MuscleMeat

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic

What's your poison?


  • Totaal stemmers
    34

Bezoekers in dit topic

Omdat donderdag...
IMG_20200521_185759_1.jpg
IMG_20200521_185752.jpg
 
Belgische wijn, voor mij de beste die er is.
Gemaakt van witte en rode druiven.
Georgische stijl kan je zeggen.
Zeer zacht, floraal en bakken fruit.
Elegante begeleider voor een mooie en zonnige dag.
IMG_20200522_134159.jpg
 
Tussen al het sterke drank geweld door nog eens een biertje open gedaan.

20200601_202935.jpg
 
Ik had vandaag deze, was echt awesome. Beetje zuurtje als geuze, maar houseblend is niet zo complex en was ook minder zuur, maar wel lekker fris. Dan ook nog de raspberry die perfect was. Echt een mooi drankje. Had zo meer dan een halve liter mogen zijn.

20200601_162050.jpg


Screenshot_20200601-204535_Untappd.jpg
 
Een blend deze wijn.
Er zitten Franse en Spaanse druiven in.
Ik poste eerder al eens iets van deze wijnmaker.
Maar dit wel duidelijk een niveau hoger.
Zit ook wat Veillies vignes van Tannat in +100jaar.
Zeer veel materie, complex.
Duidelijk een wijn uit een warm klimaat maar alles blijft mooi onder controle.
Een heavy weight met de finesse van een lightweight.
Yeah buddy!

Wat een kanjer met een stukje holsteiner.
IMG_20200522_180252.jpg
IMG_20200522_195836.jpg
IMG_20200522_200059.jpg
 
Nee, maar Alvinne is wel nice vaak. Ik kan woensdag hun nieuwe limited edition genaamd vaccin 1.0 krijgen (corona serie). Zit in zelfde soort flesjes.

alvinne-vaccin-10.jpg
 
Nee, maar Alvinne is wel nice vaak. Ik kan woensdag hun nieuwe limited edition genaamd vaccin 1.0 krijgen (corona serie). Zit in zelfde soort flesjes.

alvinne-vaccin-10.jpg
Nog geen ervaring mee.
Hoop ergens dat het tegenslaat.
Na wijn en geuze kan ik best wel een bier verzameling missen...
 
Een blend deze wijn.
Er zitten Franse en Spaanse druiven in.
Ik poste eerder al eens iets van deze wijnmaker.
Maar dit wel duidelijk een niveau hoger.
Zit ook wat Veillies vignes van Tannat in +100jaar.
Zeer veel materie, complex.
Duidelijk een wijn uit een warm klimaat maar alles blijft mooi onder controle.
Een heavy weight met de finesse van een lightweight.
Yeah buddy!

Wat een kanjer met een stukje holsteiner.Bekijk bijlage 493120Bekijk bijlage 493127Bekijk bijlage 493128
Wil jij mij adopteren?
 
Nog geen ervaring mee.
Hoop ergens dat het tegenslaat.
Na wijn en geuze kan ik best wel een bier verzameling missen...
Ik begrijp je. Heb nu rond de 200 bier in de voorraadkast. Zaterdag een collega op bezoek die ook van speciaalbier houdt, werkt net bij ons. Vind het altijd leuk met mensen die het waarderen wat lekkers te drinken. 3 biertjes gedaan á €67,50. Hij was wel onder de indruk.

Dankzij die barrel aged bieren ben ik nu wel nieuwschierig naar whiskey, maar lijkt me ook niet verstandig om nog zo'n hobby er bij te krijgen.
 
Ik begrijp je. Heb nu rond de 200 bier in de voorraadkast. Zaterdag een collega op bezoek die ook van speciaalbier houdt, werkt net bij ons. Vind het altijd leuk met mensen die het waarderen wat lekkers te drinken. 3 biertjes gedaan á €67,50. Hij was wel onder de indruk.

Dankzij die barrel aged bieren ben ik nu wel nieuwschierig naar whiskey, maar lijkt me ook niet verstandig om nog zo'n hobby er bij te krijgen.
Heel herkenbaar, de mooiste dingen drink je ook graag in goed gezelschap.

Als u me even toe staat advocaat van de duivel te spelen.
Zo een fles whiskey, hoeft wel niet per direct uit.
Itt wijn of bier kan je er een glaasje van nemen en gerust twee maand later nog eentje.
 
Heel herkenbaar, de mooiste dingen drink je ook graag in goed gezelschap.

Als u me even toe staat advocaat van de duivel te spelen.
Zo een fles whiskey, hoeft wel niet per direct uit.
Itt wijn of bier kan je er een glaasje van nemen en gerust twee maand later nog eentje.
Ik heb sommige flessen al een paar jaar staan.
 
Goeie score vandaag. Veel lokaal (NL) werk, wat toch in prijs scheelt. Had nu 16 bier voor dezelfde prijs als 2 weken geleden 8 :D

20200603_194132.jpg


Daarnaast nog enkele bittere IPA's voor mijn vrouw. 4 barleywines voor mezelf. Onder andere één barrelaged op Buffalo Trace vaten en één op Ledaig vaten. Een stout op Kentucky Moonshine vaten. Enzovoort. Kreeg ook nog een mooie NEIPA van Verdant kado als vast klant, is weinig van geleverd in Nederland. Altijd mooi.
 
Webby die barleywines wat moet ik me daar bij voorstellen qua smaakervaring?
Heb nu een sour IPA gekocht ook laatste keer wil dit ook wel een kans geven.
 
Je hebt twee types barleywine. Amerikaans en Engels. Weet nooit precies welke wat is, maar de een is zoet en en ander bitter. Ik hou van de zoete variant. Je moet dan denken aan rozijntjes, karamel, soms rood fruit.

Dan heb je nog barrel aged varianten. Mijn favo is aged op Buffalo Trace vaten, maar ook Speyside en Japanese Whiskey, etc. Kan een scherpe whiskey smaak geven, van peated tor smoked of juist bourbon vanille of meer port achtige smaken. Ik heb zelfs wine en whiskey blends die één keer per jaar uitkomen.

Vaak worden ze ook lekkerder met leeftijd. Heb ooit een 5 jaar oude basis barleywine van 3 euro gehad die awesome was. Kocht en nieuwe en vond er niets aan. Is overigens standaard 10% en met barrels soms meer. Lekker verwarmend.

Een mooie basis variant is Bommen en granaten van Brouwerij de Molen. Of Struis van Brouwerij 't IJ. Zoek je wat specialers kijk dan of je een variant van Brouwerij Kees kan vinden uit de genummerde series in witte blikken. Niet altijd barleywine, maar wel veel moois voor niet teveel geld. Ook Frontaal met de Rhodesian barrel serie is mooi en Emelisse met de White labels (ook andere biertypes). Wil je exclusief zoek dan een Maiden (jaartal) van Siren. Dat is echt topspul voor ongeveer 13 euro de fles, mijn persoonlijke favo!

20200603_205950.jpg

20200603_210007.jpg
 
Zal dit dan ook maar eens proberen zeker.
Echt Amerikaanse stijl liefhebber ben ik niet.
Cola, hun wijnenw etc...
Alles is lomp, zeer veel, teveel van het goede.
Vind hun stijl wat finesse mankeren.
Bedankt voor je uitleg.
 
Oh en drinken op kamertemperatuur.

Daarnaast qua bier vind ik geuze mooi, maar dat drink jij zelf ook, maar ook Saison, een bierstijl die lichtfris is, een beetje droog met een pepertje in de afdronk. Die heb je weer barrelaged op witte of rode wijnvaten en dan krijg je echt wat moois. Ook soms vergist met wilde huiscultuur dat het zuurder wordt. Bijvoorbeeld Nevel maakt mooie dingen. Alvinne ook, maar Sour IPA is weer iets anders. IPA is hoppig en bitter en soms fruitig. Als je daar wilde gisten aan toevoegd krijg je mildere zure variaties die nog fruitig of bitter of beide kunnen zijn. Nu staar Alvinne normaal wel bekend om echt zure zaken, dus schrijf het niet meteen af.

Dan nog Brett, ook een wild gist waardoor dingen zuurder en complexer worden. Er is ook een variant van de Bommen en Granaten barleywine met Brett.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven