AndroidHealthClinic

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Wat ik opmerk is dat je loadingpinnen in de toekomst misschien wat te kort gaan zijn? Die tip van mcchick is niet slecht alleen gaan je farmers dan nog iets hoger komen en de uitpak nog vergemakkelijken.
Over die loading pinnen. De hele farmers lijken wel een replica van die van ons want de positie en de lengte van de pinnen komen erg overeen. Ik heb alleen het vermoeden dat de IPE profielen hoger zijn.
Met deze pinnen kun je in elk geval 2 schijven van 25kg op elkaar plaatsen. Dat is 100kg aan schijven en ik vermoed 60kg voor de farmers. Toch een aardig gewicht.

3 schijven van 25kg aan elke kant moet lukken. +150kg per farmers walk, eer dat dat niet genoeg is zal ik wel gespaard hebben voor een nieuwe te maken. :D

Over die loading pinnen. De hele farmers lijken wel een replica van die van ons want de positie en de lengte van de pinnen komen erg overeen. Ik heb alleen het vermoeden dat de IPE profielen hoger zijn.
Met deze pinnen kun je in elk geval 2 schijven van 25kg op elkaar plaatsen. Dat is 100kg aan schijven en ik vermoed 60kg voor de farmers. Toch een aardig gewicht.

Dat moet lukken maar doordat ze mij nogal relatief kort lijken kan het met een aantal kleinere schijfjes misschien lastig worden. Ik raise toch niet met 50 kg per farmer als ik ze train:)

Juist naar de fotos gezien, de loading pins lijken idd kleiner.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.126
Afb094.jpg

Eindresultaat powerstairsblok

Verder met de vikingpress

nieuwe onverwoestbare balken voor de lengtes.
Afb098-1.jpg

Hij wordt dadelijk uit elkaar te halen dus met bouten
Afb099-1.jpg

Extra dwarsbalk gemaakt voor extra stevigheid en om torsie te voorkomen.
Afb100.jpg

Dat is dan de voorkant van de viking/squat
Afb101.jpg

Bezig met aflassen
Afb102.jpg

Nu lunch en dadelijk verder met de achterkant.
Afb101.jpg

Goed werk weer ouwe klusser.

Jezus man, je hebt je wel veel geleerd in die tijd he!

• #1.128
Jep qua klussen wel ja.

Viking/squat is ook af. Toch weer een dagje gekost maar hij is nu demontabel in 5 stukken/

Af behalve de loadingpins
Afb103.jpg

Uit elkaar gehaald voor vervoer en met loadingpins.
Afb104.jpg

Ziet er erg proper uit. Ik kan niet wachten tot ik ook vast werk heb dat ik in mijn vrije tijd wat kan bijknutselen.;)

nu maar hopen dat ie deze keer het belgische geweld wel houdt;)

• #1.132
Al een tijdje bezig RPB powerlift vriendelijk te maken. Weer even bezig geweest vandaag. De bench krijgt vangers (met bandpegs) om shirted bench wat veiliger te maken.

Weer stapje verder. Zal er wrs nog wel een dagje mee bezig zijn:

Afb000-2.jpg

Ik zou zo onderhand eigenlijk al een halve powerliftingtraining kunnen/willen doen als ik nog eens langskom bij RPB maar dat doet wat oneer aan je strongmenattributen :)

Weet niet of het echt van toepassing is, maar binnen een maand komt de site van Rogue Europe online.
En dus is er kans dat er echte stone molds verkrijgbaar worden in europa (weet niet of dat als is maarja :o)
http://www.roguefitness.com/slater-s-stone-molds.php

Kijk beter. Wist niet dat rogue ook deze verkoopt. Moet nog een 20 inch hebben voor zwaardere stenen.

Zo staat mijn rack er momenteel bij, word echt een bazenrek als het aan mij ligt :D

149oz82.jpg

33m1yzb.jpg

118nn0p.jpg

2v13j28.jpg

sorry voor de slechte fotos hoop dat jullie het een beetje kunnen zien, zo'n simpele constructie is gvd nog meer werk dan ik had verwacht :o

Haha het is altijd meer werk dan je verwacht :d

• #1.139
ziet er al netjes uit maar je maakt het ontwerp ook redelijk lastig. Het had ook gewoon recht gekund.

Is gebaseerd op deze
http://www.youtube.com/watch?v=LVPct3YiyWk&feature=related
weet niet wat voor merk het is maar het ontwerp sprak me wel aan. bedoeling is er ook nog een monkeypullupbar in te maken, t-row adapter aan de middelste buis en ik moet nog wat koker ergens zien te scharrelen om gewichthouders aan de achterkant te maken. latpulley en een bankje staan ook nog op de lijst btw, weet alleen niet zeker of ik zelf het bankje ga maken ivm het scharnierpunt, moet weer nieuw ijzer halen dan, bekleden, schuimrubber etc.

---------- Post added 9 February 2012 at 19:51 ----------

Hoe maken jullie de gaten? Kolomboormachine heb ik hier niet tot beschikking en wil ook liever niet zoveel geld uitgeven aan een kernboor. Ik heb massief 30mm rondstaal hier voor de catchers, zal ik het op de kokeraftekenen en dan een paar keer een 13mm boor erin of zal ik het gat uitboren met hele kleine boortjes? en het overige materiaal wegvijlen? iemand tips?

Terug
Naar boven