MuscleMeat

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
Mijn collectie; niet zelf gemaakt natuurlijk, maar het werkt. Bierfust om zelf zo zwaar te maken als je wilt met water, grote band (legervoertuig), alleen de bamboe stam op de achtergrond is een beetje useless. Will nog een betere maken met een boomstam en handvatten. Iemand dat wel eens gedaan?

Zo vaak en dat staat ook in dit topic.

niet echt veel te maken met strongman maar vond het wel leuk om even hier te laten zien:)

zelfgemaakt dip station, is gemaakt in 1 geheel dus kan niet gedemonteerd worden

20130727_194833_zpsfd08f72f.jpg

20130727_194852_zps20cbce14.jpg

Ziet er goed uit man!
Maar is ie zo niet instabiel? omdat ie op 2 kokers afsteunt?
Als die kokers ook maar enigzins iets kromgetrokken zijn door het lassen zit je met zon wiebel ding te kijken.

wiebelt wel een beetje als je hem op een vlakke ondergrond zet

maar de tegels in de tuin hier lopen niet helemaal vlak dus is het een kwestie van de beste plek zoeken zodat hij mooi stabiel blijft staat

Iemand een idee hoe ik het makkelijkste kan boren in een ijzeren pijp (ronding) ??

Ben van plan om weer eens nieuwe farmers te maken van stijgerpijp.. Heb dit destijds al eens gedaan, maar toen waren de stijgerppen iets te dun (45mm) en dat was irritant met het laden van schijven.

Wellicht dat iemand bereid is om zoiets te maken voor een paar centjes?

makkelijkste is om een goede centerpunt in de pijp te slaan zodat de boor goed grip heeft

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.268
Boor op laag toerental en idd eerst centerpunt. Is geen probleem doe het constant. Slijp de boortjes ook gewoon met de flex als het bot wordt. Te snel toerental verbrandt de boor ruben je krijgt dan ook vaak al wat rook en blauwe verkleuring op het staal.

thanks Gijs!

Gister samen met Bosshogg voor het eerst zelf stones gemaakt, een 18-inch van 90 kilo en een 20-inch van 150. Mallen geleend van mikeo26

Eerst de mallen schoon gemaakt met een plamuurmesje en benzine.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan de mallen rondom ingespoten met WD40.

Begonnen met de 90 kilo steen. De twee helften van de mal goed in elkaar drukken, rondom stevig vasttapen met ducttape. In het midden van de stone een foamballetje aan ducttape naar beneden laten hangen zodat de stone niet te zwaar wordt. Na het maken van de foto nog huishoudfolie rondom het gat geplakt zodat de mallen aan de buitenkant niet al te smerig worden.

Beton gemengd met water in een kruiwagen, plusminus 3 liter water op 25 kg beton.

Beton in een emmer scheppen en vanuit de emmer in de mallen gieten. Wij hebben een plastic zakje met uitgeknipte onderkant gebruikt bij wijze van trechter. Op de foto hier de 150 stone.

Tussendoor regelmatig met een rubberen hamer de mallen lichtjes aangeklopt om luchtbellen uit het beton te verwijderen.

Met een plammurmesje de mallen afgetopt. Overtollig bovendrijvend water verwijderd en nog een paar keer de mallen goed aangeklopt. Bij de 90 kilo steen met het foamballetje erin met een stok de foambal nog een keer goed naar het midden geduwd.

Huishoudfolie verwijderd en nu maar afwachten... Toch een 3,5 uur bezig geweest bij elkaar.
Woensdagavond gaan de mallen er af, ben erg benieuwd!

nice! ik zit er ook al een hele tijd aan te denken om stones te maken

Is zeker mooi om te zien, maar zulke mallen zijn ook vrij duur denk ik ?

:heart:

Is nog een aardige klus. Kanniewachte!

Dat verhaal met die foambal is heel lastig heb ik in de praktijk gemerkt. Bal blijft omhoog komen (opwaartse kracht van 20 a 30 kilo) of in elk geval nooit in de positie waar deze moet zitten. Hoe groter de foambal hoe lastiger.
Enige methode die bij mij echt werkte was in xyz-richting afstandshouders plaatsen.

nice! ik zit er ook al een hele tijd aan te denken om stones te maken

Thanks man, ben echt erg benieuwd hoe ze er uit gaan komen.

Is zeker mooi om te zien, maar zulke mallen zijn ook vrij duur denk ik ?

vrij prijzig maar als je ze kunt lenen voor een mooie prijs is het goed te doen.

Idd, de mallen zijn erg duur om te kopen, dus ze huren was een goede oplossing. Voor de rest kost het maken van de steen zelf natuurlijk heel weinig.

:heart:

Is nog een aardige klus. Kanniewachte!

Gaat goed komen.

Dat verhaal met die foambal is heel lastig heb ik in de praktijk gemerkt. Bal blijft omhoog komen (opwaartse kracht van 20 a 30 kilo) of in elk geval nooit in de positie waar deze moet zitten. Hoe groter de foambal hoe lastiger.
Enige methode die bij mij echt werkte was in xyz-richting afstandshouders plaatsen.

Dat is inderdaad echt ontzettend klote, en heeft ons veel tijd en moeite gekost. We moesten constant de bal terug op zijn plaats duwen. Uiteindelijk lag er genoeg beton op waardoor hij niet meer naar boven kwam, maar bij het kloppen moesten we 'm dan wel weer tegenhouden met een stok. Hij zit ook niet helemaal precies meer in het midden waarschijnlijk, maar de marge is wel voldoende.
Bij een volgende steen moeten we dat ook op jouw manier gaan doen denk ik. Zeker als we nog lichtere stenen gaan maken voor sjors, waar dan een grotere bal in zal moeten.

Gisteren de hele dag lopen klussen en nieuwe farmers gemaakt. Toch altijd leuk om je eigen spullen te fabriceren. Handvaten zijn 25mm (fijne dikte) en uitpakhoogte is stukje onder de knieën (vrij hoog).

285df7.jpg

Ook m'n houten boom een beetje opgefrist. Iemand een idee met wat voor spul ik de scheuren kan opvullen/bijwerken..??

2vt6r0w.jpg

mooie farmers, 25mm en heel glad, gaat dat niet moeilijk worden? :)

mooie farmers, 25mm en heel glad, gaat dat niet moeilijk worden? :)

Heb met een vijl de toplaag er enigszins afgevijld, zodat je iets betere grip hebt. Verder is het dunne handvat voor mijn relatief kleine handen wel fijn. Kun je je handen er goed in vastdraaien.

Voor de houten log kun je best spanriemen gebruiken.
Eerst de spleten voldoen met houtlijm, van die dikke brij, en dan met je spanriem zo hard mogelijk aanspannen.
En een weekje laten drogen. En daar misschien van die stalen rolband errond doen.

Terug
Naar boven