XXL Nutrition

Het Vakantietopic

Peiling Peiling Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

• € 500,00 of minder

Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

• € 1.000,00

Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

• Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .
Zou het persoonlijk dat liever opdelen in twee vakanties denk ik
Corsica en Sardinie zijn prima te combineren overigens. Wordt ook vaak in reizen (vlieg/bus of autorondreis) gecombineerd aangeboden. Oversteek is ook zo gemaakt en met vliegen is het heel eenvoudig naar het ene eiland heen te vliegen en via de andere terug.

Wij hadden een heel leuk appartementje in Taormina (de bovenstad).
https://www.hotelsoleado.com/en/
Toen (das al jaren terug) was het echt super leuk en vriendelijk. Je zat net uit de drukte (bergopwaarts) en toch zat je met een paar minuten in het stadje zelf.
Het was toen een leuke uitvalsbasis om van daaruit van alles te bekijken. We hadden toen ook een huurauto. De Etna op, Cyracuse, Ragusa, Merzamemi, Messina, Letojanni, piazza armarina en veel meer. We zaten een week in Taormina en een week in Cefalu (meer bij Palermo). Maar het is echt een aanrader.
Taormina is wel leuk, maar wel erg toeristisch. Syracuse heb ik helaas gemist; als je van oudheid houdt, zeker de moeite. Met een lokale gids buiten de toeristische routes is erg leuk en dan kun je echt goedkoop uitgebreid, lekker en lokaal eten. Voor 2 tientjes 4 gangen incl. drank en erg goed. :D
Er zijn ook mooie grotten trouwens.

Ja ik had 7 dagen gezien all incl
En dan heb je 5 dagen excursies sleehonden, sneeuwscooter, noorderlicht enzovoort

Voor 1500 per persoon. Is mij het wel waard
Ik was ook 1500 kwijt, voor 8 dagen. Dubbel en dwars waard. Overnachten in een tipi in the middle of nowhere was misschien nog wel het meest memorabel.

• Like
Waarderingen: mat
Taormina is wel leuk, maar wel erg toeristisch. Syracuse heb ik helaas gemist; als je van oudheid houdt, zeker de moeite. Met een lokale gids buiten de toeristische routes is erg leuk en dan kun je echt goedkoop uitgebreid, lekker en lokaal eten. Voor 2 tientjes 4 gangen incl. drank en erg goed. :D
Er zijn ook mooie grotten trouwens.
Klopt dat het toeristisch is.. maar heb het wel over een zeker 15-20 jaar terug en denk eigenlijk wel langer terug.. Weinig "echte" toeristen maar vnl de Italianen zelf die er toen op vakantie waren... Leuke smalle straatjes in en eten in lokale tentjes.... iets bestellen van de kaart en dan komen ze.. ja dat is nu op.. over een uur komt het weer uit de oven. :D echt vers.. Bij fruit als nagerecht kreeg je ook gewoon een fruitmand voor je neus en mocht je pakken wat je wilde... was denk ik wel ee iets andere tijd misschien. :o voelt zich nu even ouwelul...

Wij zijn toen (via het geitenpad... 4 liter water mee) naar Castelmola geklommen... daar was een roofvogelshow toentertijd... Dat was echt heel leuk.
Die lui die dat deden moesten dus aangeven waar iedereen kon eten... en daar gingen wij niet heen. :rolleyes:
giga stortbui hadden we toen.. (was de eerste regen na 4 maanden droogte.. dus iedereen van slag :p ) Maar wij vluchtte toen een lokaal tentje in.. en wie zaten daar.. Juist. die lui van de roofvogel show.. Dus bestellen.. wat wil je.. omkijken.. doe dat maar wat op dat bord ligt. :roflol:
Pasta al la vongole.. man man.. dat was zo lekker.. :o verse pasta ...

Bij de weg terug naar beneden (bus ging maar 2 x per dag en de laatste was al weg... :rolleyes: )kwamen we erachter dat er een giga trap liep van Castelmola naar Taormina en dat die eindigde op de parkeerplaats van het hotel :roflol:

edit: effe wat terugzoeken.. was in 2002..zomer... wij zaten in Cefalu met de eerste aardbevingen.. 2 weken nadat we thuiswaren barstte de Etna uit.. We waren dus 3 weken ervoor er nog bovenop geweest :eek:
We konden toen ook alleen met auto's naar boven omdat de lift het jaar ervoor bij de grote uitbarsting in 2001 was ingestort...

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Na lang twijfelen gaat het waarschijnlijk een rondreis worden door Thailand:D

Keertje naar de Filipijnen, kan rechtstreeks tegenwoordig met KLM. Japan trekt mij ook, is goed te combineren. Kan dan ook gelijk een weekend naar Hong Kong. Wanneer geen idee, ergens in het achterhoofd. Voorpret is ook leuk.

• Topic Starter Topic Starter
Om een of andere reden trekken Aziatische landen mij helemaal niet. Geen idee waar die aversie vandaan komt overigens :o

Japan staat hier ook nog op het verlanglijstje!
Hopelijk binnen een jaar of 2 :)

Om een of andere reden trekken Aziatische landen mij helemaal niet. Geen idee waar die aversie vandaan komt overigens :o

Sommige landen kan ik misschien nog wel begrijpen, ook door een bepaald stigma wat er op rust. Meerendeel is echter erg relaxed en open en adembenemend.

Je gaat wel bv. naar Griekenland, waarom trekt dat je dan wel?

• Like
Waarderingen: Vonk
Australië lijkt mij wel heel vet. Alleen kost heel duur en daar ga je niet voor een weekje of twéé heen.

Keertje naar de Filipijnen, kan rechtstreeks tegenwoordig met KLM. Japan trekt mij ook, is goed te combineren. Kan dan ook gelijk een weekend naar Hong Kong. Wanneer geen idee, ergens in het achterhoofd. Voorpret is ook leuk.
Hamamatsu , Yokohama en natuurlijk Tokyo.

Hong-Kong is een absolute aanrader. Ontzettend veel te doen (cultuur, toeristische dingen, nachtleven), heerlijk eten, etc.
Als je daar heen gaat ook zeker een (dag) trip naar Macau doen met de boot. Disneyland daar kun je overslaan, Efteling is 1000x beter.

Seoul, Korea ook echt super vet! Een echte wereldstad waar alles groter, meer, waanzinniger, is dan je kunt voorstellen. Mooie mix van traditionele Koreaanse cultuur en eten, en de waanzinnige luxe van bijvoorbeeld Gangnam. Een aantal hele dikke clubs daar, en Koreanen houden wel van een feestje!
Platte land is weinig te beleven. Alleen de “East Sea” area moet wel mooi zijn, ben ik alleen zelf niet geweest.

Japan vond ik erg tegenvallen persoonlijk. Het land zelf is mooi, maar de mensen haten buitenlanders. Ik begrijp nu hoe een marrokaan zich voelt tegenover een portier bij de disco. Zelfs bij de h**ren is het “Japanese only!”

Taiwan is zeker ook een bezoek waard. Is de tussenstop onderweg naar de Filipijnen. Taipei is gaaf, van alles te doen.
Noord-west kant van het eiland is vooral industrie. In het oosten ligt Hualien, erg mooi. En in het zuiden ligt Kenting beach waar je kunt surfen en duiken.

Australië lijkt mij wel heel vet. Alleen kost heel duur en daar ga je niet voor een weekje of twéé heen.

Australië is heel erg mooi, maar neem er de tijd voor. Doe vooral veel met de auto/camper en geniet van de natuur en omgeving. Australië is groot, erg groot! Ik heb stuk(je) Sydney-Melbourne + great ocean road gedaan met mijn neefje in een auto. Sliepen in kleine tentjes op goedkope campings, is prima te doen. Alleen daar al waren we een week kwijt, je wilt niet alleen maar rijden rijden rijden.
Sydney -> Brisbane aka de goldcoast. Surfer's paradise en daarna naar boven richting Cairns met o.a. fraser island, whitsundays op de route. Als je dit doet ben je heel snel 3-4 weken verder en heb je het nog relatief 'rustig' aan gedaan.

Na lang twijfelen gaat het waarschijnlijk een rondreis worden door Thailand:D
Nice! Lekker goedkoop, superveel te zien en bezoeken, lekker eten, lekkere massages, gevolgd door... :eyebrow:
Ga je backpacken of een georganiseerde rondreis? Zelf je route uitstippelen kan echt prima in landen als Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, en tegenwoordig zelfs Myanmar. :D

Nice! Lekker goedkoop, superveel te zien en bezoeken, lekker eten, lekkere massages, gevolgd door... :eyebrow:
Ga je backpacken of een georganiseerde rondreis? Zelf je route uitstippelen kan echt prima in landen als Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, en tegenwoordig zelfs Myanmar. :D
Backpacken met een koffer waarschijnlijk:p. Wij gaan waarschijnlijk toch iedere keer een paar dagen blijven op een punt en gewoon iedere keer 1 hotel in die plek.

Wie heeft ervaring met last min bookings?

Terug
Naar boven