Fitness Seller

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic

Peiling Peiling What's your poison?

• Totaal stemmers
    36
Thanks!

Ja het gaat me eigenlijk om gewoon stabiel een week te kunnen bewaren. Van het ene weekend naar het andere, langer hoeft niet per se.

Een wijn 5 dagen in de koelkast bewaren lukt me nog wel prima, maar ik merk duidelijk dat ie wat zuurder begint te worden als ie de 6 of 7 dagen begint aan te tikken.
Maar je zegt dus ook eigenlijk dat de koelkast te koud hiervoor is?

• Topic Starter Topic Starter
Te koud ja en nee.
Als je die slechts 1 keer laat volledig afkoelen en dan opwarmt is er niks aan de hand.
Herhaal je dat ritueel enkele malen gaat de smaak snel achteruit.
Het beste wat je kan doen is die kleine flesjes gebruiken naar mijn gevoel.
6 a 7 dagen in een halfvolle fles dan moet je al een zeer stabiele wijn hebben.

Wat voor wijnen drink je precies?
Stel dat je veel Grenache drinkt dan heb je met die druif al weinig geluk.
Die oxideert heel snel.

Okee duidelijk. Vooral Tempranillo, Malbec, Primitivo. Maar ben vooral veel aan het proberen momenteel, en met dit weer dan vooral wit.

Denk dat ik er met jullie tips wel moet komen, die kleine flesjes zijn inderdaad wel een goede. Kijken of ik iets van knijpflesjes oid kan halen waar zo veel mogelijk lucht dan uit kan.

Tempranillo en Malbec kunnen best wel tegen wat.

Waar gaat je voorkeur uit in wit, qua streek en druif.

Knijpflesje is niet nodig, geenlucht uithalen.
Zoveel mogelijk vullen tot aan de afsluiting.
Zo van kleine herafsluitbare flesjes.

Ben wit nog een beetje aan het ontdekken en veel heb ik nog niet (heel bewust) geproefd. Gaat ook een beetje alle kanten op, chardonnay viognier verdejo sauvignon blanc

Ben wit nog een beetje aan het ontdekken en veel heb ik nog niet (heel bewust) geproefd. Gaat ook een beetje alle kanten op, chardonnay viognier verdejo sauvignon blanc
Dat is net het leuke, je kan ze nooit allemaal proeven.

Wow dit was awesome. Scoort maar een 4 op untappd, terwijl dingen als cantillion en 3 fontijnen zo richting de 4,5 gaan. Maar dit vond ik echt next level. Letterlijk de brug tussen bier en wijn. Behoorlijke koolzuur met grote bubbels gaf hem een sparkling wine gevoel. Behoorlijk droog en crisp. Veel citruszuren en een tikje peer. Ik kan al die complexe wijnsmaken niet omschrijven, maar de semillion kwam goed door. Was echt blown away. Alleen de 10.8% had niet gehoeven. Je merkt er niets van tot je hem op hebt.

IMG-20210430-WA0012.jpeg

Wow dit was awesome. Scoort maar een 4 op untappd, terwijl dingen als cantillion en 3 fontijnen zo richting de 4,5 gaan. Maar dit vond ik echt next level. Letterlijk de brug tussen bier en wijn. Behoorlijke koolzuur met grote bubbels gaf hem een sparkling wine gevoel. Behoorlijk droog en crisp. Veel citruszuren en een tikje peer. Ik kan al die complexe wijnsmaken niet omschrijven, maar de semillion kwam goed door. Was echt blown away. Alleen de 10.8% had niet gehoeven. Je merkt er niets van tot je hem op hebt.

IMG-20210430-WA0012.jpeg
Wilde bieren op druivenmost het blijft een kunst apart. Of is deze met hele druiven?

Ze zeggen op juice.

Vanavond gaan in ieder geval deze open.

20210501_112914.jpg

20210501_112900.jpg

10 augustus 2020

Het is in Nederland bijna niet te krijgen, terwijl we tegen België zitten. Toevallig een slijter iets verderop bij mij koopt zelf wel eens ergens dingen, maar dan heeft ie 12 flessen of minder. Als hij dat dan op Facebook zet en je reageert niet binnen een paar uur is het alweer weg. Ook duurder helaas. Vaak gebruiken mensen die flessen weer om te traden, ik drink het liever op.

En terwijl ik klaag over de beschikbaarheid krijg ik een email dat de nieuwe TS uit is: https://tswildales.com/store/oude/

Gelijk maar besteld, is vaak in 1 dag uitverkocht. Klinkt lekker.

Het is in Nederland bijna niet te krijgen, terwijl we tegen België zitten. Toevallig een slijter iets verderop bij mij koopt zelf wel eens ergens dingen, maar dan heeft ie 12 flessen of minder. Als hij dat dan op Facebook zet en je reageert niet binnen een paar uur is het alweer weg. Ook duurder helaas. Vaak gebruiken mensen die flessen weer om te traden, ik drink het liever op.
Fou'foune is sowieso één van de gelimiteerde cuvées.
In België ook niet altijd evident te verkrijgen.

Is dit dit wat?

Aan de reactie van @Steks te zien wel?

Terug
Naar boven