AndroidHealthClinic

Het Vakantietopic

Peiling Peiling Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

• € 500,00 of minder

Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

• € 1.000,00

Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

• Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .
upload_2019-5-30_22-3-36.png

Dus toch? Ik dacht ook 'calamares', maar spellingscheck kent enkel 'calamaris', dus ik dacht, ik zal wel fout zitten. Ik ken trouwens alleen 'calamares', maar zie nu dat 'calamari' Italiaans is. Ik krijg trek in traditionele paella met veel vis. drool:
Sorry, ik moest zo nodig weer even vervelend doen :p
OT: calamares zijn zó lekker! (mits goed klaargemaakt, maar dat spreekt voor zich)

Sorry, ik moest zo nodig weer even vervelend doen :p
OT: calamares zijn zó lekker! (mits goed klaargemaakt, maar dat spreekt voor zich)
Doet me denken aan een vakantie jaren terug op het Griekse eilandje Aegina (daar wonen m'n oom/tante/neef). Als we 's ochtends vanaf het hotel naar de boulevard liepen, hingen de vers gevangen pijlinktvissen aan de waslijn te drogen bij diverse restaurantjes. In de vroege ochtend gevangen door de lokale vissers. Heerlijk als er in die authentieke restaurantjes geserveerd wordt wat de vangst van die dag heeft opgeleverd. :D
Beter dan die neppe calamares in de supermarkt hier, wat meestal nep is of het slechtste geval varkensanus blijkt te zijn:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/2321556/calamares-gemaakt-van-varkensanus

Doet me denken aan een vakantie jaren terug op het Griekse eilandje Aegina (daar wonen m'n oom/tante/neef). Als we 's ochtends vanaf het hotel naar de boulevard liepen, hingen de vers gevangen pijlinktvissen aan de waslijn te drogen bij diverse restaurantjes. In de vroege ochtend gevangen door de lokale vissers. Heerlijk als er in die authentieke restaurantjes geserveerd wordt wat de vangst van die dag heeft opgeleverd. :D
Beter dan die neppe calamares in de supermarkt hier, wat meestal nep is of het slechtste geval varkensanus blijkt te zijn:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/2321556/calamares-gemaakt-van-varkensanus
Heerlijk!
Heb zo op vakantie ook al meermaals kleine kustplaatsjes leren kennen en waarderen. Op eerste zicht zien die plekken er soms helemaal niet zo bijzonder uit, maar het eten daar...! drool:

Zoals je zegt, vaak gewoon the catch of the day. Er wordt geserveerd wat er die dag gevangen werd. Maar dat mondt dan vaak uit in werkelijk heerlijke gerechten! Dat zijn zo van die kleine dingen op vakantie die toch wel blijven hangen en maken dat een vakantie echt memorabel is en (ook nog lang nadien) blijft.

Wtf gasten.

Paar edits gedaan net. 1300+ foto's gemaakt in raw nog geen 30gb lol. Had een 128gb kaartje gekocht maar was dus overkill. Aankomende week ga ik alles goed bekijken en editen.
Laatste foto is raw dat je het verschil kan zien met een edit vs raw. Foto 6 en de laatste foto zijn dus hetzelfde. Vader met kind heb ik er ook uit gehaald in de edit.

IMG_6550.jpg

IMG_7311.jpg

IMG_7201.jpg

IMG_7058-2.jpg

IMG_6874.jpg

IMG_6733.jpg

IMG_6589.jpg

IMG_7052.jpg

20190527111500_IMG_6733.JPG

Laatste paar jaar wel. Vanaf begin 2018 een camera gekocht. Maar met mijn mobiel ook wel altijd bezig geweest. Leuk om te horen dat je ze leuk vind.
Absoluut!
Ken zelf heel weinig van fotografie, maar in mijn vriendenkring ook enkele mensen die er fanatiek mee bezig zijn. Altijd leuk om mooie foto’s te mogen bewonderen :)

Vakantie voor de zomer met @ScumbagAnnie is geboekt:D
Vanaf Catania een rondreis door Oost Sicilië
Screenshot_20190613-234819_Maps.jpg
Nice, ik ben een paar jaar geleden naar Sicilië geweest. Erg mooi eiland, lekker eten en helemaal niet duur. Ben de Etna nog opgefietst. Siracusa helaas niet geweest, maar lijkt me erg mooi.

Nice, ik ben een paar jaar geleden naar Sicilië geweest. Erg mooi eiland, lekker eten en helemaal niet duur. Ben de Etna nog opgefietst. Siracusa helaas niet geweest, maar lijkt me erg mooi.
Onze eerste vakantie samen was in Sicilië maar dan aan de andere kant van het eiland. Ook echt een aanrader met schitterende plaatsen zoals Erice, San vito lo Capo, Levanzo en een aantal mooie natuurreservaten.

• Like
Waarderingen: BB_
Tig jaar terug ook een topvakantie op Sicilië doorgebracht vanuit het prachtige Taormina.
Schitterend eiland waar het heersen door de Cosa Nostra zeker nog aanwezig en voelbaar is.

Had er vorig jaar een invite voor een traditionele Siciliaanse bruiloft, maar door omstandigheden lukte me het helaas niet erbij te zijn.... de foto's naderhand waren echt amazing.

Terug
Naar boven