AndroidHealthClinic

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Okay. Bedankt.

qrkd4n.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.323
prima gemaakt maar een serieus scheef stammetje voor uitgezocht.

Ja helaas wel. Ach deze was voorhanden. Dat is misschien ook wel het leuke eraan. Ik wissel van kant met reps.

• #1.325
jep sterkste man is ook gewoon alles kunnen tillen dat maakt het leuk.

• #1.327
Gruwelijk zo zie ik ze graag. Even een vernisje tegen schimmel of eens in de zoveel tijd even beetje schuren. Heel gaaf true logs om mee te trainen. Wat is de diameter?

Gruwelijk zo zie ik ze graag. Even een vernisje tegen schimmel of eens in de zoveel tijd even beetje schuren. Heel gaaf true logs om mee te trainen. Wat is de diameter?

Diameter is ongeveer 27 cm, gewicht +/- 40-45 kg zonder schijven erop. Houtsoort is den.

Net nieuw in de 'strongman' trainingen. 1 proefles bij Powerbase in Best en gelijk verkocht aan een nieuw hoofdstuk in mijn sport verslaving.

Vrij direct besloten om mijn eigen farmers te maken. t.z.t. ook van plan om stones yoke etc. maken, maar dit is een aardig begin.

De handles zijn wat hoog uitgevallen, maar tijdens het lopen glijden ze wel lekker langs de benen:p Handvaten zijn 28mm rond, met wat tape eromheen waardoor het iets dikker is. De staanders (rechtopstaande staven met daartussen het handvat) gaan door de 'afdekplaat' heen. Gelast op de H-balk, en gelast aan de afdek plaat. De buizen voor de gewichten zijn 48mm en zijn ook op de H balk en afdekplaat gelast. Onverwoestbaar spul denk ik zo:D 59,40 kg per stuk.

Ja, een flauw opschrift erop gespoten ik weet het.... haha:D

334nn0x.jpg

vxf20y.jpg

2igzpe9.jpg

Waarom heb je die afdekplaat erop gelast? H-profiel 90gr draaien en je was klaar geweest. Bijkomend voordeel zou zijn dat je je tenen/voet niet kwijt raakt wanneer je voet onder de flens zou komen bij een drop.

Wel mooi spul, goed in de lak ook.

Waarom heb je die afdekplaat erop gelast? H-profiel 90gr draaien en je was klaar geweest. Bijkomend voordeel zou zijn dat je je tenen/voet niet kwijt raakt wanneer je voet onder de flens zou komen bij een drop.

Wel mooi spul, goed in de lak ook.

Die afdekplaat zit erop voor iets extra gewicht en omdat ik wat perfectionistisch ben, wilde dat het er gelikt uitzag haha. Wilde de 'H' als een 'H' laten staan zodat er niet 2 strepen (boven of onderkant van de 'H') tegen mijn benen aan zouden schuren. Nu is het 1 groot glad vlak. Niet nagedacht over het droppen op mijn tenen eigenlijk, niet dat ik dat van plan ben ;-)

Verf ziet er nu nog goed uit, is maar 1 laag zwart op oranje grondverf. Gaan zeker wel slijtage sporen op komen, zeker als ik 'm met schijven ga beladen. Ach blijft een gebruiksvoorwerk :p

Dat is de reden waarom ik niet een H-profiel heb genomen maar een IPE profiel. :D
Voordeel is dat de flens een stuk korter is waardoor ze niet tegen je benen kunnen komen.
I-beamclamp-lgh-doorsnedes-w452.jpg

Dat is de reden waarom ik niet een H-profiel heb genomen maar een IPE profiel. :D
Voordeel is dat de flens een stuk korter is waardoor ze niet tegen je benen kunnen komen.
I-beamclamp-lgh-doorsnedes-w452.jpg

Zeker een goed idee, niet bij nagedacht om zoiets na te zoeken eigenlijk. één om te onthouden voor de volgende keer, thx :D

• #1.334
gewoon niet op je tenen droppen, die van Jarno zijn ook zo en die van mij ook. Gruwelijk gemaakt man. Hoe kom je aan de spullen om 50mm gaten door staal te boren?

Gewoon met een 'gatenboor' net zoals voor hout, alleen dan een speciale boorhuls voor staal. M'n vader werkt in de koeltechniek en vermaakt zich met restaureren van een tweede oldtimer. Gereedschap is niet het probleem voor mij ;-) Een gevulde werkbus en een hele schuur vol met gereedschap haha :D
33140.jpg

• #1.336
Koel je hem dan nog tijdens het boren met wd40 of iets dergelijks? Of doe je het op een grote boortoren met ingebouwde koeling?

Koel je hem dan nog tijdens het boren met wd40 of iets dergelijks? Of doe je het op een grote boortoren met ingebouwde koeling?

Gedaan met een handboor, met stekker. Tussendoor een paar keer af laten koelen (kreeg ook kramp in de handjes haha) en idd paar keer goed nat maken en houden tussendoor. Was echt een pokke klus, heb er ook een paar dagen over gedaan om 4 gaten te maken. Niet aan te raden. Volgende keer ga ik het zeker niet met de hand doen. Met een soort kolomboor zou het denk ik wel te overkomen zijn

Gedaan met een handboor, met stekker. Tussendoor een paar keer af laten koelen (kreeg ook kramp in de handjes haha) en idd paar keer goed nat maken en houden tussendoor. Was echt een pokke klus, heb er ook een paar dagen over gedaan om 4 gaten te maken. Niet aan te raden. Volgende keer ga ik het zeker niet met de hand doen. Met een soort kolomboor zou het denk ik wel te overkomen zijn

haha handyman! ik ga gewoon bij niels trainen, geen gezeik met ijzer zagen of lassen :cool:

Ik ga morgen aan een stone platform beginne, en nou heb ik de maten al ergens gevonden van de hoogtes, maar weet iemand de breedte/diepte maten van het vlak waar de bal op komt?

Terug
Naar boven