Fitness Seller

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic (1 bezoeker)

What's your poison?


  • Totaal stemmers
    34

Bezoekers in dit topic

Spaanse Grenache maar vinificatie in Frankrijk.
Wel dit is nu eens een heerlijke Grenache!
Dit moet dan vast de derde ofzo zijn in mijn bescheiden carrière.
Vaak zijn ze lomp en monotoon.
Hier krijg je een rijke wijn met voldoende zuurtegraad. Alles is mooi ik balans, geen vanille bom omwille van excessieve houtlagering of dergelijke.
Knap!
Heerlijk bij de BBQ, met als hoofdprijs een goed stuk Pluma!Bekijk bijlage 490378Bekijk bijlage 490379Bekijk bijlage 490380Bekijk bijlage 490381
Hoe moet ik me dat voorstellen? Die grenache is dan bijna half zo goed als domaine des tours ofzo? 🤣
 
Vrijdagmiddag een wijntje gaan halen bij de slijter. Ik had a la minute zin in witte zijn, dus gevraagd wat ze koud hadden staan.
"we hebben een mooie volle Chardonnay, een Verdejo en een..."
ik: "oke doe die ene met die schroefdop maar"
Daarnaast nog een klein grapje gemaakt dat gezien de terrasjes gesloten zijn we een mooi bankje of bruggetje uit zouden kiezen en vanuit de papieren zak de fles ging leegdrinken.
#quarantaine struggles

gewoon netjes op de hotelkamer in wijnglazen gedaan ;)
 
Ik had 2 weken geleden de Cantillon - Rosé de Gambrinus. Ik riep enthousiast oeh aardbei, maar het bleek framboos. Was wel erg zoet. In een wild zuur bier mag het zuur wel meer uitkomen.

Zit nu in de tuin met een fruit zuur bier van Omnipollo. Perzik, passievrucht, guave, aarbei en chocola. En dan ook nog 11% alcohol. Is echt dikke dubbeldrank. Vol die perzik smaak met een aardbei zoetje. Chocola proef ik niet echt. Maar het is in de afdronk echt alsof de zoete smaken met de fruitzuren vechten om een plekje op je smaakpapillen in de tong. Lekker zo in het zonnetje.

20200517_145540.jpg
 
En dan nog maar een kleintje er achteraan. De zon schijnt nog lekker en het is nog vroeg. Een fruitzuurtje met 5% alcohol. Lemon, lime, orange, raspberry and pink guave. Als gimmick zitten er patch sour kids in. Eerst indeuk bij het inschenken is roosvice met teveel water. Qua smaak vooral fruitzuren, geen zoet of iets anders. Vrij gematigd qua smaak na die dikke vruchtensap die ik hiervoor had. Had wel wat heftiger gemogen. Ondanks dat wel mooie smaken.

20200517_163500.jpg
 
Bij nader inzien had ik ze in omgekeerde volgorde moeten drinken, maar het plan was één biertje.

Die Drekker is toch wel mooi. Een hop die vaak voor een droog resultaat zorgt. Mooi gist voor het zuurtje.

20200517_180934.jpg


Bij het eten pakken we dan gewoon een Double IPA. Galaxy als hop levert vaak veel fruit op. Maar ik weet dat Alpha Delta ook vaak een heftige bitter of zelfs hopburn kan hebben. Mooi vol en romig met inderdaad veel galaxy fruit en dan in de afdronk een overheersende bitter. Lekker bij de Chinese kippensoep.

20200517_183353.jpg
 
Ik had 2 weken geleden de Cantillon - Rosé de Gambrinus. Ik riep enthousiast oeh aardbei, maar het bleek framboos. Was wel erg zoet. In een wild zuur bier mag het zuur wel meer uitkomen.

Zit nu in de tuin met een fruit zuur bier van Omnipollo. Perzik, passievrucht, guave, aarbei en chocola. En dan ook nog 11% alcohol. Is echt dikke dubbeldrank. Vol die perzik smaak met een aardbei zoetje. Chocola proef ik niet echt. Maar het is in de afdronk echt alsof de zoete smaken met de fruitzuren vechten om een plekje op je smaakpapillen in de tong. Lekker zo in het zonnetje.

Bekijk bijlage 491483
Hoe oud was de gambrinus?
 
Bij nader inzien had ik ze in omgekeerde volgorde moeten drinken, maar het plan was één biertje.

Die Drekker is toch wel mooi. Een hop die vaak voor een droog resultaat zorgt. Mooi gist voor het zuurtje.

Bekijk bijlage 491516

Bij het eten pakken we dan gewoon een Double IPA. Galaxy als hop levert vaak veel fruit op. Maar ik weet dat Alpha Delta ook vaak een heftige bitter of zelfs hopburn kan hebben. Mooi vol en romig met inderdaad veel galaxy fruit en dan in de afdronk een overheersende bitter. Lekker bij de Chinese kippensoep.

Bekijk bijlage 491517
Fijne dag heb je daar!
Haha een biertje, een dag die begint met zo een uitspraak eindigt meestal ietsje anders...
 
Hoe moet ik me dat voorstellen? Die grenache is dan bijna half zo goed als domaine des tours ofzo? 🤣
Zeker niet in die stijl!
Gelukkig maar, stevige Grenache maar genoeg zuren en schoon fruit. Geen confituur of een Robert Parker houtbom.
 
Dit weekend een kleine cruise.
Op 750ml rode wijn en 500ml bier.
Volgende week normaal nog eens blasten.

Dit weekend een heerlijke Cabernet Franc in het glas gehad.
Van een best iconische wijnmaker.
Veel volume en zeer laag in alcohol.
Cabernet uit Loire!
IMG_20200516_141619.jpg
IMG_20200516_173803.jpg
 
Webby wanneer kom je eens af.
Hugh Mangina blijkbaar had ik nog een grote fles Armand en Gaston.
Joepie.

IMG_20200516_101329.jpg
 
Hoe oud was de gambrinus?

Was de laatste release die net in de winkel lag.

Webby wanneer kom je eens af.
Hugh Mangina blijkbaar had ik nog een grote fles Armand en Gaston.
Joepie.

Bekijk bijlage 491520

België toch? Is wel een hele tocht uit Amersfoort.

Laatst kwamen vrienden op bezoek met een 3 fonteinen oude kriek. Best lekker, maar vind zo'n Armand en Gaston toch lekkerder. Al helemaal die variant met lokale honing die ik laatst had. Heb mijn eigen fles oude kreik nu nog staan.

Heb van Omnipollo nog een collab met Crooked Stave. De Bianca peaches & cream wild wild brett. Daar ben ik wel benieuw naar. Perzik en wild bier is toch beter dan rood fruit vind ik. Alhoewel dit dan weer Omnipollo is en ook lactose en vanilla er in heeft.
 
Was de laatste release die net in de winkel lag.



België toch? Is wel een hele tocht uit Amersfoort.

Laatst kwamen vrienden op bezoek met een 3 fonteinen oude kriek. Best lekker, maar vind zo'n Armand en Gaston toch lekkerder. Al helemaal die variant met lokale honing die ik laatst had. Heb mijn eigen fles oude kreik nu nog staan.

Heb van Omnipollo nog een collab met Crooked Stave. De Bianca peaches & cream wild wild brett. Daar ben ik wel benieuw naar. Perzik en wild bier is toch beter dan rood fruit vind ik. Alhoewel dit dan weer Omnipollo is en ook lactose en vanilla er in heeft.
Die perzik van cantillon is waanzinnig.
Maar echt gelimiteerd, 1 fles kunnen kopen...
Heb nu ook de Grand cru, toevallig ervaring mee?
Naar het schijnt is die pinot noir van Tilquin ook heel mooi.

Klopt België, 2,5 uur helaas.
 
Wat neem je mee naar een onbewoond eiland, jouw vriendin of wijncollectie?
 
We sluiten af met een barleywine van Nederlandse bodem. Eén van mijn favorieten. Mooie barleywine met een stevige barrel. Donker fruit, vanille een een tikje rokerig. Toppertje.

20200517_222137.jpg
 
Back
Naar boven