Mooie uitleg Harpep thanks, maar naarmate de hoeveelheid sets toenemen van hetzelfde aantal reps neemt bij mij ook de verveling toe. 40 singles maken mijn god!
Ik snap dat je bedoelt dat je dus maar een gering aantal trainingen in hetzelfde aantal sets/reps verdeling bedoeld.
Dank je.
Aan 40 singles kom ik zelf ook nooit hoor, meestal strand ik ergens tussen de 20 en 30.
Inderdaad, ik train nooit langer dan 2 a 3 trainingen met een bepaald set/rep protocol, anders ben ik al gauw "utterly bored" zogezegd.
Ook varieer ik de intensiteit opbouwend. (vast percentage, waving, xRPM, drop sets etc.)
Nog niet eerder vermeld, maar iets wat ik ook in combinatie met omschreven methode graag toepas, is agonist/antagonist clustering. (Zo noem ik dit in ieder geval)
Prettige combi's vind ik:
bench press/bent rows
dips/high pulls
pullups/overhead press
Bijv.
bench press 3 reps met x%1RPM
20-25 sec. rust
bent rows 3 reps met Y%1RPM
20-25 sec rust
bench press 3 reps met x%1RPM
20-25 sec rust
bent rows 3 reps met Y%1RPM
enz....tot 10-12 keer herhalen.
Goed voor de werkcapaciteit,
Meer afwisseling,
Tijdsbesparend,
en vooral wederzijds (agonist/antagonist) herstelbevorderend (neurologisch met name)
M.a.w. je kunt op deze manier vaak meer sets van 3 (met een bepaald gewicht) per oefening doen door op deze manier te alterneren, dan wanneer je slechts bijv. alleen bench press setjes van 3 doet met steeds 20 sec ertussen.