Fitness Seller

Het liegen is begonnen. Partij Verdonk verdraait cijfers.

Staat daar nu werkelijk 'het veiligheid'? omg. :D

Maar goed. Tante Rita heeft een achterban die niet zo goed kan lezen, of op z'n minst blind is voor getallen.
Ik vind dergelijke verdraaingen van wetenschap bijzonder crimineel, helemaal voor een politiek gebeuren als ToN. :kots:

Je bent een ****ing idioot als je op zo'n site dergelijke slootjournalistiek bedrijft.

Hey nog een bekende linkspoot :o hebben jullie nog meer argumenten dan dat de achterban niet kan rekenen en dikke huilie doen over slootjournalistiek?

nee? dacht ik wel.

http://www.trotsopnederland.com/index.php?pageID=10

Aldus TON. Dat zijn nogal heftige cijfers natuurlijk maar ze zijn alleen niet waar. Ja er is wel een groter criminaliteit onder allochtonen en onder Marokkanen en Antillianen in het bijzonder. Maar dat is dus niet 15x zoveel als bij autochtone Nederlanders.

Nu heb ik waarschijnlijk wel het artikel gevonden waar Verdonk haar cijfers op baseert (of een gelijkwaardig stuk) :

SCP - persberichten - Maatschappelijke achterstand allochtonen is hardnekkig

Let wel dit gaat dus om jongeren en in dat geval heb je nog steeds niet te maken met een factor 15 t.o.v. autochtonen. Wel t.o.v. de volledige groep autochtonen maar je moet appels met appels vergelijken lijkt me.

De werkelijke cijfers zijn nog steeds niet hoopgevend maar lang niet zo extreem als TON het nu voorstelt. TON lijkt nu meer op Heemland en andere sites die cijfers verdraaien. Maar goed ze heeft een goede leermeester aan Pim Fortuyn die ooit stelde dat er 2 miljoen moslims wonen in Nederland. Echter angst aanjagen uit effectbejag is in dit soort gevallen toch een vrij kwalijke zaak. Politici behoren betrouwbaar te zijn, zeker als het om cijfers gaat.

De werkelijke cijfers (over 2002) uit het meest recente rapport (uit 2005) dat een goede vergelijking trekt tussen allochtone en autochtone criminaliteit komt tot een 5,5 keer hogere criminaliteit bij Marokkanen en een 7,3 keer hogere criminaliteit bij Antillianen. Dat blijft zoals gezegd extreem maar het is geen 15x. Is het daarmee minder erg? Nee? Moeten we uitgaan van cijfers die zuiver zijn? Ja.

xgb860.jpg

Ben bang dat ze iets over het hoofd hebben gezien nl het feit dat een hoop
alloch's een dubbel paspoort hebben en die niet mee hebben geteld of onder de autochtone hebben geschaard....die 15x zoveel zou dus maar zo eens kunnen kloppen;).

• Topic Starter Topic Starter

De kinderen uit de derde generatie hebben vaak een vader of moeder die geboren is in het buitenland.

Tweede en eerste generatie worden overigens door het CBS anders aangeduid dan wat ik nu doe.

Maar als je uitgaat van de eerste generatie als zijnde de eerste gastarbeiders dan zijn dat in alle gevallen allochtonen. De tweede generatie zijn degenen die o.a. geboren zijn uit de eerste generatie (volgens het CBS de allochtonen die hier zijn geboren waarbij 1 van de ouders is geboren in het buitenland).

De derde generatie zal dan nog steeds een grote groep bevatten waarbij 1 van de ouders in het buitenland is geboren aangezien de tweede generatie vaak een partner betrekt uit het buitenland.

alloch's een dubbel paspoort hebben en die niet mee hebben geteld of onder de autochtone hebben geschaard....die 15x zoveel zou dus maar zo eens kunnen kloppen;).

:sad: Het CBS houdt geen rekening met paspoorten. Die heeft een vrij duidelijke omschrijving van wat een allochtoon is. Er zijn geen autochtone allochtonen op dit moment die meegeteld kunnen worden in de misdaadcijfers. Of die peuters en kleuters die door de tweede generatie zijn voortgebracht zijn er wel erg vroeg bij. Die derde generatie gaat over een jaar of 10 wel voor een deel gezien worden als autochtoon. Maar gelet op de dalende misdaadcijfers (ook onder allochtone) kan dat effect wel eens klein zijn op diezelfde misdaadcijfers.

Hey nog een bekende linkspoot :o hebben jullie nog meer argumenten dan dat de achterban niet kan rekenen en dikke huilie doen over slootjournalistiek?

nee? dacht ik wel.

Kan je ook iets verder komen dan een zo'n GeensTreactie? Nee? Dacht ik wel.

Kan me toch herinneren dat jij ook regelmatig ging janken als ik (of anderen) in topics van jou teveel off-topic gingen. Maar klaarblijkelijk sta jij boven je eigen regels?

Altijd mooi als je iemand beschuldigt van iets terwijl je het niet kan aantonen.

En nee jouw bespiegeling klopt niet. Een allochtoon wordt ook nog als allochtoon gezien als 1 van de ouders is geboren in een ander land dan Nederland. De tweede generatie is de groep die momenteel dus nog gezien wordt als allochtoon. De derde generatie is in de meeste gevallen gewoonweg te jong om meegenomen te worden in de cijfers.

Die derde generatie wordt overigens ook meestal geteld als allochtoon aangezien de huwelijkspartner zeer regelmatig geboren is in het buitenland. Over 20-30 jaar zal de scheidingslijn lastiger te maken zijn, maar kan je nog spreken van allochtonen als bepaalde groepen hier al 3 of 4 generaties wonen? Oftewel blijf je allochtoon als je niet volledig wit bent?

Allemaal heel correct hoor wat je hier neer pent ;)

Neem aan dat je ziet wat ik bedoel uit je post ,... want dit is echt weer lekker typisch eromheeh draaien :thumb:

Correct gezien ,... Tuurlijk ben je een NL-er als je hier geboren bent ,.... en al helemaal als beide ouders dat ook zijn !!!!!!!!!!
Je hoort mij ook nergens zeggen dat dat niet zo zou moeten zijn !!!

Probleem is echter dat vele van deze mensen toch niet goed ingeburgerd raken ,..... Een jongen waarvan beide ouders in NL geboren zijn zou imo zonder accent NL moeten kunnen praten ,.... 8/10 niet ( fictief , anders pak je me daar weer op :o )! waarom ?

Ook de marokkanen die hier geboren zijn zoeken niet de nederlanders op maar de marokanen ,..... met als gevolg dat als hun met een marokkaan een misdaad begaan er dus 1 marokkaan en 1 NL in het gevang zitten ,... e voila my point ;)

Ik zal niet gaan beweren dat de absolute getallen niet juist uit de onderzoeken komen ,..... pff zou mooi zijn als dat ook nog kon gebeuren !!

Het enige wat ik aangeef is dat er IMO ! soms / vaak verkeerde criteria worden gebruikt !
Deze criteria zijn 100% politiek correct , maar geven toch een ander beeld van wat er binnen de muren afspeeld ,..... dat sommige dat perse niet willen geloven ,... tja not my problem.

(kleine side-note ,... hier marokkanen gebruikt omdat Topic daar over ging , maar is natuurlijk bij alle bevolkingsgroepen zo dat ze naar elkaar trekken over het algemeen ,.... ook bij nederlanders in het buitenland is dat zo ! )

nee? dacht ik wel.

Ohw jawel, maar die doen hier niet terzake. Het gaat hier om niet kunnen zien of je nu wel of geen verdubbelingen van cijfers uit onderzoek denkt te moeten publiceren.

Maakt me niet uit of het nu links of rechts is. Niet dat ik op het moment zo behept ben met links Nederland, maar stel dat uit die hoek een dergelijke verdraaing van cijfers zou komen, dan zou ik dat ook zeer brak vinden. Dit heeft meer te maken met het mennen van volkeren met onjuiste informatie uit 'wetenschappelijke bron', onze enige vorm van 'zekerheid'. Als we daar al mee gaan klooien, wordt het niet wat.

Maar het blijft slootjournalistiek. Daarbij: waarom zou men dergelijke fouten niet benoemen?

Het is gewoon brak. Hoe je het nu ook draait en of je Rita nu wel of niet oke vindt. Wat zou er gebeuren als de VVD een bepaald bedrag op hun rekensommen terwille van hun geneugten maar even dubbel aanslaat?
Ondenkbaar toch?

Je weet toch ,.... cijfers moeten de zo best mogelijke uitkomst hebben , dus moet je ook niet alle , maar alleen de juiste criteria gebruiken om aan die uitslag te komen ;)

:(

Kan je iets samenhangender posten, XXLTje? Jij komt met het verhaal dat allochtonen worden geteld als autochtoon en ik geef aan dat dit momenteel niet of amper het geval kan zijn. Dus waar draai ik dan omheen?

Ohw jawel, maar die doen hier niet terzake. Het gaat hier om niet kunnen zien of je nu wel of geen verdubbelingen van cijfers uit onderzoek denkt te moeten publiceren.

Maakt me niet uit of het nu links of rechts is. Niet dat ik op het moment zo behept ben met links Nederland, maar stel dat uit die hoek een dergelijke verdraaing van cijfers zou komen, dan zou ik dat ook zeer brak vinden. Dit heeft meer te maken met het mennen van volkeren met onjuiste informatie uit 'wetenschappelijke bron', onze enige vorm van 'zekerheid'. Als we daar al mee gaan klooien, wordt het niet wat.

Maar het blijft slootjournalistiek. Daarbij: waarom zou men dergelijke fouten niet benoemen?

Het is gewoon brak. Hoe je het nu ook draait en of je Rita nu wel of niet oke vindt. Wat zou er gebeuren als de VVD een bepaald bedrag op hun rekensommen terwille van hun geneugten maar even dubbel aanslaat?
Ondenkbaar toch?

Geloof jij dan dat dat niet gebeurt?

Kan je ook iets verder komen dan een zo'n GeensTreactie? Nee? Dacht ik wel.

Kan me toch herinneren dat jij ook regelmatig ging janken als ik (of anderen) in topics van jou teveel off-topic gingen. Maar klaarblijkelijk sta jij boven je eigen regels?

Je hoort ook niet offtopic te gaan in mijn topics. Daar heb je andere topics voor. Maaruh...ga je nu niet een beetje te offtopic in je eigen topic?

Je weet tog wie ik ben? Ik ben DE Yzord. Degene die een paard doodbijt in een beet. Degene die Saddam Hoessein uit zijn hol heeft gepraat. Degene die jezus heeft doen opstaan uit zijn graf omdat het tijd werd voor een paar vrije dagen. Degene die in zijn eentje een kabinet kan laten vallen. Komop Eric...niet zo neerbuigend tegen me...

Je weet toch ,.... cijfers moeten de zo best mogelijke uitkomst hebben , dus moet je ook niet alle , maar alleen de juiste criteria gebruiken om aan die uitslag te komen ;)

:(

Dat is nou echt bullshit. Instituten als het CBS, CPB etc hebben geen agenda. Ongeacht welke regering zullen dezelfde criteria worden gebruikt.

Kan je iets samenhangender posten, XXLTje? Jij komt met het verhaal dat allochtonen worden geteld als autochtoon en ik geef aan dat dit momenteel niet of amper het geval kan zijn. Dus waar draai ik dan omheen?

Want ??? de cijfers wijzen 't uit , niet ?

Eric , sry maar ik heb er geen eens zin in :(

Je snapt best waar ik op doel ,... zo niet , sry maar niet mijn probleem , heb geen zin in deze eindeloze discussie.

Geloof jij dan dat dat niet gebeurt?

Weet je wel wat dat impliceert? Als je te staven cijfers gaat verdraaien als wetenschappelijk instituut? Dan graag je je eigen graf.

Ik zeg niet dat er geen fouten worden gemaakt bij instituten als het CPB of CBS maar moedwillig de zaken verdraaien is voor wetenschappers gelijk aan einde carriere als het bedrog wordt aangetoond. In dit geval einde instituut.

Dat is nou echt bullshit. Instituten als het CBS, CPB etc hebben geen agenda. Ongeacht welke regering zullen dezelfde criteria worden gebruikt.

Weet ik ook wel eric , zat je een beetje uit de tent te lokken :D ( overigens niet slecht bedoeld hoor ;) )

Ik refereerde terug naar mn eerdere post ,... dat ook correcte cijfers, hoe goed ook bedoeld een vertekenend beeld kunnen schetsen .

Gewoon opdoeken dat technocratisch gebeuren, kost allemaal veelsteveel geld, statistieken kunnen me gestolen worden laten we gewoon lekker op gevoel gaan regeren.

En internet polls, vooral die!

Ach, alles is relatief he.

Ach, iedereen doet het, verdien je 1000 euro zeg je dat je 1500 euro verdient. Neuk je je klaar in 5 minuten, zeg je dat je er een uur over doet. cijfers cijfers...er is maar 1 cijfer wat klopt, en dat is cijfer 0.

Want ??? de cijfers wijzen 't uit , niet ?

Eric , sry maar ik heb er geen eens zin in :(

Je snapt best waar ik op doel ,... zo niet , sry maar niet mijn probleem , heb geen zin in deze eindeloze discussie.

Ik zeg alleen dat er momenteel geen of amper personen zijn die gerekend worden als autochtoon als ze behoren tot de groepen waar nu de grootste problemen bij spelen. Over 10 jaar zal dat anders zijn omdat er dan personen zijn geboren uit 2 allochtone ouders die in Nederland zijn geboren.

Ach, iedereen doet het, verdien je 1000 euro zeg je dat je 1500 euro verdient. Neuk je je klaar in 5 minuten, zeg je dat je er een uur over doet. cijfers cijfers...er is maar 1 cijfer wat klopt, en dat is cijfer 0.

Zal wel een beroepstik zijn maar aangaande cijfers lieg ik nooit. Ook niet over de lengte van mijn lul.

Terug
Naar boven