AndroidHealthClinic

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic

Peiling Peiling What's your poison?

• Totaal stemmers
    36
Zaterdagavond kan wel een drankje verdragen dan.
IMG_20190928_162213.jpg
IMG_20190928_172443_1.jpg
IMG_20190929_012525.jpg
IMG_20190929_025525.jpg
"Een drankje"? Ik tel er vier.
Het tekort van de afgelopen dagen (tijdens werkweek) heb je alzo ongedaan gedaan.
Al was vijf beter geweest...Maar kom, ik reken het goed!

• Topic Starter Topic Starter
"Een drankje"? Ik tel er vier.
Het tekort van de afgelopen dagen (tijdens werkweek) heb je alzo ongedaan gedaan.
Al was vijf beter geweest...Maar kom, ik reken het goed!
De Bombay en Copperhead black staan er niet bij. Een mens moet een aperitiefje nemen ook he.
Zopas eens de twee wekelijkse opruim gedaan.
Gelukkig eten we niet veel groenten uit bokalen.
IMG_20190929_101151.jpg

Deze week dit flesje besteld bij meadme, kreeg echter de 6% versie. De 11% versie hadden ze ook niet meer helaas.. Kreeg wel m'n geld terug :D. Wilde juist iets van een referentie voor mijn aardbeienmede die bijna klaar is van 11.5%. Alhoewel zijn deze volgens mij allemaal aardig gezoet. Die van mij blijft lekker droog! En ik vraag me ook af of het nagezoet is met honing, want de honingsmaak zat er wel sterk in. Of zit dat er überhaupt sterk in? Eerste mede die ik heb geprobeerd. Vond het wel lekker, maar wat te zoet voor mijn smaak.
1569745105483.png

Deze week dit flesje besteld bij meadme, kreeg echter de 6% versie. De 11% versie hadden ze ook niet meer helaas.. Kreeg wel m'n geld terug :D. Wilde juist iets van een referentie voor mijn aardbeienmede die bijna klaar is van 11.5%. Alhoewel zijn deze volgens mij allemaal aardig gezoet. Die van mij blijft lekker droog! En ik vraag me ook af of het nagezoet is met honing, want de honingsmaak zat er wel sterk in. Of zit dat er überhaupt sterk in? Eerste mede die ik heb geprobeerd. Vond het wel lekker, maar wat te zoet voor mijn smaak.
1569745105483.png
Geen idee of dat zo hoorde te smaken.
@3XL als ervaringsdeskundige kan jij hier wat over kwijt?

IMG_20190930_064343_366.jpg

Een goede Beaujolais (regio uit Frankrijk) met tijd en stond komt nooit ongelegen.
Deze van en tijdje terug was echt zalig.
Zeer lekker van smaak met nog een groot voordeel. 1liter flessen...

100% Gamay

Het is een zeer fruitige wijn, aardbei, framboos en rabarber hoofdzakelijk. ( Rabarber lijkt wel voor mij de referentie te zijn op blind deze druivensoort te herkennen) laat je niet misleiden door het fruitige karakter dit is niet een gewoon slobberwijntje. Het vele fruit maakt gewoon dat je dit snel leeg wilt drinken. Maar in werkelijkheid is het een volle, rijke wijn met aardig wat zuren.
De zuren maken dat de wijn een frisse indruk laat, levendig spul een feestje voor je smaakpapillen...

Geen idee of dat zo hoorde te smaken.
@3XL als ervaringsdeskundige kan jij hier wat over kwijt?

Op de site staat "Deze mede met de frisse aarbeiensmaak, roept het zomergevoel in je op. Is een samenstelling van honing en aardbeienwijn"

Ik zie geen percentages staan (hoeveelheid toegevoegde wijn) maar kan me heel goed voorstellen dat het de smaak beïnvloed tov 100% aardbeien mede.

Op de site staat "Deze mede met de frisse aarbeiensmaak, roept het zomergevoel in je op. Is een samenstelling van honing en aardbeienwijn"

Ik zie geen percentages staan (hoeveelheid toegevoegde wijn) maar kan me heel goed voorstellen dat het de smaak beïnvloed tov 100% aardbeien mede.
Dus @Nootmuskaatje , ja.

Honingwijn mag ook wel naar honing smaken :o

Iemand hier ervaring met braggot (bier/mede brouwsel dus geen bier met toegevoegde mede).

Ben zelf bekend met Uncle Zester (sour citrus) maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

20190415_204353.jpg

@3XL nog nooit van gehoord!
Al moet ik zeggen dat de naam niet zo aantrekkelijk is.

Ben jij zo even lekker aan de fles te midden de week?

Nog niet geprobeerd, smaakt dat zo een beetje naar Barbar (met toegevoegde honing)?

Vandaag had ik bijna 3 dagen achtereen niet gedronken dus dan heb ik toch maar een glaasje cognac uitgeschonken :lick:

Als niemand bezwaar heeft, dan gaat hier nog een wijntje naar binnen...

Terug
Naar boven