XXL Nutrition

Hi

Bezoekers in dit topic

Sinds ik een fornuis op wielen heb vliegen de kilo's eraf! Groentes snijden blijft lopend wel een uitdaging...
:trollface:
Je staat toch niet hele tijd achter de pot? :P je gooit je steak in de pan, 3 min rondwandelen, omdraaien, nog eens 3 min ronwandelen zijn minstens 500-600 stappen :D
Maar als je me even kan zeggen waar je dat rijdend fornuis gevonden hebt, maakt het leuker :D
 
Je staat toch niet hele tijd achter de pot? :P je gooit je steak in de pan, 3 min rondwandelen, omdraaien, nog eens 3 min ronwandelen zijn minstens 500-600 stappen :D
Maar als je me even kan zeggen waar je dat rijdend fornuis gevonden hebt, maakt het leuker :D

Ineens zit iedereen al voor het eten aan tafel als er tijdens het koken jumping jacks gedaan worden
 
Dit, vaak wegen, maar je laten leiden door de weekgemiddeldes en/of trend.

Als je minder vaak weegt dan is de kans veel groter dat je 2 uitersten met elkaar vergelijkt.
Ja, das wel de waarheid.
 
korte update:
begin april een korte vakantie en 15 april weer opgepakt.

statistieken:
15 april - 81,3 kg
22 april - 80,4 kg
27 april - 79,8 kg

Volgens de weegschaal vetpercentage nu 30,4%.

Qua voeding de afgelopen dagen:
Ma 24 april
1625 kcal (101gr E/ 131 K/ 70 V)

Di 25 april
1293 kcal (86gr E/ 85 K/ 63V)

Wo 26 april
1595 kcal (99gr E/ 134K/ 61V)

Do 27 april
1717 kcal (84gr E/ 143K/ 91V)

Denk zelf het wel aardig gaat, het lastige vind ik de macro’s om daar goed invulling aan te geven, welke hoeveelheden werken voor mij er cetera. Mocht iemand tips hebben…

verder sport ik nog steeds drie keer in de week: twee keer circuit training en een keer vrij sporten met een schema.
 
korte update:
begin april een korte vakantie en 15 april weer opgepakt.

statistieken:
15 april - 81,3 kg
22 april - 80,4 kg
27 april - 79,8 kg

Volgens de weegschaal vetpercentage nu 30,4%.

Qua voeding de afgelopen dagen:
Ma 24 april
1625 kcal (101gr E/ 131 K/ 70 V)

Di 25 april
1293 kcal (86gr E/ 85 K/ 63V)

Wo 26 april
1595 kcal (99gr E/ 134K/ 61V)

Do 27 april
1717 kcal (84gr E/ 143K/ 91V)

Denk zelf het wel aardig gaat, het lastige vind ik de macro’s om daar goed invulling aan te geven, welke hoeveelheden werken voor mij er cetera. Mocht iemand tips hebben…

verder sport ik nog steeds drie keer in de week: twee keer circuit training en een keer vrij sporten met een schema.
Je hoeft geen vaste KEV verhoudingen aan te houden. Zorg dat je je dagelijkse eiwitten target behaalt en dan kun je de rest invullen met vetten en koolhydraten (wel handig om 0.5/1 gram vet per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen i.v.m. gezondheid). Ik zelf leg de voorkeur meestal neer bij 0.5 gram vet per kg lichaamsgewicht minimaal en wat hogere inname van koolhydraten omdat ik dan beter presteer in de sportschool. Dagen dat ik wat meer richting de 1 gram vet per kg lichaamsgewicht ben gaan vreten eet ik minder koolhydraten waardoor het op die manier balanceert.
 
Je hoeft geen vaste KEV verhoudingen aan te houden. Zorg dat je je dagelijkse eiwitten target behaalt en dan kun je de rest invullen met vetten en koolhydraten (wel handig om 0.5/1 gram vet per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen i.v.m. gezondheid). Ik zelf leg de voorkeur meestal neer bij 0.5 gram vet per kg lichaamsgewicht minimaal en wat hogere inname van koolhydraten omdat ik dan beter presteer in de sportschool. Dagen dat ik wat meer richting de 1 gram vet per kg lichaamsgewicht ben gaan vreten eet ik minder koolhydraten waardoor het op die manier balanceert.
Bijzondere uitleg, 1gram per kilo lichaamsgewicht is de vuistregel, een beetje minder zou ik dan niks van opmerken, maar 50% minder is best wel wat. Zeer individuele voorkeur, die ik dan ook niet zomaar zou adviseren aan anderen.

Denk zelf het wel aardig gaat, het lastige vind ik de macro’s om daar goed invulling aan te geven, welke hoeveelheden werken voor mij er cetera. Mocht iemand tips hebben…
Klinkt als dat je gevarieerd wil eten, maar toch je macro's wil halen? Leerproces voor iedereen individueel en je word daar steeds beter in, schommelingen is helemaal niet zo erg. Op een gegeven moment word je vanzelf creatief en kun je zonder google/tracker erbij te pakken verzinnen wat je kunt gaan eten als er e.g. een onverwachte lunch tussendoor kwam.

Wat voor je werkt, bedoel je mee, waar je je fijn bij voelt en je resultaten bij haalt? Resultaten haal je al dus ik zou hier nu niet te veel zoekende bij zijn als je verder geen klachten hebt.

Het gaat om het resultaat en uitvinden hoe je het fijnste bij dat resultaat komt.
 
Bijzondere uitleg, 1gram per kilo lichaamsgewicht is de vuistregel, een beetje minder zou ik dan niks van opmerken, maar 50% minder is best wel wat. Zeer individuele voorkeur, die ik dan ook niet zomaar zou adviseren aan anderen.


Klinkt als dat je gevarieerd wil eten, maar toch je macro's wil halen? Leerproces voor iedereen individueel en je word daar steeds beter in, schommelingen is helemaal niet zo erg. Op een gegeven moment word je vanzelf creatief en kun je zonder google/tracker erbij te pakken verzinnen wat je kunt gaan eten als er e.g. een onverwachte lunch tussendoor kwam.

Wat voor je werkt, bedoel je mee, waar je je fijn bij voelt en je resultaten bij haalt? Resultaten haal je al dus ik zou hier nu niet te veel zoekende bij zijn als je verder geen klachten hebt.

Het gaat om het resultaat en uitvinden hoe je het fijnste bij dat resultaat komt.
Je kritiek is terecht, maar ik gaf ook aan dat het mijn persoonlijke voorkeur is en waarom dat zo is. Uiteindelijk is het aan haar om te experimenteren en erachter te komen wat voor haar het beste werkt.
 
Laatst bewerkt:
Even een korte update, eigenlijk niet veel te melden...
het afvallen blijft niet lukken, ik blijf schommelen tussen de 79 en 81 kilo.

best wel frustrerend, ik weet ook even niet meer waar te beginnen…
 
Even een korte update, eigenlijk niet veel te melden...
het afvallen blijft niet lukken, ik blijf schommelen tussen de 79 en 81 kilo.

best wel frustrerend, ik weet ook even niet meer waar te beginnen…
Ik ben aan het bulken en blijf hangen op 93kg.
You can't always get what you want.
Rolling Stones.

Is je voeding wel op orde ?
Eigenlijk maakt het ook niet uit hoe je eruit ziet, het gaat om het karakter. Bij mij is karakter juist ruk.
Oftewel, you can t always get etcetera.
 
Even een korte update, eigenlijk niet veel te melden...
het afvallen blijft niet lukken, ik blijf schommelen tussen de 79 en 81 kilo.

best wel frustrerend, ik weet ook even niet meer waar te beginnen…
Aangezien je niet heel veel eet en regelmatig sport spelen er misschien andere dingen.

- Heb je veel last van stress?
- Is je nachtrust goed?
- Wat was je gewicht en vetpercentage als kind / in je jeugd (hoeft niet precies, maar je weet vast wel of je toen mager/gemiddeld/vol was)?
- Zijn er geen zaken zoals suiker in je koffie/thee, olijfolie om in te bakken etc. die je nu niet hebt meegerekend?
- Haal je kcal uit drinken? (Behalve de melk bij je havermout) Frisdrank, alcoholische dranken etc.?
- Krijg je wel lichaamsbeweging op de dagen dat je niet sport (wandelen in de pauze of avond, of indien mogelijk op de fiets naar werk als het in de buurt is)?
 
Stress ik denk zelf van niet
Nachtrust laatste week gemiddeld 7,5 uur
Als kind denk gemiddeld was niet mega dik maar ook niet mega dun
Ik doe nooit ergens suiker bij, olijfolie gebruik ik bijna niet
Drink alleen thee en water, en heel af en toe een glaasje Frisdrank maar dan is dat zero
Ik loop wel aardig op mijn werk kom dan tot 6000 stappen ongeveer. Met fiets naar het werk wordt hem niet dan ben ik ruim een uur onderweg.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Bijzondere uitleg, 1gram per kilo lichaamsgewicht is de vuistregel, een beetje minder zou ik dan niks van opmerken, maar 50% minder is best wel wat. Zeer individuele voorkeur, die ik dan ook niet zomaar zou adviseren aan anderen.
Valt imo nog wel mee. 0,75gr ((0,5+1)/2) vetten per kg bw is niet zo ver van de richtlijn van 0,8-1gr.
De vuistregel hier van 1gr is prima, maar vaak niet heel realistisch als je laag in kcal zit. Dan is 0,8 wel voldoende (weet niet of dit voor vrouwen anders is).
 
Even een korte update, eigenlijk niet veel te melden...
het afvallen blijft niet lukken, ik blijf schommelen tussen de 79 en 81 kilo.

best wel frustrerend, ik weet ook even niet meer waar te beginnen…
Minder kcal eten, meer cardio

.
 
Valt imo nog wel mee. 0,75gr ((0,5+1)/2) vetten per kg bw is niet zo ver van de richtlijn van 0,8-1gr.
De vuistregel hier van 1gr is prima, maar vaak niet heel realistisch als je laag in kcal zit. Dan is 0,8 wel voldoende (weet niet of dit voor vrouwen anders is).
In het contest log van Apfelstrudel werd gesproken over een percentage van BMR of TDEE of zoiets bij vrouwen of mannen.
 
In het contest log van Apfelstrudel werd gesproken over een percentage van BMR of TDEE of zoiets bij vrouwen of mannen.
Het is niet zo ingewikkeld allemaal
 
Ik vind het anders best ingewikkeld 😂
 
Bijzondere uitleg, 1gram per kilo lichaamsgewicht is de vuistregel, een beetje minder zou ik dan niks van opmerken, maar 50% minder is best wel wat. Zeer individuele voorkeur, die ik dan ook niet zomaar zou adviseren aan anderen.
Als ik cut ga ik ook richting 0,5 gram vet per kg lichaamsgewicht, zoals Kathlinoo ook aangaf. Genoeg coaches die dat ook hanteren. Als sporter prefereer ik low fat boven low carb en er zijn er genoeg die dat doen. Als je op een dag 1700 kcal eet en 80 kg weegt, is 40-50 gram vet toch prima. Dan houd je nog 1250-1340kcal over. Met 160 gram eiwit heb je dan nog 610-700 kcal over, ofwel 150-175 gram carbs.

100 gram carbs is leuk voor 1 of 2 weken, maar voor lange termijn?
 
Laatst bewerkt:
Als ik cut ga ik ook richting 0,5 gram vet per kg lichaamsgewicht, zoals Kathlinoo ook aangaf. Genoeg coaches die dat ook hanteren. Als sporter prefereer ik low fat boven low carb en er zijn er genoeg die dat doen. Als je op een dag 1700 kcal eet en 80 kg weegt, is 40-50 gram vet toch prima. Dan houd je nog 1250-1340kcal over. Met 160 gram eiwit heb je dan nog 610-700 kcal over, ofwel 150-175 gram carbs.

100 gram carbs is leuk voor 1 of 2 weken, maar voor lange termijn?
Eens, low carb is een hel op lage kcal.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven