Fitness Seller

Hi

Bezoekers in dit topic

Ok duidelijk verhaal ik dacht begrepen te hebben na een week al aan moest passen. Deze week ben ik qua gewicht begonnen op 80,6, dinsdag was 80, woensdag 79,6 donderdag 79,8 vanochtend 79,4.
Lijkt de goede kant op te gaan, hoop dat het weekend zo kan doorzetten. Daar gaat het meestal weer mis.

Ik vind het ook erg lastig om te bepalen wat te eten, daar moet ik nog mijn weg in zien te vinden, zeker omdat veel lekkere dingen veel vet bevatten en collega’s op het werk de snoeppot graag gevuld houden. Dus als iemand nog goede tips heeft. Vis lust ik niet.
 
Ok duidelijk verhaal ik dacht begrepen te hebben na een week al aan moest passen. Deze week ben ik qua gewicht begonnen op 80,6, dinsdag was 80, woensdag 79,6 donderdag 79,8 vanochtend 79,4.
Lijkt de goede kant op te gaan, hoop dat het weekend zo kan doorzetten. Daar gaat het meestal weer mis.

Ik vind het ook erg lastig om te bepalen wat te eten, daar moet ik nog mijn weg in zien te vinden, zeker omdat veel lekkere dingen veel vet bevatten en collega’s op het werk de snoeppot graag gevuld houden. Dus als iemand nog goede tips heeft. Vis lust ik niet.
Elke x opnieuw die zooi op het werk in de ton gooien. Ze doen maar normaal, zijn toch geen kleuters.
Opvoeden die collega's.
 
Ok duidelijk verhaal ik dacht begrepen te hebben na een week al aan moest passen. Deze week ben ik qua gewicht begonnen op 80,6, dinsdag was 80, woensdag 79,6 donderdag 79,8 vanochtend 79,4.
Lijkt de goede kant op te gaan, hoop dat het weekend zo kan doorzetten. Daar gaat het meestal weer mis.

Ik vind het ook erg lastig om te bepalen wat te eten, daar moet ik nog mijn weg in zien te vinden, zeker omdat veel lekkere dingen veel vet bevatten en collega’s op het werk de snoeppot graag gevuld houden. Dus als iemand nog goede tips heeft. Vis lust ik niet.
Lekker bezig!

1. Niet eentje nemen uit de snoeppot, als ik kijk naar mezelf dan is géén altijd makkelijker dan één, als dat "ongezellig" is, screw 'em. Een verjaardag kan een reden zijn om sociaal wenselijk mee te doen, dat het woensdag is of erbij hoort is BS;
2. Vet is niet altijd slecht, er zijn goede vetten, je hebt vetten nodig, uiteindelijk is het kcal in vs. kcal out;
3. Zoveel verschillende soorten vis en manieren om het klaar te maken, blijven proberen en het eten leren! Of niet, dan eet je wat anders;
4. Iedere dag wegen is prima, maar laat je niet gek maken door fluctuaties, het gaat om het weekgemiddelde en/of de trend;
5. Het hoeft niet mis te gaan in het weekend, gun jezelf iets en neem dat mee in je kcals;
6. Maaltijden over de dag eten dat je totaal in ieder geval het minimum aan eiwitten en vetten binnenkrijgt.
 
Dank voor de reacties, ik vind het erg lastig maar deze tweede week geeft motivatie om door te zetten. Ik hou jullie op de hoogte en tips altijd welkom.
 
  • Heart
Waarderingen: BB_
In de ochtend havermout met melk en banaan.

In de middag meestal een salade. Ook wisselend met kip of kaas. Soms met couscous soms alleen sla.

Avond is wisselend maar probeer tussen de 1500 en 1700 kcal te blijven.
Hoi Doreen, klinkt alsof je al goed bezig bent.
Als je nu ongeveer dit eet, doel dan op deze macro's.
Calories 1.722
Protein 172 g/day
Carbs 129 g/day
Fat 57 g/day

Ga 1 dag meer sporten in de week. Hoe sport je? Krachtsport? Dans? Bodybuilding?

Je kunt rustig steeds iets minder eten tot deze kcal en macro's. Maar dit is echt het minimum wat ik zou eten met jouw gewicht... val rustiger af zou ik zeggen, maar dit is het minimum:

Calories1.222
Protein122 g/day
Carbs92 g/day
Fat41 g/day
 
Je kan alles eten wat je wil, als het masr binnen de kcal en ongeveer de macro's past. Mager helpt. Magere yoghurt choco pops en whey poeder bijvoorbeeld. Lekker en vullend.

Airfryerkipfilet op aardappels uit airfryer met sla en beetje knoflooksaus en sambal:
kapsalon.
 
Hoi Doreen, klinkt alsof je al goed bezig bent.
Als je nu ongeveer dit eet, doel dan op deze macro's.
Calories 1.722
Protein 172 g/day
Carbs 129 g/day
Fat 57 g/day
Waarom zou je iemand met haar stats deze macro's geven?
Ga 1 dag meer sporten in de week.
Waarom?
Je kunt rustig steeds iets minder eten tot deze kcal en macro's. Maar dit is echt het minimum wat ik zou eten met jouw gewicht... val rustiger af zou ik zeggen, maar dit is het minimum:

Calories1.222
Protein122 g/day
Carbs92 g/day
Fat41 g/day
Ze moet helemaal niet minder eten zolang ze kan afvallen met haar calorieën. Je moet ook geen random getalletjes uit je mouw gaan schudden. Je maakt het alleen maar ingewikkelder voor een beginneling.
 
Waarom zou je iemand met haar stats deze macro's geven?

Waarom?

Ze moet helemaal niet minder eten zolang ze kan afvallen met haar calorieën. Je moet ook geen random getalletjes uit je mouw gaan schudden. Je maakt het alleen maar ingewikkelder voor een beginneling.
Uuhh.. is niet random. Heb ik uitgerekend met haar gewicht, lengte en leeftijd zodat ze dat niet zelf hoeft te doen. Dit zijn de grenzen waartussen ze kan eten. Ik ben hier om te helpen, niet om dingen moeilijker te maken ;).
 
Waarom zou je iemand met haar stats deze macro's geven?

Waarom?

Ze moet helemaal niet minder eten zolang ze kan afvallen met haar calorieën. Je moet ook geen random getalletjes uit je mouw gaan schudden. Je maakt het alleen maar ingewikkelder voor een beginneling.
Maar ik wil ook niet dat ze te weinig zou eten, dus ik twijfelde over die lage kcal. Echter, dit zijn de feiten en ik ga mijn gevoelens daarover niet verder mee laten wegen dan een ethische noot in mijn taalgebruik oid.
 
Uuhh.. is niet random. Heb ik uitgerekend met haar gewicht, lengte en leeftijd zodat ze dat niet zelf hoeft te doen. Dit zijn de grenzen waartussen ze kan eten. Ik ben hier om te helpen, niet om dingen moeilijker te maken ;).
Maar ik wil ook niet dat ze te weinig zou eten, dus ik twijfelde over die lage kcal. Echter, dit zijn de feiten en ik ga mijn gevoelens daarover niet verder mee laten wegen dan een ethische noot in mijn taalgebruik oid.
"Feiten" die je niet echt kan beargumenteren/onderbouwen dan kennelijk..
 
Laatst bewerkt:
Geen ruzie maken jongens en meisjes…
ja ik ben inmiddels wel lost met de cijfertjes aangezien ik verschilden aantallen voorbij zie komen…
Ik vind het al lastig genoeg… Aangezien ik al jaren worstel en niet echt onder de 80 kilo en vooral kan blijven.

drie keer sporten is echt de Max nu, moet ook nog werken en alles bij elkaar kost Me nu vooral veel energie.
Ik doe een circuittraining met cardio en kracht. Word uitgezet en is alleen maar uitvoeren van heel veel oefeningen achter elkaar.

In ieder geval het weekend is voorbij hopelijk valt de schade mee en morgen weer aan de bak met poging de snoeppot te vermijden.
 
Geen ruzie maken jongens en meisjes…
ja ik ben inmiddels wel lost met de cijfertjes aangezien ik verschilden aantallen voorbij zie komen…
Ik vind het al lastig genoeg… Aangezien ik al jaren worstel en niet echt onder de 80 kilo en vooral kan blijven.

drie keer sporten is echt de Max nu, moet ook nog werken en alles bij elkaar kost Me nu vooral veel energie.
Ik doe een circuittraining met cardio en kracht. Word uitgezet en is alleen maar uitvoeren van heel veel oefeningen achter elkaar.

In ieder geval het weekend is voorbij hopelijk valt de schade mee en morgen weer aan de bak met poging de snoeppot te vermijden.

Ik wilde het een beetje simpel houden. Maar dit is onder andere de tool die ik heb gebruikt. Mag altijd vragen stellen als je wil :).
 
Schade van het week weekend 500 gram erbij.
Valt me nog mee het is jammer maar we beginnen weer met een nieuwe start vandaag en we pakken weer op waar we gebleven waren.
 
Schade van het week weekend 500 gram erbij.
Valt me nog mee het is jammer maar we beginnen weer met een nieuwe start vandaag en we pakken weer op waar we gebleven waren.

Ik ben ook altijd zwaarder in het weekend en op het laagst op de donderdag, laat je niet gek maken door die momentopnames maar hou het bij gemiddelde. Scheelt je een rollercoaster van emoties

Ik ben wel benieuwd wat je dagindeling is naast de 3x sporten en wat je voor werk doet? Wat zijn de activiteiten dat je beweegt?

Daarnaast zou ik mijzelf bepaalde dingen gaan afvragen en verder uitdiepen:
- Ik wil graag op een gezond gewicht komen, maar wat zijn de dingen die mij op dat hogere gewicht brachten en houden?
- Die snoeppot op het werk, waarom is dat zo'n gevaarlijk ding voor mij? Hoe kan ik zorgen dat ik er steeds minder om ga geven?
- Waarom is kiezen wat ik eet zo lastig voor mij? Heb ik te weinig kennis over voeding of eet ik standaard zonder na te denken altijd ongezond?
- Hoeveel tijd ben ik naast mijn werk inactief?

Reden hiervan is dat je dan achter je 'problemen' komt en hoe dieper je durft te gaan hoe beter je oplossingen gaat vinden voor je problemen. Dan verander je vanzelf in de persoon die niet tijdens het afvallen weer de whey en de sla uit de winkels rooft (zodat ik mis pak ;) ) in iemand die gewoon brood kan eten wanneer hij/zij dat wil en salade eet als je daar zin in hebt, gewoon jus over je droge aardappelen kan gooien bij bepaalde gerechten.

Iedereen is gevoelig voor bepaalde dingen en als je die weet kun je aan de slag om oplossing te verzinnen.

Nu komt het over alsof je basaal volgt wat de 'experts' zeggen en je enige plezier voort komt uit de resultaten en je maar weing leert over jezelf...
 
Laatst bewerkt:
Niet zo vaak wegen. Ikzelf kan soms een kilo tot anderhalf per dag verschillen.
 
Niet zo vaak wegen. Ikzelf kan soms een kilo tot anderhalf per dag verschillen.
Ja ik heb het zelfde, te vaak wegen dan raak in in de war door die grote snelle wisselingen.
 
Om fluctuaties op te vangen zou je juist vaak moeten wegen.
Dit, vaak wegen, maar je laten leiden door de weekgemiddeldes en/of trend.

Als je minder vaak weegt dan is de kans veel groter dat je 2 uitersten met elkaar vergelijkt.
 
In het algemeen is elke dag wegen beter - zo kan je een weekgemiddelde nemen. Je mag gewoon nooit geen dieetaanpassingen doen gebasseerd op die dagwegingen - enkel na weekwegingen. Gewoon excel docu maken of in je telefoon neerschrijven en elke week het gemiddelde noteren, gaat er voldoende af (volgens jou wensen) doe je rustig verder, zo niet dan ga je iets minder eten of iets meer bewegen (wandelen, fietsen, liss-cardio).

Mini tip: wandel rond tijdens sommige activiteiten, kan al gauw 100kcal opleveren (wandelen met tanden poetsen, tijdens het koken, als je aan het bellen bent etc.)
 
Back
Naar boven