XXL Nutrition

Het liegen is begonnen. Partij Verdonk verdraait cijfers.

En jou grafiek moet ik serieus nemen.:roflol:

Waar ergens staat exact vermeld wat er onder een allochtoon verstaan mag worden in jou grafiek. Hoeveel genergaties mag ik terug rekenen. Alleen al in Utrecht gaat de politie (ja, de politie) ervan uit dat 80% van alle criminaliteit in hun stad veroorzaakt wordt door Marrokanen.

• Topic Starter Topic Starter
En jou grafiek moet ik serieus nemen.:roflol:

Waar ergens staat exact vermeld wat er onder een allochtoon verstaan mag worden in jou grafiek. Hoeveel genergaties mag ik terug rekenen. Alleen al in Utrecht gaat de politie (ja, de politie) ervan uit dat 80% van alle criminaliteit in hun stad veroorzaakt wordt door Marrokanen.

Mijn tabel komt uit hetzelfde WODC-rapport dat Het Vrijnazivolk aanhaalt.

Wat onder allochtoon wordt verstaan is al aangehaald en wat dat betreft zijn er zeer weinig personen van de laatste generatie kinderen van allochtonen die zich schuldig kunnen maken aan criminaliteit en die gekend worden als autochtoon.

De tweede generatie is nu net op een leeftijd dat ze kinderen krijgen, laat staan dat die kinderen nu al crimineel zijn. Maar ach in jouw wereldbeeld zal zo'n kind al vanaf 0 crimineel zijn.

Dus helaas, je staat voor paal.

Mijn tabel komt uit hetzelfde WODC-rapport dat Het Vrijnazivolk aanhaalt.

Wat onder allochtoon wordt verstaan is al aangehaald en wat dat betreft zijn er zeer weinig personen van de laatste generatie kinderen van allochtonen die zich schuldig kunnen maken aan criminaliteit en die gekend worden als autochtoon.

De tweede generatie is nu net op een leeftijd dat ze kinderen krijgen, laat staan dat die kinderen nu al crimineel zijn. Maar ach in jouw wereldbeeld zal zo'n kind al vanaf 0 crimineel zijn.

Dus helaas, je staat voor paal.
O nee Eric, je vergeethet feit dat jij er van uit gaat dat de bevolkingsgroepen even groot zijn. Wanneer je naar de verhoudingen gaat kijken worden de cijfers ook een heel stuk hoger.

O nee Eric, je vergeethet feit dat jij er van uit gaat dat de bevolkingsgroepen even groot zijn. Wanneer je naar de verhoudingen gaat kijken worden de cijfers ook een heel stuk hoger.

:headbang::headbang:

Begrijp jij wel hoe dit soort tabellen werken? Percentages, probeer dat woord eens te begrijpen.

0,2% van 1.000 is 2
0,2% van 100.000 is 200

Wat boeien de verhoudingen dan in absolute zin? De verhouding druk je al uit in een percentage. Er wordt dus niet vanuit gegaan dat bevolkingsgroepen gelijk zijn. Dat is jouw verkeerde aanname.

In absolute zin is de Nederlandse vrouw tussen de 45-79 jaar crimineler dan de Marokkaanse vrouw tussen de 45-79 jaar. In relatieve zin zijn ze even crimineel.

Dus leg nou eens helder uit waar mijn denkfout schuilt want volgens mij ben je het spoor nu echt bijster.

Dat heeft geen prioriteit in de politiek. Misschien in woord, maar in daad vergeet het maar.
Dat merk ik in de Belgische politiek maar al te vaak ja, volksverlakkerij en volksverraad zijn hier schering en inslag. Het gekke is dat de meerderheid vd bevolking nog blijft stemmen voor die bedriegers ook. Conclusie: het (klootjes)volk WIL bedrogen worden.

Dit gaat om cijfers en niet om subjectieve zaken zoals een gevoel of een aanwijzing dat Nederland er minder bekaaid zou afkomen bij het uitkomen van Fitna. Is ook een andere discussie. In dit geval is TON glashard aan het liegen.

Zijn er dan ook partijen die niet liegen?

TON is een partij om de Elite van Nederland de hand boven het hoofd te houden en de gewone burger achter de rug om te laten inleveren.

Net als de LPF zonder Fortuijn toen Heinsbroek en z'n champagne maatjes graag in Nederland voor de doorsnee burger willen beslissen.

Trots op Nederland ben ik zeker, maar ik hoef me daar niet voor tegen de borst te slaan zoals de Verenigde Staten dat doen.

Als je op TON stemt is een jaar inkomen van 200.000 Euro bruto verreist wil je echt van deze partij de volle vruchten plukken. De hele TON fundering is namelijk overgewaaid uit de Verenigde Staten met Kay van der Linde. Als je ziet hoe daar veel burgers zonder pardon in de kou blijven staan.

Worden Surinamers en Antilianen eigenlijk gezien als Autochtoon of allochtoon? Ik denk autochtoon:D
Dus het percentage wat vast zit in de gevangenen wat autochtoon zit kan 90% bestaan uit Surinamers/Antilianen;)

Ik bedoelde het meer algemeen, en ik reken het schelden op links of rechts sowieso niet erbij. Heb het meer over serieuze topics die ook eens serieuze kritiek uiten op andere partijen dan de oppositie. Vind het vreemd dat er zo weinig kritiek is op de regeringspartijen. Want om nu te zeggen dat pvda, cda of cu zo geweldig bezig waren/zijn. Of misschien heb ik het gewoon gemist ;)

mwa, ik mag toch graag een beetje cu-schoppen als de kans zich aanbiedt :D

En het CDA en de PvdA hoeven hier sowieso geen brede aanhang te verwachten denk ik :roflol:

Worden Surinamers en Antilianen eigenlijk gezien als Autochtoon of allochtoon? Ik denk autochtoon:D
Dus het percentage wat vast zit in de gevangenen wat autochtoon zit kan 90% bestaan uit Surinamers/Antilianen;)

Allochtoon over het algemeen. Alleen de kinderen van de kinderen zullen gezien worden als autochtoon. Die zijn overwegend te jong om crimineel te zijn.

Over een jaar of 10 is het onderscheid al een stuk minder scherp maar dan kan je nog steeds de afkomst peilen. Voor zover mensen dat nuttig vinden natuurlijk.

Allochtoon over het algemeen. Alleen de kinderen van de kinderen zullen gezien worden als autochtoon. Die zijn overwegend te jong om crimineel te zijn.

Over een jaar of 10 is het onderscheid al een stuk minder scherp maar dan kan je nog steeds de afkomst peilen. Voor zover mensen dat nuttig vinden natuurlijk.

Je hoeft alleen maar te luisteren, waarschijnlijk.;):D

ten eerste eric, jij hebt het over VERDACHTEN, misschien heeft verdonk het over daadwerkelijk opgepakte mensen? daar zit al een fout in je vergelijking.

Dan kunnen we net zo goed het CBS afschaffen en het CPB of andere instellingen die werken met statistieken eveneens. Cijfers zijn toch wel de basis voor te nemen beslissingen of moeten we op basis van het gevoel van Nederlanders de besluiten laten nemen? Bij TON lijkt het daar wel op overigens met haar belachelijke vorm van directe democratie.

Reeele problemen aankaarten is niks mis mee, de problemen groter maken dan ze zijn echter wel. Maar ja dan komt Yzord weer met Fitna en de speech van Balkenende :roflol:

Wat Balkenende en co wisten of niet zullen we nooit weten. Wat Verdonk en co kunnen weten echter wel. Die cijfers over criminaliteit zijn openbaar en voor iedereen inzichtelijk. Dan is het meer dan slordig als je die cijfers verkeerd weergeeft.
wetenschappelijk onderzoek bevat altijd een bepaalde bias. ook je cijfertjes... voorafgaand aan onderzoek vind de operationalisering plaats waarin vele normatieve keuzen gemaakt worden, als dit gedaan is gaat men wel zo objectief mogelijk te werk, maar deze normatieve keuzen kunnen de resultaten wel beinvloeden.

wie zegt dat verdonk de cijfers en onderzoeken van het cpb hanteert? misschien heeft zij wel een onafhankelijk onderzoeksbureau ingeschakeld dat een hele andere definitie van allochtoon heeft en daarom tot andere cijfers is gekomen... dat lijkt mij aannemelijker...

:D Goed plan. Directe democratie gaat het helemaal worden!! Henkie van de hoek gaat ons uit de recessie helpen!!

Cijfers zijn het fundament van onze Westerse beschaving maar dan moet er wel op een juiste wijze mee worden omgegaan.
en met statistieken kun je alle uitkomsten krijgen die voor jou aantrekkelijk zijn, dat weet jij net zo goed als ik...

:sad: Het CBS houdt geen rekening met paspoorten. Die heeft een vrij duidelijke omschrijving van wat een allochtoon is. Er zijn geen autochtone allochtonen op dit moment die meegeteld kunnen worden in de misdaadcijfers. Of die peuters en kleuters die door de tweede generatie zijn voortgebracht zijn er wel erg vroeg bij. Die derde generatie gaat over een jaar of 10 wel voor een deel gezien worden als autochtoon. Maar gelet op de dalende misdaadcijfers (ook onder allochtone) kan dat effect wel eens klein zijn op diezelfde misdaadcijfers.
ja het cbs wel, maar wie zegt dat Rita het concept allochtoon hetzelfde defineert?

Weet je wel wat dat impliceert? Als je te staven cijfers gaat verdraaien als wetenschappelijk instituut? Dan graag je je eigen graf.

Ik zeg niet dat er geen fouten worden gemaakt bij instituten als het CPB of CBS maar moedwillig de zaken verdraaien is voor wetenschappers gelijk aan einde carriere als het bedrog wordt aangetoond. In dit geval einde instituut.
heeft niks met verdraaien te maken, het heeft met het proces van operationalisering te maken. als je twee wetenschappers hetzelfde laat onderzoeken kunnen ze twee totaal verschillende, maar wel goed uitgevoerde onderzoeken leveren...

Ohw zonder meer. Maar dan moet je wel onderscheid maken tussen gerommel tijdens onderzoeken zelf en wat er gebeurd met uit onderzoek gepubliceerde cijfers.
In het ToN geval is er sprake van het laatste. Bij het bekijken van het onderzoek zelf, dat hier aan de kaak gesteld lijkt te worden, aangezien de interpretatie van het woord allochtoon fout is of de 15x toch zomaar eens zou kunnen kloppen, dan belanden we op het eerste punt, gerommel tijdens de onderzoeken zelf.
(overigens is er bij de publicatie van artikelen ook ruimte voor bijv. publicatiebias)

Maar daar is 'de publicatie' voor, als je denkt dat het onderzoek fout is, dan heb je alle recht om de methoden en resultaten door de lezen en je fouten uiteen te zetten. Zomaar roepen dat het een verkeerd beeld geeft is bezopen zonder zo'n onderbouwing.
Overigens is zulks heel goed mogelijk. Het Vlaams Belang heeft bijvoorbeeld ook dergelijke staaltjes bagger uitgehaald, die ik, als onderzoeksnoob, al tot op het bot kon afbranden, door even op te zoeken om welk onderzoek het ging in dit vervolgens te downloaden.
Mag hopen dat 'rechts' zich een beetje gaat verbeteren op dit vlak :D

Maar een bepaalde angst voor 'de wetenschappelijke cijfers die toch onwaar zijn', zoals die zich hier lijkt aan te bieden, vind ik ronduit belachelijk. Geschreeuw in de ruimte, zonder backup. Skepsisme lijkt me een goede grondhouding, paranoia wordt echter gevoed door angst. En dat is een slechte raadgever.
hoe weet jij dat hun definitie fout is? heb jij hun argumentatie waarom ze voor deze definitie van het concept hebben gekozen gehoord?

overigens is het dagelijkse kost in de tweede kamer dat statistieken "verdraaid" worden om bepaalde punten meer kracht bij te zetten. dat is niet iets wat alleen rechtse partijen doen.

Right, alle wetenschappelijke onderzoeken spreken elkaar tegen... Dream on.
dat kan best....

TON is een partij om de Elite van Nederland de hand boven het hoofd te houden en de gewone burger achter de rug om te laten inleveren.

Net als de LPF zonder Fortuijn toen Heinsbroek en z'n champagne maatjes graag in Nederland voor de doorsnee burger willen beslissen.

Trots op Nederland ben ik zeker, maar ik hoef me daar niet voor tegen de borst te slaan zoals de Verenigde Staten dat doen.

Als je op TON stemt is een jaar inkomen van 200.000 Euro bruto verreist wil je echt van deze partij de volle vruchten plukken. De hele TON fundering is namelijk overgewaaid uit de Verenigde Staten met Kay van der Linde. Als je ziet hoe daar veel burgers zonder pardon in de kou blijven staan.
van der linde staat los van de standpunten van rita as far as i know...

overigens is het dagelijkse kost in de tweede kamer dat statistieken "verdraaid" worden om bepaalde punten meer kracht bij te zetten. dat is niet iets wat alleen rechtse partijen doen.

Idd, en de toon van het debat wordt eveneens luider wanneer het een bepaalde partij uitkomt. Objectiviteit straalt namelijk geen uitgesproken mening uit, en zonder mening kan je je biezen pakken.

van der linde staat los van de standpunten van rita as far as i know...

Maar hij verpakt ze echter wel. De geliktheid wordt door veel mensen gezien als zijnde daadkrachtig. Terwijl op haar website zeker geen breedvoerige nuances te vinden zijn over elk vraagstuk op zichzelf. Dit in tegenstelling tot de VVD, Pvda en het CDA.

Idd, en de toon van het debat wordt eveneens luider wanneer het een bepaalde partij uitkomt. Objectiviteit straalt namelijk geen uitgesproken mening uit, en zonder mening kan je je biezen pakken.

Maar hij verpakt ze echter wel. De geliktheid wordt door veel mensen gezien als zijnde daadkrachtig. Terwijl op haar website zeker geen breedvoerige nuances te vinden zijn over elk vraagstuk op zichzelf. Dit in tegenstelling tot de VVD, Pvda en het CDA.

Hij is gewoon goed. Zit hem vast in de naam......:cool:

Ik heb bijvoorbeeld wat maten die een indonesische moeder hebben. Pa is NL.
Ze zijn dus wel gekleurd, echter worden zij nu als allochtoon gezien?

En antilianen waarvan de ouders hier al 40 jaar wonen en de kinderen mijn leeftijd hebben, zijn imo ook autochtoon.

ja het kan best dat hij ze wat beter formuleert, maar als je daardoor meer stemmen kunt krijgen, waarom niet? kai weet wel wat hij doet en het grootste deel van onze democratie is niet kritisch genoeg om daar doorheen te prikken. imo is dat niet de schuld van kay of rita, zij spelen gewoon in op wat een groot deel van deze democratie wil zien.

Het enige wat ik nog graag een x wil meemaken is een coalitie die daadwerkelijk de problemen aanpakt (file's, integratie etc.) ipv van allerlei partijtjes te zien die zichzelf profileren juist door de problemen te laten bestaan.
Wat dit betreft geloof ik hier totaal niet meer in en heb ik een hekel aan politiek gekregen. Zij zijn vergeten wie hun mogelijk maakt en wie zij zouden moeten vertegenwoordigen.

Terug
Naar boven