, ehmz, zacht zeg maar en niet echt gepolijst kaal :)
lekker poesje hoor...:eyebrow:

Mag ik vragen hoeveel je zo'n kale poes gemiddeld betaald? :o

Mag ik vragen hoeveel je zo'n kale poes gemiddeld betaald? :o

Hij kost 800,-. Dan moet hij ook og een gecastreerd worden. Regelmatig doctorsonderzoek, voeding, kattenbak, dan kan je nog wel rekenen alles inclusief op gemiddeld 40,- per week denk ik. Het is een hoop geld. Maar ik woon erg goedkoop (100,- huur alles inclusief) en werk gewoon 40 uur per week met een prima baan, dus ik kan het wel bekostigen, en vindt het dat ook zeker waard.

Hij kost 800,-. Dan moet hij ook og een gecastreerd worden. Regelmatig doctorsonderzoek, voeding, kattenbak, dan kan je nog wel rekenen alles inclusief op gemiddeld 40,- per week denk ik. Het is een hoop geld. Maar ik woon erg goedkoop (100,- huur alles inclusief) en werk gewoon 40 uur per week met een prima baan, dus ik kan het wel bekostigen, en vindt het dat ook zeker waard.

Apart ras, zijn ook iets gevoeliger qua temperatuur als ik me niet vergis?

Mooi zo'n beestje! 10x liever dan een hond.

Terug
Naar boven