AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ziek is na geblesseerd een van de rotste dingen idd.

Hoe is ie nu ?

fijne dagen !

groetjes aan vrouw en kinderen !;)

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag voor het eerst na mijn griepje weer buiten getrained. Ik voelde mij nog niet 100% want ik loop nog steeds te hoesten maar ik kan niet thuis blijven zitten tot het helemaal weg is. In het begin ging het werpen ook zeer moeizaam en het duurde vrij lang voor dat de werpafstand beter werd.

Onderdeel: lichte hamer (5kg)
Aantal worpen: 60
Afstand: varierend van 26-30 meter
Trainingsduur: 75 minuten

Vandaag heb ik zonder hammerspikes gegooid zodat ik wat meer snelheid in mijn training kon houden. Met hammerspikes loop je vrij traag als je je hamer wilt ophalen na een worp.
Veel aandacht besteed aan de goede werptechniek en aan het eind van de training viel het kwartje en liep de afstand vrij snel op.
Als ik de volgende keer met hammerspikes gooi weet ik in ieder geval dat ik ruim over de 30 meter gooi.

De tweede training van vandaag aan het eind van de middag. Misschien niet het allerbeste idee om nog een training zo snel na de eerste te doen, maar ja, in dit soort sporten moet je niet altijd doen wat verstandig is :D
Op deze manier leer je onder alle omstandigheden presteren onder het motto "Niet zeiken, gewoon doen!"

Onderdeel: zware Weight for Distance (25kg)
Aantal worpen: 15
Afstand: varierend van 5,50-6,50 meter
Trainingsduur: 45 minuten

De afstand was niet echt geweldig maar voor mij is dit pas de derde keer dat ik de zware WFD doe waarvan de vorige keer al weer ruim een half jaar geleden is.
Wat direct opviel is dat je balans en het ritme waarin je beweegt t.o.v. de lichte WFD compleet anders is en hier zal ik de komende tijd ook veel aandacht aan moeten besteden.

Anderhalf uur werpen :D Doe je goed!

Lekker hoor; 2 van zulke trainingen op een dag. :thumbs:
Maar waarom eigenlijk?

HELLELUJA !!!
60 WORPEN !!!!:eek:

niet een beetje te veel van het goede ?

Ik had wat in te halen want jij blijft ook maar doorgaan :D
En daar komt bij dat ik niet kan accepteren als ik slechte afstanden gooi dus dan ga ik gewoon door totdat ik tevreden ben.

Lekker hoor; 2 van zulke trainingen op een dag. :thumbs:
Maar waarom eigenlijk?

Omdat ik er op dit moment de tijd voor heb en de sportschool is dicht tot 2 januari dus ik doe geen krachttraining.
Normaal zou je het in 1 training kunnen doen maar ik moet tussendoor eten :meal: anders zit ik te laag in mijn energie (vooral nu het wat kouder is).

Vanmorgen was de zware hamer (10kg) aan de beurt om de opgedane ervaring van gisteren met de lichte hamer uit te testen. Vol goede moed begon ik met ingooien en toen ging het mis......bij de derde worp brak de steel van de hamer :mad: dus einde oefening!
Even teruggelopen naar huis om dan maar weer de lichte hamer op te halen.

Onderdeel: lichte hamer (5kg)
Aantal worpen: 25
Afstand: varierend van 26-28 meter
Trainingsduur: 60 minuten

Vandaag was de max. werpafstand ongeveer 2 meter minder dan gisteren maar dat zal wel komen door dat mijn schouderbladen wat stijf aanvoelden na gisteren waardoor de draai wat minder soepel liep en het moeilijke was om aan het einde van de beweging nog te versnellen.

Mooi weer om te trainen, hé? :D

Je bent gewoon te sterk voor die hamer!

Mooi weer om te trainen, hé? :D

Je bent gewoon te sterk voor die hamer!

Ik heb gelukkig tussen twee regenbuien door getrained maar het was wel vrij winderig.
Maar Highlandgames gaan altijd door ongeacht het weer dus de training ook!

En wat betreft die hamer.....tja, nieuwe bestellen maar dan :D

Je moet hier komen trainen man, 18 graden en zonnig ;)

Hoe meet je de afstand? Elke keer met een meetlint, of schat je het steeds af?

Je moet hier komen trainen man, 18 graden en zonnig ;)

Hoe meet je de afstand? Elke keer met een meetlint, of schat je het steeds af?

Lijkt me lekker, altijd trainen in een shirt i.p.v. 3 lagen kleding! Maar ja, niet iedereen heeft dat geluk....lol

Ben je daar voor je werk ofzo? In dat geval wil ik ook wel zo'n baan!

Meestal zet ik van te voren afstanden af met een meetlint in stappen van bv. 1, 2,5 of 5 meter (afhankelijk van het onderdeel). Dan kun je goed inschatten wat je werpafstand was. Als ik het exact wil weten i.v.m. een PR dan meet ik het nog een keer na.

Ik zit hier nu ivm. stage, maar hier is het goed vertoeven voor een krachtsporter (het eten in ieder geval; chicken and lot's of it!)

In welke mate lijkt het hamerwerpen op het discuswerpen? (dat heb ik vroeger ooit ook eens gedaan)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven