XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.501
Ik wou hier vandaag toevallig het volgende posten:

viking = lui

Blijkbaar toch niet dan?! :D

@silly willy :sukkeltje:

Hahaha, ik had van te voren al gezegd dat ik 10 dagen rust zou gaan nemen maar ik hou het niet meer vol, Na 7 dagen ben ik het rusten zat.......:D

Dus ik ben niet lui!!!!! (soms dan :D)

Ik weet het nu zeker.....morgen de eerste werptraining!

• #4.502
HG-onderdeeltraining vandaag:

Hamerslingeren (licht, 7,25kg):
15 worpen, afstand 25,5-27,0m (dik tevreden)

Kogelstoten uit stand (licht, 7,25kg):
10 worpen, afstand 10,0-10,5m (ook tevreden)

Het gooien viel zeker niet tegen vandaag voor een eerste keer na al een aardige tijd helemaal niet meer gegooid te hebben.

Bij het hamerslingeren waren de meeste worpen rond de 26,5m wat niet slecht is met mijn hamer omdat de steel vrij stug is.
Ook met het kogelstoten was ik niet ontevreden omdat ik uit stand in ieder geval de afstanden heb gestoten waar ik vorig jaar hard voor heb moeten werken en nu stoot ik ze na een periode van "rust" dus hier moet ik ook wel weer een stijgende lijn in kunnen krijgen komend jaar.
Op naar de 11,0m uit stand!

Top dat je weer bezig bent beest :cool:

Gewichtheffers hebben na 1,5 week rust ook gemiddeld 15% meer snelheid

The beast is back:cool:

• #4.507
Gewichtheffers hebben na 1,5 week rust ook gemiddeld 15% meer snelheid

Dat merkte ik ook. Mijn draaisnelheid met de hamer was iets groter. Misschien moet ik toch voor wedstrijden ook een paar dagen langer rust houden i.p.v. ddortrainen in de gym.

• #4.509
Ik ben even bezig geweest om te bepalen hoe mijn training er ongeveer uit moet gaan zien in de aanloop naar het wedstrijdseizoen.
Mijn eerste idee was om een teen tijdje Smolov te gaan volgen om mijn squat te verbeteren maar dat is gewoonweg niet in te passen in mijn "normale" schema waarin ik ook ruimte moet houden voor HG-trainingen en eventuele SM-trainingen dus ik ga het anders doen.

Maandag:
- Squat (medium)
- Borst (vn. BP, IBP, Floor press en DB flyes en )
- Triceps (vn. SGBP, French press, Pushdown en Dippen)

Dinsdag:
- Boxsquat (light, puur op explosiviteit)
- Schouders (vn. OHP, OHDP, Clean and press, (Power)shrugs en Side laterals)

Woensdag:
- Bovenrug (vn. BOR, (Small grip) pull ups, High pull en Front pull down)
- Biceps (v. Barbell-, dumbbell- en Hammercurls)

Donderdag:
- Squat (heavy) of Deadlift (heavy) (ene week SQ, andere week DL)
- Kuiten (vn. Standing calf raises)
- Buik (Verschillende oefeningen)

Het enige waar ik op dit moment nog niet uit ben is of ik ga beginnen met een hoog volume of juist met heavy loads maar het zal wel beiden worden. :D
Ik heb bewust gekozen om maar 1x per 2 weken te deadliften zodat ik toch de tussenliggende weken 3x per week kan squatten omdat ik die als eerste omhoog wil hebben. En ik verwacht eigenlijk wel dat mijn Deadlift toch ook wel mee omhoog gaat als mijn squat beter wordt en op deze manier kan ik toch elke DL-training maxen zonder dat er direct een overbelasting ontstaat omdat er 2 weken tussenzit.

Kritiek is altijd welkom (als het maar zinvol en onderbouwd is) want ik kan ook nog steeds dingen over het hoofd zien. :D

ziet er best leuk uit, dat je in 2008 een hoop nieuwe pr's mag halen jacco!

ik hoop volgende week weer te kunnen beginnen na een maand gedwonnen rust.. een overbelaste pees in mn linkervoet heeft me de rust gedwongen :(

happy newyear alvast ;)

OH presses na je bank dag?

Voor de rest ziet het er netjes uit!

• #4.512
ziet er best leuk uit, dat je in 2008 een hoop nieuwe pr's mag halen jacco!

ik hoop volgende week weer te kunnen beginnen na een maand gedwonnen rust.. een overbelaste pees in mn linkervoet heeft me de rust gedwongen :(

happy newyear alvast ;)

Tnx! Klote als je op zo'n manier gedwongen worst om rust te houden. Is die pees nu wel weer in orde?

Ook alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!

OH presses na je bank dag?

Voor de rest ziet het er netjes uit!

Dank je! Ik weet dat het vreemd lijkt om OH-werk na een benchdag te doen omdat je schouders dan meestal nog stijf zijn maar voor mij heeft het de laatste 3 maanden ook goed gewerkt dus vandaar dat ik het wel aandurf. Ik heb op die manier pasgeleden ook die 130kg OHP gedaan.

Knock ´em dead then! :fire:

box squatten op speed, ga je bands gebruiken?

dan koop je ze? kosten geen drol

hier

naar beneden scrollen dan staan de prijzen + afmetingen + weerstand die ze bieden erbij.... gewoon via paypal, levertijd = een weekje

of zie je dat gewoon niet zitten?

ik was 68 euro kwijt inclusief verzendkosten voor het Starter Package (mini: 5 tot 35lbs, super-mini: 10 tot 50lbs en de small voor squatten: 25 tot 80lbs)

• #4.517
dan koop je ze? kosten geen drol

hier

naar beneden scrollen dan staan de prijzen + afmetingen + weerstand die ze bieden erbij.... gewoon via paypal, levertijd = een weekje

of zie je dat gewoon niet zitten?

ik was 68 euro kwijt inclusief verzendkosten voor het Starter Package (mini: 5 tot 35lbs, super-mini: 10 tot 50lbs en de small voor squatten: 25 tot 80lbs)

Op zich zou ik het best wel eens willen proberen maar bij ons in de gym kan ik ze gewoon nergens aan bevestigen. Het is allemaal primitief en oud spul wat op instorten staat.

je hebt toch wel losse dumbbells mag ik hopen? ik neem aan dat als je ze vast maakt aan een dumbbell van 40 kilo dat dat een top bevestiging is?

ik moet inderdaad ook nog even kijken hoe ik dat ga doen, maar het lijkt me dat dat geen problemen moet bieden...

misschien is het nog wel een leuk idee voor je bench ook :P op naar de 300

• #4.519
je hebt toch wel losse dumbbells mag ik hopen? ik neem aan dat als je ze vast maakt aan een dumbbell van 40 kilo dat dat een top bevestiging is?

ik moet inderdaad ook nog even kijken hoe ik dat ga doen, maar het lijkt me dat dat geen problemen moet bieden...

misschien is het nog wel een leuk idee voor je bench ook :P op naar de 300

Is misschien niet eens een gek idee om ze aan dumbbells te bevestigen. Toch maar eens over nadenken dan. Tnx! (Ik moet eerst weer karma verdelen blablabla)

whehe no prob ;)

als je toch op speed/explosiviteit wil trainen, might as well do it the right way then, toch ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven