AndroidHealthClinic

Voorstellen en online sportbuddy gezocht

@Fitnessjourney95 dit forum is een prima plek om te ouwehoeren over je journey, je moet wel een beetje een ruggengraat hebben en niet zo snel dingen persoonlijk opvatten

• Topic Starter Topic Starter
Ah ik zie het. Ze ziet er idd uit alsof ze veel verstand heeft van trainingsschemas.

OT: wat wil je precies bereiken met het openen van dit topic? Buiten een buddy zoeken..

Nou ik denk dat ik dit verkeerd geplaatst heb, want het was mijn bedoeling om me gewoon even voor te stellen.. Heb verder geen vraag. Ik had al zo veel gelezen en het leek me leuk om dan ook wat van mezelf erop te zetten

Even serieus, ik vind MFP een goede manier om je kcals te tracken zolang je zoals hier eerder al vermeld is de app ook correct gebruikt. Ik sluit er mij ook bij aan dat het effectiever is een “bewezen” trainingsschema te volgen. Succes alvast

Kun je uitleggen wat je bedoelt met een "bewezen" trainingsschema? Denk dat je een trainingsschema bedoelt wat doorgaans gebruikt wordt en bij meerdere mensen succes heeft?

Je kunt ook eens kijken naar Mark Rippetoe. Heel sexy man met een lage stem.
Oh ja heeft ook nog weleens het een en ander gezegd en geschreven over richtlijnen en schema's.
Wil je weten hoe die schrijft kan je qua voorproefje kijken naar mijn handtekening.

Toevallig, die had ik ook als referentie genomen. Ik heb er overigens enigszins een gevoel voor. Dikwijls klopt het tot en met de rugwijdte aan toe.
Thanks voor de tip! Ga eens kijken

Ik denk niet dat je hier iemand gaat vinden die als “ buddy / gesprekspartner “ optreed .
( wij zijn immers geen praatgroep / therapie sessie oid )

je zou een log kunnen openen en daar je trainingen in loggen en je voeding , daar kunnen ook vragen beantwoord worden ..

Nee ben op zich ook niet op zoek naar een praatgroepje haha. Gewoon motivatie en idd mn progress bijhouden. Thanks voor de tip!

Kun je uitleggen wat je bedoelt met een "bewezen" trainingsschema? Denk dat je een trainingsschema bedoelt wat doorgaans gebruikt wordt en bij meerdere mensen succes heeft?
Jip, zoals bijvoorbeeld stronglifts of een upperbody/lowerbody met de compound oefeningen (squat, bench, deadlift,...) erin. Er zijn redelijk wat goede schema’s, hier is op het forum ergens een sticky, maar die weet ik zo niet staan

Jip, zoals bijvoorbeeld stronglifts of een upperbody/lowerbody met de compound oefeningen (squat, bench, deadlift,...) erin. Er zijn redelijk wat goede schema’s, hier is op het forum ergens een sticky, maar die weet ik zo niet staan

Thanks! Upper lower doe Ik nu idd met het schema van Heidi. Bevalt tot nu toe erg goed. Ga eens kijken of ik hier nog wat kan vinden waarmee ik kan variëren

Hai Ellen, ik zou je aanraden om bijv. 5 x 5 te gaan doen. Dat is een schema waar je redelijk snel sterker op wordt en dus ook spiermassa mee wint.

Hoe meer spiermassa, hoe hoger je verbranding wordt.

Dus op de langere termijn komt dit ook je vetpercentage ten goede.

Weet je wat je onderhoudsbehoefte is (qua calorieën) ?

Hoeveel calorieën krijg je nu binnen ?

By the way, met 3x pw sporten past het 5 x 5 schema je perfect.

Dat zijn nl ook 3 workouts per week.

Trek je niet teveel aan van de trollerij hier.
Dat deed ik dus wel (is olie op het vuur).

Hai Ellen, ik zou je aanraden om bijv. 5 x 5 te gaan doen. Dat is een schema waar je redelijk snel sterker op wordt en dus ook spiermassa mee wint.

Hoe meer spiermassa, hoe hoger je verbranding wordt.

Dus op de langere termijn komt dit ook je vetpercentage ten goede.

Weet je wat je onderhoudsbehoefte is (qua calorieën) ?

Hoeveel calorieën krijg je nu binnen ?
Stel je daar maar niet te veel bij voor.

Een kilo spier verbrandt 13-14 kcal per dag. Een vrouw kan 0.5 kg spiermassa (iets in die trant) per maand aankomen. Niet bepaald significant.

Aah oké, klinkt als een goede toelichting. Heb je daar ook een bron voor, want dit wist ik (nog) niet.

Weliswaar werkt de wetenschap dat spiermassa meer verbrand als vet wel extra motivatie. Wellicht komt dat nu in een ander daglicht te staan dan.

Dat is een schema waar je redelijk snel sterker op wordt en dus ook spiermassa mee wint.
Dat vereist doorgaans ook andere trainingsmethoden. Je hebt er meer aan om jezelf goed in te gaan lezen dan klakkeloos een schema van een ander te gaan overnemen.

Terug
Naar boven