AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.402
Oke dan, ik zet wel een post in jouw log.

• #2.403
Training vanavond:

Zo, mijn eerste gymtraining is weer achter de rug en ik heb me in kunnen houden om niet zwaar te trainen. Ik heb dus behoorlijke pussyweights gebruikt voor mijn doen. Het is helaas even niet anders want anders ben ik aanstaande zondag niet meer soepel genoeg voor de wedstrijd.

Bench press:
1 x 10 x 60
1 x 10 x 80
1 x 8 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Incline bench press:
1 x 10 x 60
1 x 10 x 70
1 x 8 x 80
1 x 8 x 90
1 x 6 x 100

Militairy press (strict):
1 x 10 x 40
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60
1 x 8 x 70

Triceps push down:
1 x 10 x 40
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60

Ondanks de pussyweights wel een lekkere training na zo'n tijd zonder ijzer.

Oke dan, ik zet wel een post in jouw log.

respect bro'!!!
ik hoop dat je mn logje af en toe nog wat opvolgd om me in de goede banen te leiden ;)

KIJK OP ONZE SITE: Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België
onder het kopje discipline vind je uitleg over alle onderdelen. Daarna moet je het zelf DOEN ! Sucses ! :)

thanks bro', heb ik gelijk opgeslaan, zometeen eens rondpluizen :thumbs:

respect bro'!!!
thanks bro', heb ik gelijk opgeslaan, zometeen eens rondpluizen :thumbs:

Kijk ook eens bij de filmpjes als voorbeeld.

Zoals Viking wel eens heeft aangegeven, hebben wij verschillende manieren van training.

Mijn visie is BASIS in de sportschool en niet te veel stoten per onderdeel-training.

BASIS is:

Incline en small Grip Bench Presses
Clean en OH Press
High Pull of hangingh Pull
Alle varianten SQ en DL
BORS

Daarnaast wat assitance zoals: Curls, extensions, laterals,crossovers en buik, en dat is het wel.... Op andere dagen onderdelen trainen, max 15 worpen. Ook heb ik wat meer rust nodig :) ben alwat ouder :D en moet naar m'n lichaam luisteren.

Dat laaste is natuurlijk het belangrijkste, aanvoelen wat het beste voor je is en experimenteer daarmee !

Inderdaad redelijke kindergewichtjes voor jouw doen Viking.
Zelfs ik zou me nog ingehouden hebben om zo'n benchtraining neer te zetten :D

Maar ik kan me het goed voorstellen, ik heb me gisteren ook redelijk erg ingehouden (behalve met de fat bar dan, daar jeukte het toch weer) omdat ik zaterdag ook weer een wedstrijd heb.

• #2.408
Kijk ook eens bij de filmpjes als voorbeeld.

Zoals Viking wel eens heeft aangegeven, hebben wij verschillende manieren van training.

Mijn visie is BASIS in de sportschool en niet te veel stoten per onderdeel-training.

BASIS is:

Incline en small Grip Bench Presses
Clean en OH Press
High Pull of hangingh Pull
Alle varianten SQ en DL
BORS

Daarnaast wat assitance zoals: Curls, extensions, laterals,crossovers en buik, en dat is het wel.... Op andere dagen onderdelen trainen, max 15 worpen. Ook heb ik wat meer rust nodig :) ben alwat ouder :D en moet naar m'n lichaam luisteren.

Dat laaste is natuurlijk het belangrijkste, aanvoelen wat het beste voor je is en experimenteer daarmee !

Ik had hem al advies gegeven over de training in de gym en een paar tips over onderdelen in zijn eigen log.

• #2.410
Inderdaad redelijke kindergewichtjes voor jouw doen Viking.
Zelfs ik zou me nog ingehouden hebben om zo'n benchtraining neer te zetten :D

Maar ik kan me het goed voorstellen, ik heb me gisteren ook redelijk erg ingehouden (behalve met de fat bar dan, daar jeukte het toch weer) omdat ik zaterdag ook weer een wedstrijd heb.

Ja, erg he :eek:? Ik had niet verwacht dat ik me zo zou kunnen inhouden maar het is toch gelukt!

Ik ben een beetje bang dat als ik dat niet zou doen dat ik dan zondag de kogel/steen gelijk al niet meer in mijn nek zou kunnen leggen. Dat zou toch zonde zijn!

• #2.411
Training vanavond:

Ook gewoon weer rustig aan gedaan (lichte gewichten) maar toch zat ik er aardig doorheen aan het eind.

Squat (beneden parallel):
1 x 10 x 60
1 x 10 x 80
1 x 8 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Deadlift (speed):
5 x 10 x 100

Standing calf raises:
5 x 12 x 100

Het was toch benauwder dan ik dacht (of mijn conditie is zo beroerd) maar ik had moeite met het aantal reps en zeker de DL op snelheid. Ik stond behoorlijk naar lucht te happen. Het is natuurlijk ook al een eeuwigheid geleden dat ik meer dan 5 reps heb gedaan.

Training vanavond:

Ook gewoon weer rustig aan gedaan (lichte gewichten) maar toch zat ik er aardig doorheen aan het eind.

Squat (beneden parallel):
1 x 10 x 60
1 x 10 x 80
1 x 8 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Deadlift (speed):
5 x 10 x 100

Standing calf raises:
5 x 12 x 100

Het was toch benauwder dan ik dacht (of mijn conditie is zo beroerd) maar ik had moeite met het aantal reps en zeker de DL op snelheid. Ik stond behoorlijk naar lucht te happen. Het is natuurlijk ook al een eeuwigheid geleden dat ik meer dan 5 reps heb gedaan.

Zoals ik van de week tegen een maat van me zei: "Trainen met meer dan 6reps is cardio :P"

Mag dan mischien cardio zijn, maar wel vet belangrijk als je strongman wilt doen.
Dan moet je echt die 10x100kg fluitend kunnen doen.
Daar ligt dus nog wel werk aan de winkel.

• #2.414
Het gewicht is het in ieder geval niet want dan zou ik minstens het dubbele kunnen doen maar het is dat verdomde door je knieen zakken waar ik op kapot ga.

Als je verder wilt stoten met een zeven en een kwart kilo kogel, dan is het in jouw geval alleen maar techniek training. Als ik kijk naar je kracht, dan zou je ook in de nederlandse top nog leuk mee kunnen doen bij de beste 10. Techniek techniek techniek:D

Voor de berekening van het Kniebuigen:

KB = BD * 2,2 - LG

Hierbij is het resultaat van de oefening Bankdrukken maal 2,2 minus het eigen lichaamsgewicht de prestatie die bij het Kniebuigen gehaald zou moeten worden.

Voor de berekening van het Bankdrukken:

BD = (KB + LG) / 2,2

Hierbij is het resultaat van de oefening Kniebuigen plus het eigen lichaamsgewicht gedeeld door 2,2 de prestatie die bij het Bankdrukken gehaald zou moeten worden.

Heb ik voor de gein ff bij jouw gedaan en daaruit kan je 2 dingen concluderen:
Of je bent veel te sterk met bankdrukken voor wat je squat ( en deze conclusie klinkt het leukst )
Of je bent veel te slap met squatten voor wat je bankdrukt en dus veel te weinig benen traint :D ( Zie je, deze is beduidend minder leuk )

Zeker bij sterkste man en Higland games en werponderdel zijn de benen heb belangrijkst.

Ik kwam hier toevallig op omdat op pagina 1 je records zag.
Train ze!!:)

• #2.417
Grappig die berekeningen!

Mijn squat is idd nog te laag in verhouding met mijn BP maar daar zijn twee redenen voor.

1. Vorig jaar een lichte hernia gehad waardoor mijn squat en deadlift een enorme achterstand hebben opgelopen

2. Mijn BP is altijd al vrij hoog geweest vergeleken met de rest.

Maar zoals je al zei, ik ga aan mijn techniek werken want ik heb de laatste tijd toch al een leuke vooruitgang geboekt op de kogel.

Laatst bewerkt:
conditie mag aan gewerkt worden ;)

Voor de berekening van het Kniebuigen:

KB = BD * 2,2 - LG

Hierbij is het resultaat van de oefening Bankdrukken maal 2,2 minus het eigen lichaamsgewicht de prestatie die bij het Kniebuigen gehaald zou moeten worden.

Voor de berekening van het Bankdrukken:

BD = (KB + LG) / 2,2

Hierbij is het resultaat van de oefening Kniebuigen plus het eigen lichaamsgewicht gedeeld door 2,2 de prestatie die bij het Bankdrukken gehaald zou moeten worden.

Heb ik voor de gein ff bij jouw gedaan en daaruit kan je 2 dingen concluderen:
Of je bent veel te sterk met bankdrukken voor wat je squat ( en deze conclusie klinkt het leukst )
Of je bent veel te slap met squatten voor wat je bankdrukt en dus veel te weinig benen traint :D ( Zie je, deze is beduidend minder leuk )

Zeker bij sterkste man en Higland games en werponderdel zijn de benen heb belangrijkst.

Ik kwam hier toevallig op omdat op pagina 1 je records zag.
Train ze!!:)

Ik bank TOP misschien 130 kg :( en Squat wellicht 250 kg bij BW van 130.
(ik doe eigelijk nooit 1 RM)

reken maar uit, maar mijn bank ligt veel te laag.. dat wist ik wel....k*t-blessures :(

Maar laat ik het erop houden dat ik erg goed kan squatten :D

Hoe zit het dan met DL ? (mijn top = 240 kg)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven