XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dan kom ik is een kijkje nemen in augustus. Welke wedstrijd strongman zou je willen meedoen? Dan doen we misschien samen een wedstrijd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.662
Dan kom ik is een kijkje nemen in augustus. Welke wedstrijd strongman zou je willen meedoen? Dan doen we misschien samen een wedstrijd.

Ik weet het nog niet precies want ik moet even kijken hoe het met de highland games uitkomt. Welke wedstrijd(en) doe jij mee?

• #4.663
Training vanavond: Vet gedrukte sets zijn werksets.

Squat (heavy):
1 x 5 x 80
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 3 x 130
1 x 3 x 140
1 x 3 x 150
1 x 3 x 160
1 x 2 x 170
1 x 2 x 180
1 x 2 x 190
1 x 1 x 200
Deze lukte maar tot parallel

Hierna gestopt omdat het geen zin heeft om hoger te gaan als het niet onder parallel gaat. Volgende keer beter.

Hyper extensions:
2 x 8
2 x 8 + 10
2 x 8 + 15

Standing calf raises:
8 x 12 x 175

Crunches:
6 x 25

Uphill walk van 12 etages

Lekkere training. Het diep squatten gaat steeds beter alleen durfde ik vandaag bij de 200 nog niet beneden parallel te gaan omdat ik alleen trainde.
Op zich wel een lekker gevoel dat er vooruitgang in zit.

toch een flinke squat hoor... en die calf raises erg bruut.. flink volume ook die zullen wel flink branden die kuiten :D

Brutale crunches, squats gaan opzich ook wel.

• #4.667
toch een flinke squat hoor... en die calf raises erg bruut.. flink volume ook die zullen wel flink branden die kuiten :D

Tnx, ik ben ook niet ontevreden maar mijn squat moet echt behoorlijk omhoog om mijn stats een beetje recht te trekken. Probleem is alleen dat ik beneden parallel wil squatten en daar heeft mijn lichaam nogal moeite mee. Dit volume is voor mij vrij normaal dus dat branden voel je dan niet echt meer gelukkig.

• #4.668
goed bezig enkel die squats na dat kan veel beter viking

Merchtem is my hometown :p j/k, eigelijk woon ik in buurgemeente maar de sterkste man van Merchtem wordt georganiseerd voor de club waar ik ga trainen. Zou super zijn moest je daar meedoen Viking!

ik meende dat je pas nog een boxsquat had gedaan van 230 of 250.................hoeveel moeite kun je dan hebben met 200?
;)

suc6 verder kerel!

• #4.673
goed bezig enkel die squats na dat kan veel beter viking

Tnx, ik weet het. Ik ben mijn achterstand door een hernia (anderhalf jaar geleden)met squat en deadlift nog aan het wegwerken. Parallel squat ik wel meer maar ik wil vanaf nu alleen nog maar beneden parallel squatten en dat is net alsof je opnieuw moet leren fietsen.

Merchtem is my hometown :p j/k, eigelijk woon ik in buurgemeente maar de sterkste man van Merchtem wordt georganiseerd voor de club waar ik ga trainen. Zou super zijn moest je daar meedoen Viking!

Ik moet er nog even over nadenken want ik zie net dat Merchtem 18-19 augustus is en Destelbergen is 23-24 augustus dus dat is wel erg kort op elkaar. Aan de andere kant....ik heb wel gekkere dingen gedaan dus wie weet.

ik meende dat je pas nog een boxsquat had gedaan van 230 of 250.................hoeveel moeite kun je dan hebben met 200?
;)

suc6 verder kerel!

Klopt, 1x250 boxsquat (die moest wel vauit mijn tenen komen) maar vreemd genoeg ben ik op de box sterker dan in de gewone squat. Heeft voor een groot deel met mijn balans te maken.

• #4.675
wacht maar tot ik weer filmpjes kan maken, ik zit ook al bijna tegen de 200 parallel squat aan.............met 87 kilo BW!!
:p

Mijn squat zou eigenlijk ook al 250 of hoger moeten zijn, zeker in verhouding met mijn BW. Helaas heeft een hernia roet in het eten gegooid en heb ik een achterstand opgelopen (ook met DL hoewel mijn PR daarop 270 is).

Hierdoor kon ik ook niet meer dieper dan parallel squatten (behalve bij box) omdat mijn onderrug erg stijf geworden is terwijl ik toch al niet de soepelste was.
Nu ben ik eigenlijk min of meer opnieuw aan het leren squatten en weer onder parallel te gaan. Mijn "fullsquat" zal nooit meer zo diep worden als bij anderen maar beneden parallel is goed genoeg voor mij.

Maar helaas zijn de gewichten die ik pak even wat minder en het begin was best moeizaam. Gelukkig merk ik wel dat er na een korte tijd al verbetering in zit en dat er een goede kans is dat ik binnen een jaar rond de 250 zal kunnen "fullsquatten".

(Dit is wel de laatste keer dat ik zo'n uitleg geef over mijn squat. Volgende keer als iemand zegt "je squat is wel wat laag dan zeg ik alleen maar: Rugklachten! :D)

Mijn squat zou eigenlijk ook al 250 of hoger moeten zijn, zeker in verhouding met mijn BW. Helaas heeft een hernia roet in het eten gegooid en heb ik een achterstand opgelopen (ook met DL hoewel mijn PR daarop 270 is).

Hierdoor kon ik ook niet meer dieper dan parallel squatten (behalve bij box) omdat mijn onderrug erg stijf geworden is terwijl ik toch al niet de soepelste was.
Nu ben ik eigenlijk min of meer opnieuw aan het leren squatten en weer onder parallel te gaan. Mijn "fullsquat" zal nooit meer zo diep worden als bij anderen maar beneden parallel is goed genoeg voor mij.

Maar helaas zijn de gewichten die ik pak even wat minder en het begin was best moeizaam. Gelukkig merk ik wel dat er na een korte tijd al verbetering in zit en dat er een goede kans is dat ik binnen een jaar rond de 250 zal kunnen "fullsquatten".

(Dit is wel de laatste keer dat ik zo'n uitleg geef over mijn squat. Volgende keer als iemand zegt "je squat is wel wat laag dan zeg ik alleen maar: Rugklachten! :D)[/quote]

ongeveer hetzelfde als met mijn lage bench!

oorzaak: sleutelbeenbreuk niet goed hersteld........
:o:D

• #4.677
Vandaag even een rustdag na drie dagen gesquat te hebben. De spierpijn en stijfheid valt wel mee dus morgen onderdelen trainen.

Ik zat er over na te denken...daar ik blijkbaar sinds kort het zelfde probleem heb, maar dat is een kwestie van rekken (gezien ik op filmpjes voor me knie gezeik imo dieper zat als nu)...Maar waarom wil jij perse onder parallel squaten. Je doet iig tot nu geen powerlifting en voor de kracht ontwikkeling mbt Hg en Sm, is deze diepte ook afdoende, toch?
Komt er opneer denk ik of tegen het einde van het jaar richting 270kg squat of de eerste maanden verdoen met rekken en strekken om die 10cm dieper te komen en een squat van 240kg ofzo

• #4.679
Ten eerste wil ik het omdat het gewoon een doel is wat ik mezelf gesteld heb.
Ten tweede wil ik geen gezeik aan mijn kop als ik een filmpje van squat post van "dat was op zeker 3mm boven parallel" :D.
En ten derde hangt het voor mij ook samen met hoe diep ik voor de cabertoss en de stones door kan zakken.

Ik denk ook niet dat ik er een paar maanden mee zal verdoen omdat ik nu al een snelle vooruitgang merk in mijn squatdiepte en het gewicht dus dat is voor mij geen reden om het niet te doen.
En wat betreft dat powerliften.......wie weet wat er nog gebeurt.

Ten eerste wil ik het omdat het gewoon een doel is wat ik mezelf gesteld heb.
Ten tweede wil ik geen gezeik aan mijn kop als ik een filmpje van squat post van "dat was op zeker 3mm boven parallel" :D.
En ten derde hangt het voor mij ook samen met hoe diep ik voor de cabertoss en de stones door kan zakken.

Ik denk ook niet dat ik er een paar maanden mee zal verdoen omdat ik nu al een snelle vooruitgang merk in mijn squatdiepte en het gewicht dus dat is voor mij geen reden om het niet te doen.
En wat betreft dat powerliften.......wie weet wat er nog gebeurt.

1 nou vooruit
2 like we should care
3 cabertoss ga je volgens mij niet zo diep als een squat(ja bij het op pakken) en stones ok die snap ik :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven