XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Bankje zou ik niet gaan maken is echt een gedoe. toevallig heb ik net een frame uit elkaar lopen klussen anders had je dat wel mogen hebben. heb nog wel een zitje liggen (voorste gedeelte) dat mag je zo hebben. een oud bankje heb ik ook nog wel.

Bankje zou ik niet gaan maken is echt een gedoe. toevallig heb ik net een frame uit elkaar lopen klussen anders had je dat wel mogen hebben. heb nog wel een zitje liggen (voorste gedeelte) dat mag je zo hebben. een oud bankje heb ik ook nog wel.

Mooi om te zien hoe je anderen helpt

• #1.143
hmm ja, maar dat bankje is niet gratis. Dat zitje wel en dat uit elkaar gesneden frame mag hij ook zo hebben als hij er nog iets mee kan.

bedankt voor het aanbod maar ik sla het nog even af, zie het niet zitten om voor een bankje helemaal naar baarn te rijden en ben ook nog te slap om een training van jullie mee te draaien :o op de 1ste foto zie je helemaal van onder een domyos bankje (gratis gekregen) hier zit wat speling in met name aan de voorkant. Daar heb je namelijk de mogelijkheid om de voorste koker te verstellen zodat je het ook als buikspierbank kan gebruiken. Denk dat ik deze maar eens vast ga lassen kijken hoeveel van de speling ik er dan uit krijg, wel k*t dan dat hij niet meer opklapbaar is want neemt toch behoorlijk wat plek in. Als het dan nog steeds wat wiebelt kijk ik wel wat ik verder doe, wil liever geen bankje van 250 euro kopen, niet dat ik het niet waard vind of niet kan betalen maar in m'n schuur ben ik vaak bezig met m'n andere hobby oldtimerbrommers restaureren dus schuurstof, verfnevel, slijpsel zal er voor zorgen dat het materiaal toch niet lang mooi zal blijven.

Maar goed eerst maar eens verder met de cage, wil snel die gaten erin hebben want zal nu toch wel blij zijn als het klaar is, poe poe veel werk en dan moet ik het ook nog eens gaan schuren en spuiten :o

hmm het is een forumlid ook gelukt
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarnet nog even met de cage bezig geweest, 1 gat zit erin, kostte 3kwartier en moet nu nog vijlen pfffff

Is gebaseerd op deze
http://www.youtube.com/watch?v=LVPct3YiyWk&feature=related
weet niet wat voor merk het is maar het ontwerp sprak me wel aan. bedoeling is er ook nog een monkeypullupbar in te maken, t-row adapter aan de middelste buis en ik moet nog wat koker ergens zien te scharrelen om gewichthouders aan de achterkant te maken. latpulley en een bankje staan ook nog op de lijst btw, weet alleen niet zeker of ik zelf het bankje ga maken ivm het scharnierpunt, moet weer nieuw ijzer halen dan, bekleden, schuimrubber etc.

---------- Post added 9 February 2012 at 19:51 ----------

Hoe maken jullie de gaten? Kolomboormachine heb ik hier niet tot beschikking en wil ook liever niet zoveel geld uitgeven aan een kernboor. Ik heb massief 30mm rondstaal hier voor de catchers, zal ik het op de kokeraftekenen en dan een paar keer een 13mm boor erin of zal ik het gat uitboren met hele kleine boortjes? en het overige materiaal wegvijlen? iemand tips?

Het rack waar je het op hebt gebaseerd is van Panatta. Ik heb er 2 precies zo staan als die van het filmpje.

Aha ok, heb ff op je site gekeken ziet er echt mooi uit allemaal :cool: die panatta racks worden niet meer verkocht neem ik aan? Ik kan er iig niks over vinden, die in dat filmpje van roelly is wss ook gewoon een opgeknapte uit de 90's ofzo?

• #1.148
Damn man 45min 1 gat? Beter had je het rack de staanders uit elkaar onder de kolomboor gehaald. Ik weet niet of dit nu wel de manier is. Mss beter om gewoon een gat of 4/5 per staander te maken dan en verder bovenin gewoon stanghouders lassen.

Ik heb geen kolomboormachine g-men, ben sowieso van plan om eerst de gaten voor de hoogte van benchpress en squat te boren en later de rest pas, morgen ga ik weer verder heb wat pijn in m'n hoofd van dat slijpen en lassen.

Is gebaseerd op deze
http://www.youtube.com/watch?v=LVPct3YiyWk&feature=related
weet niet wat voor merk het is maar het ontwerp sprak me wel aan. bedoeling is er ook nog een monkeypullupbar in te maken, t-row adapter aan de middelste buis en ik moet nog wat koker ergens zien te scharrelen om gewichthouders aan de achterkant te maken. latpulley en een bankje staan ook nog op de lijst btw, weet alleen niet zeker of ik zelf het bankje ga maken ivm het scharnierpunt, moet weer nieuw ijzer halen dan, bekleden, schuimrubber etc.

---------- Post added 9 February 2012 at 19:51 ----------

Hoe maken jullie de gaten? Kolomboormachine heb ik hier niet tot beschikking en wil ook liever niet zoveel geld uitgeven aan een kernboor. Ik heb massief 30mm rondstaal hier voor de catchers, zal ik het op de kokeraftekenen en dan een paar keer een 13mm boor erin of zal ik het gat uitboren met hele kleine boortjes? en het overige materiaal wegvijlen? iemand tips?

Ik kon dit filmpje nog niet maar dat zijn toch akelig goede squats !

Niet echt strongman, maarja :o

nieuwe aanwinsten in mijn homegym:
- deadliftplatform, waar nog band attachments aan komen.
- pulling blocks (verschillende hoogtes) die ook al squatbox gebruikt kunnen worden. Opstaande randjes zodat de rubber tegel of een andere 'block' mooi erop past en niet wegschuift. Voor squatbox leg ik gewoon een rubber tegel zonder houten boordjes erop.
Mogelijke hoogtes blocks: 10cm/ 13,5cm/ 21cm en verder verhogen met rubber tegels van 2,5cm

Het enige wat ik nog mis zijn handvaatjes voor aan de blocks

Er is niets gelijmd, zodat als ik het ooit moest verhuizen/verkopen dat ik het gewoon uit elkaar moet schroeven.

foto's in spoiler
de ingrediënten:
28ckkev.jpg

de basis:
15sadk4.jpg

opstaande rand, vast gemaakt aan de basis. Als er band attachments komen kan dat aan deze rand.
ogi0ki.jpg

2bzb85.jpg

8 rubber tegels in het totaal. (2 lagen van 2,5cm). Liggen los in de 'bak'
2gtoj7q.jpg

Houten middenstuk. Ligt ook los in de 'bak'
futj5k.jpg

13,5cm blocks
30w3zf8.jpg

21cm blocks
2njexy1.jpg

Super platform!

• #1.153
mooi!

• #1.154
Bench bijna klaar. Oude bench van Robbert Wolters, maar nu met verstelbare safeties eraan, verstelbare steunen voor de barbell (ook aangepaste uitpak), bandattachments en Roest natuurlijk even weggeslepen staat nu even in de zinkspray te drogen. . Als hij bij RPB staat kan hij wel weer netjes in wit.

De garage van een klusser aan het begin van de week
garagerommel.jpg

Kolomboor van 100 jaar oud hier iets verder op. Werken aan de steunen.
kolomboor.jpg

Zo zien ze er dan uit aan de bench
bench4.jpg

Frame roest weggeslepen en in de zinkspray
bench3.jpg

steunen idem
bench2.jpg

Board opnieuw bekleed en de safeties ook in de zink
bench1.jpg

Setje stones die nog mee moeten
stones3.jpg

Je ziet dat de garage ook weer netjes is, de jetta gaat daar na al deze projecten in. Was maar drie dagen opruimen pfoeeeee

Wordt erg mooi Gijs! Leuk om te zien dat m'n oude bench ook nog van pas komt.

Laatst bewerkt:
  • #1.156
Wordt erg mooi Gijs! Leuk om te zien dat m'n oude bench ook nog van pas komt.

Ja maar achteraf had ik het gewoon opnieuw gebouwd. Dit is echt k*t lassen dit staal goddamn. Maar ja het is gelukt en het spaart weer kosten dus uiteindelijk prima.

• #1.157
Even alvast een beetje in elkaar geschroeft. Bob de Bouwer kunnen wij het maken, Bob de bouwer, ja dat kan!

bench5.jpg

bij het zien van die creatie krijg ik gewoon zin om te benchen G!

Lekker boormachientje heb je daar ook

Quitters never win
winners never quit!

Terug
Naar boven