XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hoe zit dan met DL (met TOP = 240 kg)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.422
Ik bank TOP misschien 130 kg :( en Squat wellicht 250 kg bij BW van 130.
(ik doe eigelijk nooit 1 RM)

reken maar uit, maar mijn bank ligt veel te laag.. dat wist ik wel....k*t-blessures :(

Maar laat ik het erop houden dat ik erg goed kan squatten :D

Dat moet je eerst nog maar eens zien als je echt (dus niet in de smith) gaat squatten :D Ik denk dat je squat dan omlaag gaat.

Dat klopt inderdaad, het is alweer 3 jaar geleden dat ik het los deed. Toen heb ik ook wel 200 + gesquat. Het zal wel weer even wennen zijn..... (als het er ooit nog van komt ;))

• #2.424
Dat denk ik ook wel dat het even wennen zou zijn want nu hoef je natuurlijk geen aandacht aan je balans te besteden. Toch wel jammer dat je geen squatrek hebt daar.

• #2.425
HG-onderdeeltraining vanavond:

Weight for distance (licht, 12,5kg):

20 worpen, afstanden 14,0-15,5m

Op zich geen bijzondere afstanden maar ik ben een beetje verschillende technieken aan het uitproberen die mij in het volgende seizoen verder kunnen gaan helpen. Ik heb lekker ontspannen gegooid en het leek wel alsof ik minder kracht hoefde te gebruiken om dezelfde afstanden te halen.

Hierna ben ik nog naar de gym gereden om mijn trainingsmaatje te assisteren en kon het natuurlijk niet laten om zelf ook nog wat te doen.

- 3 setjes BOR
- 2 setjes Dumbbell row

De gewichten waren niet de moeite waard om te vermelden maar het was ook maar een extraatje.

Die berekening ging ook uit van een paralel squat met losse stang.

Er is helaas geen onderzoek gedaan naar de deadlift in verhouding met bank en kniebuigen.

Maar waarom doen jullie bijna niet toppen? vanwege blessure gevoeligheid ofzo?
Mijn mening is namelijk dat als je nooit topt, je ook ook nooit weet welke percentages je moet nemen voor je training.

• #2.427
Stah topt nooit. Ik top bijna continu :D

Ik train zelf op een vrij hoog percentage, minimaal 90-100% (de laatste maanden in ieder geval) omdat dat bij mij goed werkt en omdat ik geen zin heb om met percentages te werken. Sinds ik op zo'n hoog percentage train heb ik ook wekelijks meerdere PR's behaald en dat een aantal maanden achter elkaar.

Gaat lekker met jou hè!

Die berekening ging ook uit van een paralel squat met losse stang.

Er is helaas geen onderzoek gedaan naar de deadlift in verhouding met bank en kniebuigen.

Maar waarom doen jullie bijna niet toppen? vanwege blessure gevoeligheid ofzo?
Mijn mening is namelijk dat als je nooit topt, je ook ook nooit weet welke percentages je moet nemen voor je training.

Ik werk nooit met % of enig standaard-schemaatje what so ever :)
Ik train puur op gevoel, gaat dat het lekker, dat gooi ik er gewicht bij (meestal in (minimaal) stappen van 10 kg = 2 x schijf van vijf, 2,5 en 1,25 schijfjes durf ik niet te gebruiken ; HAHA) Gaat het wat minder dan pas ik het gewicht wat aan. Toppen doe ik eigelijk alleen bij C&P en DL, maar nooit bij SQ of BP. Zal inderdaad wel met wat durf te maken hebben. Heb ooit een borstspier gescheurd en zwaar borst voelt nog steeds niet goed. Ook sukkel ik vaak met rug en heup mbt squats. Blijft toch wat blessure-gevoelig. Verder doe ik wel vaak niet meer dan 5 reps, dus toch op behoorlijk gewicht, om kracht én explosiviteit te trainen. Off-season weer wat zwaarder dan gedurende het werp-seizoen. Ook gebruik ik, behalve dan straps, nooit gear zoals een riem of bandages...

clear ?

Bij welk gewicht heb je je borstspier gescheurd?

2 x warming up gedaan ik meen 15 x 60 kg ofzo
1 setje 10 x 80
daarna 100 kg en al bij de eerste rep:KFRRRRRRRRRRRRRRR :(
Is inmiddels twee en half jaar geleden....

• #2.433
2 x warming up gedaan ik meen 15 x 60 kg ofzo
1 setje 10 x 80
daarna 100 kg en al bij de eerste rep:KFRRRRRRRRRRRRRRR :(
Is inmiddels twee en half jaar geleden....

Blijft k*t zoiets! Als je dan ziet wat voor gevolgen het heeft.
Welke kant was het ok weer, links of rechts?

Links, gelukkig niet mijn ''gooi-kant''

• #2.435
Das dan nog een geluk bij een ongeluk!

Lijkt me niet lekker om iets te scheuren, en dan was je nog niet eens aan het toppen.

Op zich geen bijzondere afstanden maar ik ben een beetje verschillende technieken aan het uitproberen die mij in het volgende seizoen verder kunnen gaan helpen. Ik heb lekker ontspannen gegooid en het leek wel alsof ik minder kracht hoefde te gebruiken om dezelfde afstanden te halen.

Juist dat ontspannen zorgt dat je de afstanden gooit, je kunt waarschijnlijk verder en sneller draaien omdat je ontspannen bent.
Probeer dit eens te doen en dan op het allerlaatste moment voor de afworp al je kracht erin te gooien.

Dan zou je dus verder moeten kunnen komen als dat goed lukt.

Ik hang aan allerlei gescheurde pezen en spieren aan elkaar AHHAHA
Dan doe ik het toch allemaal niet zo slecht, nietwaar :) gezien de aangepaste fysiek

• #2.439
Vandaag een totale rustdag als voorbereiding op de highlandgame in Appelscha morgen. De wedstrijd begint om 11.00 en wij moeten er om 10.00 uur aanwezig zijn dus dat betekend dat we op zijn laatst 07.30 weg moeten rijden. :eek:

Helaas moet ik vanavond nog van 18.00 tot 22.00 werken...voor zover je het werken kunt noemen. Ik moet aanwezig zijn om de boel aan te sturen en als het goed loopt en het echt druk begint te worden dan ben ik weg. In ieder geval gelijk naar bed als ik thuis kom en morgen vroeg weer op!

Na het werk direct in je bed !

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven