XXL Nutrition

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic

What's your poison?


  • Totaal stemmers
    34

Bezoekers in dit topic

IMG_7062.jpg

Fruitig.
 
Hij scoorde op untappd maar een 2,62. Waarschijnlijk omdat hij vrij betaalbaar is en mensen niet doorhadden dat het een sour van de extreme brouwerij Omnipollo was. Ze hebben nog gekkere dingen, maar dan leg je zo 15 euro per half liter blik neer ipv. 3 of 4 euro voor dit flesje. Die scoren dan wel dik boven de 4. Ik persoonlijk heb het een 4 uit 5 gegeven. Het was echt sinaasappelsap met pulp. Wat zoeter en dikker gemaakt met lactose en vast nog wat zaken. Had echt dat zurige van vers geperst sinaasappelsap, maar een tikje zoeter gemaakt. Vol, romig, werkte goed. Koolzuur van het bier maakt het nog mooier. Gose is een lichtzure bierstijl met zeezout. Had er zo een croissantje bij kunnen eten :)
 
Heb nog een Brugse Zot & een Corsendonk staan. Binnenkort maar eens openen.
 
20200621_180857.jpg


Het Myrddin bier (gebrouwen voor een babyborrel) is erg lekker, afdronk met een lichte koffie en chocolade smaak, spijtig dat ik maar 2 flessen heb :P
 
Webby , dit weekend proefde ik voor het eerst Alvinne - cuvée Sofie.
Wat een lekker biertje, stijl Cantillon.
Maar iets minder finesse.
Kost ook pak minder.

De rechtse Totem was echt het zuipen niet waardig.
Heb die na twee kleine slokken gewoon in weg gekapt.
IMG_20200601_204937.jpg
 
Alvinne zag ik vorige week nog diverse van staan voor 2,50 tot 6 euro. Moet ik nog drinken. Wel wat anders dan de 50 euro die ik laatst heb betaald voor een fles 3 fonteinen framboos oogst 2018.

Ik had gisteren overigens ook wegspoel bier. Een barleywine op islay vaten. Leek wel of ik een hap uit een asbak nam. Terwijl islay vaten bij een stout juist heel fijn peaty zijn en minder rokerig.
 
Alvinne zag ik vorige week nog diverse van staan voor 2,50 tot 6 euro. Moet ik nog drinken. Wel wat anders dan de 50 euro die ik laatst heb betaald voor een fles 3 fonteinen framboos oogst 2018.

Ik had gisteren overigens ook wegspoel bier. Een barleywine op islay vaten. Leek wel of ik een hap uit een asbak nam. Terwijl islay vaten bij een stout juist heel fijn peaty zijn en minder rokerig.
Bah, smaak hem tot hier!

3 fonteinen dan kocht je toch de Magnum?
Die kosten in pakket echt niet zoveel voor 75cl.
 
Alvinne is 12 minuten rijden van m'n huis.
giphy.gif
 
Bah, smaak hem tot hier!

3 fonteinen dan kocht je toch de Magnum?
Die kosten in pakket echt niet zoveel voor 75cl.
Ja 75cl. Die framboos oogst 2018 schijnt wat zeldzamer te zijn. Met google vind ik prijzen van 42,5 tot 50. Ik had hem voor 50 en dan 10% korting meegepakt, dus uiteindelijk 45. Zaterdag gaat hij open met erna nog een mooie stout blend uit 3 vaten en een Italiaanse barleywine. Ruim 100 euro bier. Komen 2 man langs die ook leuk spul meenemen. Wordt een leuke bottleshare :)

20200622_203025.jpg
 
Ja 75cl. Die framboos oogst 2018 schijnt wat zeldzamer te zijn. Met google vind ik prijzen van 42,5 tot 50. Ik had hem voor 50 en dan 10% korting meegepakt, dus uiteindelijk 45. Zaterdag gaat hij open met erna nog een mooie stout blend uit 3 vaten en een Italiaanse barleywine. Ruim 100 euro bier. Komen 2 man langs die ook leuk spul meenemen. Wordt een leuke bottleshare :)

Bekijk bijlage 495208
Ik heb nog een fles Foufoune en Cru van Cantillon die daar mooi zou bij staan.
 
20200626_180644.jpg


Kwam vandaag nog meer binnen. Een fruited sour met guave en habanero. Een barrel aged barleywine met maple. En een whiskey en brandy barrel aged stout met karamel zeezout, chocola, kokos, koffie en amandel.
 
Laatst bewerkt:
Charme 2017 - Jean-Pierre Robinot.
Één van de grootmeesters der Chenin Blanc!

Also jij me vraagt wie maakt allemaal goede Chenin staat deze man in m'n top 3.

De wijn was vrij koud en gesloten.
Na een uur begon die pas echt open te komen.
Gelukkig aten we een poosje in dat restaurant.
Zeer minerale wijn, finesse ten top.
En perfect uitgebalanceerde zuren, wat wit fruit, tikje appel die komt piepen.

Heerlijk!
IMG_20200620_195047-01.jpeg
 
Back
Naar boven