Ik ben even bezig geweest om te bepalen hoe mijn training er ongeveer uit moet gaan zien in de aanloop naar het wedstrijdseizoen.
Mijn eerste idee was om een teen tijdje Smolov te gaan volgen om mijn squat te verbeteren maar dat is gewoonweg niet in te passen in mijn "normale" schema waarin ik ook ruimte moet houden voor HG-trainingen en eventuele SM-trainingen dus ik ga het anders doen.
Maandag:
- Squat (medium)
- Borst (vn. BP, IBP, Floor press en DB flyes en )
- Triceps (vn. SGBP, French press, Pushdown en Dippen)
Dinsdag:
- Boxsquat (light, puur op explosiviteit)
- Schouders (vn. OHP, OHDP, Clean and press, (Power)shrugs en Side laterals)
Woensdag:
- Bovenrug (vn. BOR, (Small grip) pull ups, High pull en Front pull down)
- Biceps (v. Barbell-, dumbbell- en Hammercurls)
Donderdag:
- Squat (heavy) of Deadlift (heavy) (ene week SQ, andere week DL)
- Kuiten (vn. Standing calf raises)
- Buik (Verschillende oefeningen)
Het enige waar ik op dit moment nog niet uit ben is of ik ga beginnen met een hoog volume of juist met heavy loads maar het zal wel beiden worden.

Ik heb bewust gekozen om maar 1x per 2 weken te deadliften zodat ik toch de tussenliggende weken 3x per week kan squatten omdat ik die als eerste omhoog wil hebben. En ik verwacht eigenlijk wel dat mijn Deadlift toch ook wel mee omhoog gaat als mijn squat beter wordt en op deze manier kan ik toch elke DL-training maxen zonder dat er direct een overbelasting ontstaat omdat er 2 weken tussenzit.
Kritiek is altijd welkom (als het maar zinvol en onderbouwd is) want ik kan ook nog steeds dingen over het hoofd zien.