Fitness Seller

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Trek je dat stuk draadeind niet zo je kruis in?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.104
haha not... Maar nee gaat perfect, vandaag gebruikt, zowel leeg als met 30kg erop geladen.

Juist een oude, smerige en verroeste ketting van 6m lang gaan ophalen. Eerste 'kistje' van hard plastic waarin ik hem droeg is naar de klote :(. Ketting weegt toch 50+ denk ik
Nu ligt hij te weken in een badje van 9l cola (niet genoeg, dus morgen bijhalen...)

Nu de vraag: In welke lengtes zou ik die ketting het best verdelen?
2x 2m en overschot /2 ?
4x 1,25 (er vallen altijd schakels weg door het doorzagen)

En welk systeem om te bevestigen aan de barbell? Gewoon dunne ketting in de gamma halen, er een lus mee maken en met musketons daar de zware stukken ketting aan?
Vooral voor deadlift/squat (bench wordt al snel zwaar zo denk ik :()

b5grqu.jpg

gesloopt kistje:
149v95z.jpg

dikte schakels:
hs1388.jpg

bijtend badje:
2822wdx.jpg

Laatst bewerkt:
Ligt er denk ik maar net aan waar je ze voor wilt gebruiken.. 2x2 meter is handig voor squat, 4x1.25 is handig voor bench... lijkt me althans

Mijn farmers walk die ik in school is heb geknutseld.

1zp35dz.jpg

16gwfuf.png

28ap6yx.jpg

• #1.108
Juist een oude, smerige en verroeste ketting van 6m lang gaan ophalen. Eerste 'kistje' van hard plastic waarin ik hem droeg is naar de klote :(. Ketting weegt toch 50+ denk ik
Nu ligt hij te weken in een badje van 9l cola (niet genoeg, dus morgen bijhalen...)

Nu de vraag: In welke lengtes zou ik die ketting het best verdelen?
2x 2m en overschot /2 ?
4x 1,25 (er vallen altijd schakels weg door het doorzagen)

En welk systeem om te bevestigen aan de barbell? Gewoon dunne ketting in de gamma halen, er een lus mee maken en met musketons daar de zware stukken ketting aan?
Vooral voor deadlift/squat (bench wordt al snel zwaar zo denk ik :()

b5grqu.jpg

gesloopt kistje:
149v95z.jpg

dikte schakels:
hs1388.jpg

bijtend badje:
2822wdx.jpg

Naar aanleiding van wsb heb ik mijn kettingen op 1,4m en een dunne ketting van 3m als ketting om ze aan te hangen voor SQ. Ik heb ook 2 stukken die zo dik zijn als die van jou en die wegen per stuk idd 24 kg dus je bent meteen met 48kg extra bezig. Eigenlijk alleen te doen voor DL. Ik gebruik ze echter bijna nooit omdat het probleem is dat ze niet lekker stapelen op de grond door de dikte van de schakel. Ik gebruik dan liever kleinere ketting en leg er meerdere overheen.

Laatst bewerkt:
  • #1.110
zotte kettingen heb je daar vsral!! Jelly!!

Roze farmers, nice! :D

Waarom zijn je handvatten op de farmers met bouten en moeren?

Heb je er rekening mee gehouden dat je voldoende ruimte overhoudt voor je benen om goed te bewegen als je 20kg platen gaat laden?

Nee, maar gelukkig genoeg gaat dat wel. :D

Moet nog gespoten worden, maar ik ben zeker van mijn geaardheid.;)

Waarom zijn je handvatten op de farmers met bouten en moeren?

Als er iets is met de handvaten kan ik dat plaatje er snel afhalen en corrigeren ipv het er moetten afslijpen. Ik weet niet of het nodig is maar altijd een beetje toekomst gericht denken;).

@mcchick, ik gok tussen de 60-70kg leeg. Nog niet gewogen, weegschaal stuk.:D

Ik vind het juist wel leuk zo. Roze gewichten zijn pussyweights. Of het nu om 10kg of 200kg gaat. Niemand die zich wil laten verslaan door roze farmers, dus extra motivatie!

Hmmmm, goed punt!

Maar ze moetten toch gespoten/vernist worden tegen het roesten.:D

Wat ik opmerk is dat je loadingpinnen in de toekomst misschien wat te kort gaan zijn? Die tip van mcchick is niet slecht alleen gaan je farmers dan nog iets hoger komen en de uitpak nog vergemakkelijken.

Terug
Naar boven