Fitness Seller

Het woord 'boefjes'....

boogie zei:
kinderen/honden etc. opvoeden op basis van straffen werkt ook niet.

:roflol:

Vuile racist! :D

Bij amoebes, watervlooien en pantoffeldiertjes schijnt die aanpak anders wel te werken, dus ja, dat wordt een lastige. :D

Nee ff serieus: Ik denk idd dat je ook best positieve stimulansen kan toepassen, maar zeker niet alleen maar, een stevige stok achter de deur is gewoon nodig.

dat zeg ik dus ook Zelda.

verder wil ik nog even wijzen op het feit dat het ook weer niet zo'n enorm drama is als men denkt dat het is. Als je dit mocroprobleem bijv. plaatst in de historische context dan valt het best mee.

Kijk bijvoorbeeld naar de onaangepaste Ieren in de VS, dat volkje was extreem gewelddadig en totaal niet geïntergreerd. Maar is daar nu nog wat van te merken? Welnee!

't Is mss een bittere pil voor de Zelda's en DBC's onder ons, maar het is ook gewoon een kwestie van tijd. Komt allemaal goed jongens :D

Trouwens; mij hoor je niet klagen hoor over de aanwezigheid van alle allochtoonse vrouwen hier. :)

Zelda zei:
Die 'dreigende taal' zoals jij dat noemt is in het verleden juist niet gebruikt. Toen was knuffelen het devies. Praatgroepen, clubhuizen, positieve discriminatie, doodzwijgen, subsidies enzovoort hebben juist in het verleden bewezen niet te werken. Iets positiefs in het vooruitzicht stellen werkt niet, dat is nu wel duidelijk.
je hebt gelijk, ik bedoelde ook niet dat ditgene in politiek opzicht is gebruikt.

Maar als je kijkt naar middelen ter motivatie van bijv werknemers, dan blijkt uit studies dat het effectiever is om het halen van een positieve beloning in het vooruitzicht te stellen danwel het mogelijk ontlopen van een negatieve 'beloning'.

denk ook wel dat dit zo werkt, gewoon omdat de mens niet in staat blijkt tot het maken van een verwachte waarde-rationele afweging. Iets positiefs lijkt beter te werken dan de

Ik denk dat het nu maar eens tijd is om het roer écht om te gooien en het te proberen met: korten op uitkering, uitkering intrekken, gevangenisstraffen, taakstraffen, uitzetting, boetes en dat soort werk. Ik heb zo'n vermoeden dat die taal een stuk beter wordt begrepen.
Het lijkt mij tot op zekere hoogte wel effectief ja, maar je dreigt dan wel het doel uit het oog te verliezen. Je wilt de mensen aan het werk krijgen en een meerwaarde voor de maatschappij en economie creëren, en niet die groep straffen omdat ze nalatig zijn op dat gebied.

Het was me nog niet echt opgevallen, maar dbc maakt mij er weer attend op. Tja, wat moet je er van zeggen, het is weer een woord van de media om dingen minder erg te laten lijken door ze niet bij naam te noemen. *zucht*

spiertje16 zei:
er is gewoon een probleem die ik niet heb gehoord die zo een belangrijke rol speelt...:maatschapelijke scheiding...
iemand daar eens over nagedacht
@corazon
ben zelf marokaans en heb geen zin om me hier te gaan verdedigen
maar jij zegt dat ze op een of andere manier zwakker zijn en laf
waarom is de politie er dan...
juist om die zwakkeren te verdedigen
bad argument geldt zowel voor dbc
die als oplossing heeft met de harde hand
als dit ingevoerd zou worden zou dat dan gelden voor zowel nederlandse als buitenlandse delinquenten
en ik weet zeker dat straffen als extreem uitvoeren ook voor veel andere mensen zou benadelen
ons rechtsysteem is daar niet genoeg voor bevorderd
zodra wij op het moment komen dat wij voor minimaal 99% kunnen zeggen hij is de dader zou dit systeem mogen worden ingevoerd

Hey mo ik had het niet over marrokanen, maar buitenlanders in het algemeen. Ben zelf ook turk zoals je weet ;) . De politie is er wel om de zwakkeren te helpen, maar ik vind dat de politie te weinig rechten heeft in Nederland.

Wat maatchappelijke scheiding betreft heb je helemaal gelijk. Wij twee zijn allebei bij scholen terechtgekomen waar veel Nederlanders waren en dat heeft bij ons wel geholpen. Als ik niet op het Maerlant zat, dan zat ik allang niet meer op school denk ik :p.

Corazon zei:
Hey mo ik had het niet over marrokanen, maar buitenlanders in het algemeen. Ben zelf ook turk zoals je weet ;) . De politie is er wel om de zwakkeren te helpen, maar ik vind dat de politie te weinig rechten heeft in Nederland.

Wat maatchappelijke scheiding betreft heb je helemaal gelijk. Wij twee zijn allebei bij scholen terechtgekomen waar veel Nederlanders waren en dat heeft bij ons wel geholpen. Als ik niet op het Maerlant zat, dan zat ik allang niet meer op school denk ik :p.

inderdaad
dat moet ik toegeven
als ik niet naar mearlant was gegaan was het wel johan de witt of iets dergelijks
ik denk eerlijk gezegd ook dat ik dan het criminele pad zou op zijn gegaan ...

Citaat:
Origineel gepost door Zelda

Nou, het is zelfs nog erger, als je kijkt naar de cijfers zie je dat een meerheid van de mensen die onze gevangenissen bevolken allochtoon is.

peoples zei:

kritiek spuien is makkelijk, piepels. Zou je echter eens gegevens op (durven?) zoeken, dan zou je zien dat Zelda gelijk heeft.

Vanuit de donkere diepten van het CBS (of is dat ook een rechts bolwerk? :rolleyes: ):
Totaal aantal gedetineerden in NL in 2003: 13980. Totaal gedetineerden dat in Nederland is geboren: 6235. Kortom: 44,6% van de gedetineerden is autochtoon. Ergo: 55.4% is allochtoon.

dj_phreak zei:
Vanuit de donkere diepten van het CBS (of is dat ook een rechts bolwerk? :rolleyes: ):
Totaal aantal gedetineerden in NL in 2003: 13980. Totaal gedetineerden dat in Nederland is geboren: 6235. Kortom: 44,6% van de gedetineerden is autochtoon. Ergo: 55.4% is allochtoon.

Tsja, en dan hebben we het dus alleen nog maar over het deel dat niet in Nederland is geboren, de meeste van die 'boefjes' zijn wel in Nederland geboren, kun je nagaan hoe groot het werkelijke aandeel allochtonen moet zijn.

@ Peolples: Je zat net dit onderwerp te bekijken zag ik, maar je bent nu alweer weg. Echte kerel ben je man! :thumbs:

Ik ben even de cijfers erbij aan het zoeken....

Wat doe je trouwens moeilijk man, ik geef 1x een korte reactie en gelijk zeiken... :mad:

De politie registreerde in 2002 een klein gedeelte van de bevolking als verdachte, namelijk 1,2%. Gekeken naar afkomst, blijkt dat 0,9% van de autochtone bevolking en 2,2% van de allochtone bevolking verdachte is. Het aandeel allochtonen onder de verdachten is daarmee ruim twee keer zo groot als hun aandeel in de totale Nederlandse bevolking. Vooral de niet-westerse allochtonen zijn oververtegenwoordigd.

Dominicaanse en Antilliaanse groepen hadden relatief de hoogste percentages verdachten met 5,9% en 5,6%. Japanners werden met 0,6% naar verhouding het minst als verdachte geregistreerd.

In absolute aantallen bestaat de grootste groep verdachten uit autochtone Nederlanders (ruim 100.000 verdachten), gevolgd door de Marokkanen en de Surinamers (elk ruim 10.000), de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).

Behalve herkomst blijken geslacht, leeftijd en diplomabezit kenmerkend te zijn. Van mannen en jongeren was al bekend dat zij vaker tot de verdachten van misdrijven behoren. Daarnaast worden jongeren zonder diploma bijna 2,5 keer zo vaak verdacht van een misdrijf dan jongeren met diploma.

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2005/04April/26/0-42-1_42-59168.jsp

Ik wil niets bagataliseren en heb al meerdere malen aangegeven dat er een groot probleem is. Maar het probleem is meer gericht op allochtonen als groep dan een bepaalde vertegenwoordiging binnen die groep. Dat maakt nog niet alle allochtonen crimineel natuurlijk.

Peoples zei:
Na het stuk gedeeltelijk te hebben doorgenomen kom ik tot de conclusie dat er blijkbaar meer allochtonen criminelen zijn dan autochtonen.
respect. Een man durft toe te geven wanneer hij fout was.

Gelukkig heb ik altijd gelijk, dus hoef ik het nooit te doen. :P

dj_phreak zei:
respect. Een man durft toe te geven wanneer hij fout was.

Schapekop...... ;)

(een dortenaar weet wat ik bedoel)

dj_phreak zei:
dj_phreak zei:
nogal voorbarig met het lof voor jezelf, vriend. Je gaat er gemakshalve vanuit dat iemand die NIET in NL is geboren; allochtoon is. (in dat geval ben ik zelf ook allochtoon)

Wanneer is iemand een ‘allochtoon’?
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

Nadeel van deze definitie van ‘allochtoon’ is dat hij zeer breed is: heel veel inwoners van Nederland vallen eronder, ook Koningin Beatrix en prins Willem-Alexander zijn volgens deze definitie allochtonen.

ZoutZak zei:
nogal voorbarig met het lof voor jezelf, vriend. Je gaat er gemakshalve vanuit dat iemand die NIET in NL is geboren; allochtoon is. (in dat geval ben ik zelf ook allochtoon)

Mijn god, ik dacht dat we nu wel klaar waren.

Wat wil je precies zeggen ZoutZak? Dat je denkt dat een groot deel van deze niet in NL geboren mensen kinderen zijn van Nederlandse ouders die op vakantie ofzo waren? Give me a break.

wat ik wil laten zien is dat juist datgene wat een discussie over een maatschappelijk probleem als dit nodig heeft, hier ook in grote mate ontbreekt; nuance.

en daarnaast de misplaatste arrogantie van onze Phreak natuurlijk :D

Wat ik niet echt genuanceerd vond was dat Peoples me uitlachte over een opmerking van mij die gebaseerd was op harde cijfers. Wat is er dan ongenuanceerd aan om die cijfers te posten?

@ Peoples: fijn dat ik (met hulp van phreak) je met enig aandringen toch nog op de waarheid heb kunnen wijzen :D

Terug
Naar boven