XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Bezoekers in dit topic

Zelf van gevonden plastic buis een log gemaakt. Iemand, totaal niet mijn zwager, kwam dit tegen langs het spoor en wist dat ik zoiets zocht.

Volledig IFSA spec.

Buis op maat en gaten erin:

23jqwdv.jpg


Binnenframe laten lassen:

2rrx8k6.jpg


De buis hard penetreren en vastzetten met slotbouten:

e5i8o8.jpg


Eerste gebruiker:

14aiexd.jpg
 
Vet cool
 
Een voordeel van een slechte periode: ik word heel knutselig. Vorige weekend een tire flip mechanisme gemaakt, zojuist een car deadlift. Beide in de schuur bruikbaar.

Ik kan niet lassen, dus moest met zaag, boormachine en doppenset in elkaar te zetten zijn. Onorthodox design, maar functioneel en iedere lullo kan het maken.

mr8up4.jpg
 
Klasse man ! Heb je ook een foto of liever nog een filmpje van die tire flip mechanisme ?
 
Klasse man ! Heb je ook een foto of liever nog een filmpje van die tire flip mechanisme ?
Zelfde idee als hierboven, maar ik zal straks iets filmen.

Komende tijd maak ik op dezelfde manier een viking press.
 
Zo, kan ik gelijk mijn youtubekanaal spammen.


Een wheel flip simulator, lekker simpel te bouwen, goedkoop, en laadbaar, dus iedereen van elk krachtsniveau kan er mee trainen. Natuurlijk niet zo goed als echt met een wheel trainen, maar als je daar beperkt tijd en ruimte voor hebt, dan komt dit in de buurt.

NB:
- Nee, er zit geen onderplaat op. Dus mensen die hun knie gebruiken bij de lift zouden die toe moeten voegen. Ik blijk dat niet te doen als ik genoeg ruimte heb om met mijn schouders te duwen (meer NFL-aktie dus).

- Bekleden met rubber zou het realistischer maken, maar ik oefen liever glad, zodat een echte mee zou vallen.
 
Zo ook op dezelfde leest een car deadlift gemaakt, maar dat blijkt 'work in progress' te zijn...


Zalig mooi kerel. Denk je zelf een ghr en lat pully te kunnen timmeren? Plannen om dit te doen ook?
 
Zalig mooi kerel. Denk je zelf een ghr en lat pully te kunnen timmeren? Plannen om dit te doen ook?
Aan plannen nooit gebrek, aan ruimte wel. Een lat pulley is in principe geen probleem (zolang ik maar steekgewichten heb), de GHR heb ik nog niet over gedacht maar lijkt me op het eerste gezicht niet moeilijk. To be continued dus. :)
 
Zalig mooi kerel. Denk je zelf een ghr en lat pully te kunnen timmeren? Plannen om dit te doen ook?
Zit nu te denken aan hergebruiken van een lege fust. Een kleine 20-liter fust zou met wat schuim erom ongeveer de juiste diameter zijn. Dan een balk aan de onderkant waarin je een U-profiel maakt dat over de vanger valt, en dat deel is gedaan. Even naar de Makro. :) Hoewel er best andere zaken oneigenlijk (en onooglijk) misbruikt kunnen worden. Elke cylinder met een diameter van ~25 cm is potentieel te gebruiken, al dan niet verstevigd. Wordt vervolgd.
 
Een verbetering voor je car deadlift please... make it portable and take it to PHD. :D
 
Zit nu te denken aan hergebruiken van een lege fust. Een kleine 20-liter fust zou met wat schuim erom ongeveer de juiste diameter zijn. Dan een balk aan de onderkant waarin je een U-profiel maakt dat over de vanger valt, en dat deel is gedaan. Even naar de Makro. :) Hoewel er best andere zaken oneigenlijk (en onooglijk) misbruikt kunnen worden. Elke cylinder met een diameter van ~25 cm is potentieel te gebruiken, al dan niet verstevigd. Wordt vervolgd.

Geweldig hoe geïnspireerd je erover praat. Ik kijk uit naar het resultaat en dan probeer ik ook eentje te maken :)
 
Niet van hout, maar gaat zeker gebeuren. Kunnen we alleen niet jouw pimpmobile gebruiken, die tilt niemand op! ;)

Tuurlijk wel! Kwestie van de juiste draaipunten en momentsarmen kiezen.
:)
 
whaha, mooi gedaan man. Ook een leuke manier van presenteren / uitleggen :)
 
Eerste try run. Werkt perfect. Ga hem nu perfectioneren door:

*Nog verstevigen lange legger want voorkomen metaalmoeheid op lange termijn
*2 ankerbouten monteren(je ziet hem nu wat bewegen vooral aan de voorzijde)
*Handvaten maken een cm of 30 voor je uit zodat je de zitting niet hoeft vast te houden.
*Lak overheen knallen.
 
Back
Naar boven