XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Misschien is daarom de Stoa zo populair op YouTube en Socials?
'Ff' wezen fietsen, nu pas weer terug. Begreep deze opmerking daarnet niet, moest gebruik maken van Google. Ik wist natuurlijk wel wat de oorspronkelijk betekenis van stoïcijns is, maar niet dat er een recente opleving is, een 'nieuwe stoa'; nota bene overgewaaid uit de VS en nota beide bene in verband met corona, als een soort cognitieve gedragstherapie. Ik vrees daarom dat de brevitas niet aan ze besteed is.

'Ff' wezen fietsen, nu pas weer terug. Begreep deze opmerking daarnet niet, moest gebruik maken van Google. Ik wist natuurlijk wel wat de oorspronkelijk betekenis van stoïcijns is, maar niet dat er een recente opleving is, een 'nieuwe stoa'; nota bene overgewaaid uit de VS en nota beide bene in verband met corona, als een soort cognitieve gedragstherapie. Ik vrees daarom dat de brevitas niet aan ze besteed is.
Die stoa-hype was volgens mij al ver voor corona aan de gang, maar past wel heel goed bij de corona tijd: hoe omgaan met dingen die wel en niet in je macht liggen.

Het past ook mooi als een soort nieuwe Renaissance bij het Christendom en het OT boek Job. Misschien is het boek van Nicki Jocko daar een nieuwe versie van. (Zie YT filmpje "Good", liefst de versie met gitaren)

Seneca had natuurlijk makkelijk praten als één van de meest vermogende mensen van zijn tijd (een slaaf is een mens en uw huisgenoot), maar aan het eind deed hij ook walk the walk.

Aanrader: "Leren Sterven, brieven aan Lucilius" is een mooie bloemlezing. Als ik sommige brieven lees dan verbaast het me dat het, details daargelaten, zo actueel is.

Laatst bewerkt:
Die stoa-hype was volgens mij al ver voor corona aan de gang, maar past wel heel goed bij de corona tijd: hoe omgaan met dingen die wel en niet in je macht liggen.

Het past ook mooi als een soort nieuwe Renaissance bij het Christendom en het OT boek Job. Misschien is het boek van Nicki daar een nieuwe versie van. (Zie YT filmpje "Good", liefst de versie met gitaren)

Seneca had natuurlijk makkelijk praten als één van de vermogenste mensen van zijn tijd (een slaaf is een mens en uw huisgenoot), maar aan het eind deed hij ook walk the walk.

Aanrader: "Leren Sterven, brieven aan Lucilius" is een mooie bloemlezing. Als ik sommige brieven lees dan verbaast het me dat het, details daargelaten, zo actueel is.
Begrijp ik weer allemaal niet, weer goochelen dan maar.

Ik meen me wel te herinneren dat Seneca (leermeester van Nero, die met een paard trouwde!) een van de meest schrijnende voorbeelden was van een filosoof die zich niet aan zij eigen levensregels hield.

Begrijp ik weer allemaal niet, weer goochelen dan maar.

Ik meen me wel te herinneren dat Seneca (leermeester van Nero, die met een paard trouwde!) een van de meest schrijnende voorbeelden was van een filosoof die zich niet aan zij eigen levensregels hield.
Excuus dat komt ook door de autocorrect.

Screenshot_2021-01-01-09-05-46-860_com.android.chrome.jpg

De man keek even in de buis waar het bommetje zich bevond toen het niet afging...

Jouw optimisme over de particuliere sector kan ik helaas niet delen.

Als je kijkt naar sectoren als zorg en energie dan heeft "marktwerking" daar geen lagere prijzen of een beter product door meerdere aanbieders opgeleverd.

In Amerika is meer particuliere invloed, dus wordt de voedingspyramide (hun schijf van 5) opgesteld door het FDA (Federal Department of Agriculture). Jaap Seidell, hoogleraar voeding, heeft weleens gezegd dat het weinig zin heeft het advies van 250 gram groente per dag te verhogen naar 500 gram als uit onderzoek zou blijken dat dat beter is: mensen halen die 250 gram al niet, als je de lat nog hoger legt dan proberen ze het niet eens meer. Veel onderzoek naar voeding wordt in de VS ook gesponsord door fabrikanten, uit dergelijke onderzoeken van bv Coca Cola blijkt nooit dat teveel suiker heel slecht voor je is.

Bij de belastingdienst werden ook prestaties verwacht, maar de verkeerde. Vaak is het de bankencrisis in het klein, voor een klein beetje geld of een promotie zijn mensen bereid ver te gaan.
Marktwerking en lagere prijzen was vanwege winst en marketing al niet logisch, toch?
En dat voorbeeld van Amerika, dat is hier toch niet anders? Voedingscentrum is toch voorlichting vanuit de overheid? Die promoot toch ook het belachelijke ik-kies-bewust? Toch raar dat het door Unilever is ontwikkeld en onbetaalbaar is voor kleinere bedrijven.

En hoe zit dat met STCA? Die ontvangt toch subsidie? Welke onderzoeken komen er uit dat onderzoekscentrum van Shell?

Maar is niet helemaal wat ik bedoelde. Ergens hoop ik ook gewoon dat ik het allemaal verkeerd begrijp, want het is zo triest.

Belastingdienst, die boodschappen, nu weer jeugdzorg. Allemaal ellende waar best wat overeenkomsten lijken te zijn, en waarbij de meest kwetsbare steeds de dupe zijn. Een wirwar aan onbegrijpelijke regels waardoor de meest kwetsbaren nog kwetsbaarder worden. En dat in een zelfbeschermend systeem wat juist die groep hoort te beschermen.

De lockdown en overbelaste zorg. Hele land op slot, maar er wordt geen moeite gedaan om de zorg wat wind uit te zeilen te nemen. Dat begrijp ik niet.

Neem bijvoorbeeld het testen. Ergens in augustus of september waren die teststraten overbelast. Als je toen getest moest worden, was je 4 dagen verder voordat je de uitslag had. Testsrtaat op Schiphol voor risicovluchten werd volgens mij zelfs gesloten.

Menig werkgever koos toen voor de particuliere labs: wat duurder, maar je had de uitslag ook twee dagen sneller.
Waarom werd daar amper gehoor aan gegeven? En kon de overheid daar - op wat voor manier dan ook - geen gebruik van maken? Waarom duurt het hier zo lang, dat kinderen pas sinds 31 december getest kunnen worden?

Dat het lang duurt is met die vaccinaties niet anders. Zijn wij niet het traagste van Europa? Hoe kan het dat het verschil met het efficiënte bedrijfsleven zo groot is? Wat is er mogelijk met bijvoorbeeld privé klinieken en zorgverzekeraars?

Kan je vaak omzeilen door te openen in incognito tablad 🤫
Bij deze werkte dat niet. :(
Thanks.

Ik zie dat heel beroemd Nederland zich over het gezin ontfermd heeft tot kamervragen aan toe zonder te weten wat ze gedaan hebben dat de politie kant zou kiezen voor de terrorburen.

Gisteren verscheen er een video van de islamitische organisatie Muslim Rights Watch Nederland
Muslim Rights Watch werd in een recente dreigingsanalyse van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding omschreven als een organisatie van "politiek-salafistische aanjagers".
Ah great.

Aan de andere kant is het ook wel een tokkie ding dat illegaal vuurwerk gooien en een hond zo opgefokt hebben.

Laatst bewerkt:
"Muslim Rights Watch Nederland"
Alleen daarom ben ik al voor deporteren. Als ze nou meteen die blanke tokkies ook deporteren heb je 2 vliegen in 1 klap.

Dat Syrische gezin was alleen maar een middel:
1. Een middel voor BN'ers en deugend Nederland om te laten zien dat ze goed en betrokken zijn;
2. Een middel voor het monsterverbond tussen radicaal links en islamisten om "moslimfobie" en "wijdverbreid racisme" aan te tonen en zo de normale gematigde mensen naar extreem links of fundamentalistische vormen van de islam te trekken.

Nu reist de karavaan weer verder naar het volgende incident om te kunnen gebruiken ondertussen mensen tegen elkaar op zettend.

Dat Syrische gezin was alleen maar een middel:
1. Een middel voor BN'ers en deugend Nederland om te laten zien dat ze goed en betrokken zijn;
2. Een middel voor het monsterverbond tussen radicaal links en islamisten om "moslimfobie" en "wijdverbreid racisme" aan te tonen en zo de normale gematigde mensen naar extreem links of fundamentalistische vormen van de islam te trekken.

Nu reist de karavaan weer verder naar het volgende incident om te kunnen gebruiken ondertussen mensen tegen elkaar op zettend.
Ik ben islam moe. Er is non-stop alleen maar gezeik door deze gasten. Wereldwijd.

Terug
Naar boven