- Waardering
- 133
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 138kg
blijft raar klinken

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

whehe no prob
als je toch op speed/explosiviteit wil trainen, might as well do it the right way then, toch![]()
Ik ben even bezig geweest om te bepalen hoe mijn training er ongeveer uit moet gaan zien in de aanloop naar het wedstrijdseizoen.
Mijn eerste idee was om een teen tijdje Smolov te gaan volgen om mijn squat te verbeteren maar dat is gewoonweg niet in te passen in mijn "normale" schema waarin ik ook ruimte moet houden voor HG-trainingen en eventuele SM-trainingen dus ik ga het anders doen.
Maandag:
- Squat (medium)
- Borst (vn. BP, IBP, Floor press en DB flyes en )
- Triceps (vn. SGBP, French press, Pushdown en Dippen)
Dinsdag:
- Boxsquat (light, puur op explosiviteit)
- Schouders (vn. OHP, OHDP, Clean and press, (Power)shrugs en Side laterals)
Woensdag:
- Bovenrug (vn. BOR, (Small grip) pull ups, High pull en Front pull down)
- Biceps (v. Barbell-, dumbbell- en Hammercurls)
Donderdag:
- Squat (heavy) of Deadlift (heavy) (ene week SQ, andere week DL)
- Kuiten (vn. Standing calf raises)
- Buik (Verschillende oefeningen)
Het enige waar ik op dit moment nog niet uit ben is of ik ga beginnen met een hoog volume of juist met heavy loads maar het zal wel beiden worden.
Ik heb bewust gekozen om maar 1x per 2 weken te deadliften zodat ik toch de tussenliggende weken 3x per week kan squatten omdat ik die als eerste omhoog wil hebben. En ik verwacht eigenlijk wel dat mijn Deadlift toch ook wel mee omhoog gaat als mijn squat beter wordt en op deze manier kan ik toch elke DL-training maxen zonder dat er direct een overbelasting ontstaat omdat er 2 weken tussenzit.
Kritiek is altijd welkom (als het maar zinvol en onderbouwd is) want ik kan ook nog steeds dingen over het hoofd zien.![]()

Het enige waar ik op dit moment nog niet uit ben is of ik ga beginnen met een hoog volume of juist met heavy loads maar het zal wel beiden worden.![]()

Is ook zoIk heb bewust gekozen om maar 1x per 2 weken te deadliften zodat ik toch de tussenliggende weken 3x per week kan squatten omdat ik die als eerste omhoog wil hebben. En ik verwacht eigenlijk wel dat mijn Deadlift toch ook wel mee omhoog gaat als mijn squat beter wordt
Mijns inziens goede redenering. Voordat dat logge corpus van je een paar pittige deadliftjes te boven is, zijn we echt wel weer een tijdje verder.en op deze manier kan ik toch elke DL-training maxen zonder dat er direct een overbelasting ontstaat omdat er 2 weken tussenzit.

Tnx! Klote als je op zo'n manier gedwongen worst om rust te houden. Is die pees nu wel weer in orde?
Ook alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!

hey hey
ff een vraagje hoor......
Mischien komt het door mijn groningse nuchterheid ....
Maar overal waar ik lees maken jullie er zo'n beetje raketwetenschap van trainingsmethoden en schema's cycles enz enz...
Ik train nu nog niet zo lang voor sterkste man wedstrijden...... maar ik luister alleen maar naar mijn lichaam als ik ga trainen en hou me absoluut niet aan schema's ofzo..... de enige schema wat heb zit in mijn hoofd...... en voor de rest train ik keihard op karakter..... en denk ik erom wat ik eet.....
Denken jullie dat zo'n schema of wat dan ook toch positieve invloed op mij heeft
Groet,
Peter de Jong
Maar overal waar ik lees maken jullie er zo'n beetje raketwetenschap van trainingsmethoden en schema's cycles enz enz...
dus iedereen lekker gedeload? haha
ik heb lekker rustig aan gedaan ... maar ben blij dat ik morgen weer los kan met trainen.
Ik ga er keihard tegen aan voor noord nederland.....
En trouwens bedankt voor jullie reply....
groet,
peter
Ik ben even bezig geweest om te bepalen hoe mijn training er ongeveer uit moet gaan zien in de aanloop naar het wedstrijdseizoen.
Mijn eerste idee was om een teen tijdje Smolov te gaan volgen om mijn squat te verbeteren maar dat is gewoonweg niet in te passen in mijn "normale" schema waarin ik ook ruimte moet houden voor HG-trainingen en eventuele SM-trainingen dus ik ga het anders doen.
Maandag:
- Squat (medium)
- Borst (vn. BP, IBP, Floor press en DB flyes en )
- Triceps (vn. SGBP, French press, Pushdown en Dippen)
Dinsdag:
- Boxsquat (light, puur op explosiviteit)
- Schouders (vn. OHP, OHDP, Clean and press, (Power)shrugs en Side laterals)
Woensdag:
- Bovenrug (vn. BOR, (Small grip) pull ups, High pull en Front pull down)
- Biceps (v. Barbell-, dumbbell- en Hammercurls)
Donderdag:
- Squat (heavy) of Deadlift (heavy) (ene week SQ, andere week DL)
- Kuiten (vn. Standing calf raises)
- Buik (Verschillende oefeningen)
Het enige waar ik op dit moment nog niet uit ben is of ik ga beginnen met een hoog volume of juist met heavy loads maar het zal wel beiden worden.
Ik heb bewust gekozen om maar 1x per 2 weken te deadliften zodat ik toch de tussenliggende weken 3x per week kan squatten omdat ik die als eerste omhoog wil hebben. En ik verwacht eigenlijk wel dat mijn Deadlift toch ook wel mee omhoog gaat als mijn squat beter wordt en op deze manier kan ik toch elke DL-training maxen zonder dat er direct een overbelasting ontstaat omdat er 2 weken tussenzit.
Kritiek is altijd welkom (als het maar zinvol en onderbouwd is) want ik kan ook nog steeds dingen over het hoofd zien.![]()
Be a man!!!!!!Zelf deadlift ik ook maar eens in de 2 weken,is imo niets mis mee en ja.....denk dat je op die manier toch net wat langer van je rug kan genieten gezien we toch steeds met behoorlijk wat kilo's staan te smijten!!!!

Een kerel als jou moet gewoon aan de heavy loads gaan!!!!OverbelastenBe a man!!!!!!Zelf deadlift ik ook maar eens in de 2 weken,is imo niets mis mee en ja.....denk dat je op die manier toch net wat langer van je rug kan genieten gezien we toch steeds met behoorlijk wat kilo's staan te smijten!!!!
Suc6 beest
Ga je ook filmpjes posten van die SM avontuurtjes van je