Fitness Seller

Hiit

Leader

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Hoeveel calorieën verbrand je ongeveer gemiddeld met een hiitsessie van 20 minuten?

1. 5-10 minuten opwarmen, rustig inlopen
2. 45 seconden tot 1 minuut spurten (echt alles geven)
3. 1 minuten uitlopen (indien het niet gaat dan stapt u goed door, dit zal snel verbeteren)
4. 45 seconden tot 1 minuut spurten (echt alles geven)
5. 1 minuten rustig uitlopen
6. 45 seconden tot 1 minuut spurten (echt alles geven)
7. 5-10 minuten uitlopen, cooling down + stretchen van de belangrijke spiergroepen.
Als je van de bovenste uitgaat

Ik zit namelijk te kijken hoe ik dagelijks een tekort van 500 kcal creëer met alleen cardio. Heb toch tijd te veel en minder eten is geen optie voor mij.

is dit niet een erg korte sessie? Erg veel warming up en cooling down tijd

yep, is best wel kort. en wat ik doe is het omdraaien. dus in plaats van 45 snel en dan 1 min rustig
1 min snel en dan 45 rust en dat moet je zeker 15 minuten doen wil je echt succes ermee hebben. in ieder geval basis is er wel maar moet iets langer

Doe wat je in je eigen post zegt, alleen dan met 5-10 intervallen, 1minuut om 1minuut, totdat je niet meer kan (bijna-failure) dan verlies je snel vet :D

Je doet 3 intervalletjes (3x alles geven a 45sec) in 20min, veelste weinig imo!
Je zou op zijn minst 10x alles moeten geven binnen 20min.., minimaal!

(probeer 30sec op, 30sec af)

Focus niet op hoeveel calorieen je verbrand met HIIT, dat is niet echt interessant. Je doet HIIT niet om calorieen te verbranden, maar om vet te verliezen. Ja er is een verschil. Je verbrand pas echt vet met HIIT in de uren NA de de workout.

Maar anders moet je het maar eens doen op zo'n cardio apparaat als je een hartslagband draagt, dan zie je het waarschijnlijk wel.

na een HIIT sessie in de post workout shake wel snelle koolhydraten nemen, of beter van niet?
Ik ben zelf rustig aan het cutten en neem voorlopig wel nog snelle carbs post workout voor beter herstel, maar vraag me af of dit verstandig is?

na een HIIT sessie in de post workout shake wel snelle koolhydraten nemen, of beter van niet?
Ik ben zelf rustig aan het cutten en neem voorlopig wel nog snelle carbs post workout voor beter herstel, maar vraag me af of dit verstandig is?

Tja, met een HIIT workout komen veel vetzuren vrij en als je die daarna niet verbrand worden ze gedeeltelijk gewoon weer opgeslagen, dus eventjes wachten na HIIT zou geheel verkeerd zijn. Rustige cardio na je HIIT zou misschien NOG beter zijn om ze te verbranden.

Er is geen reden om wel een post-workout shake te nemen na je HIIT. (er van uit gaand dat je je HIIT niet na je krachttraining doet, want na een KT is een shake wel handig)

Tja, met een HIIT workout komen veel vetzuren vrij en als je die daarna niet verbrand worden ze gedeeltelijk gewoon weer opgeslagen, dus eventjes wachten na HIIT zou geheel verkeerd zijn. Rustige cardio na je HIIT zou misschien NOG beter zijn om ze te verbranden.

Er is geen reden om wel een post-workout shake te nemen na je HIIT. (er van uit gaand dat je je HIIT niet na je krachttraining doet, want na een KT is een shake wel handig)

Ik doe mijn cardio altijd na de krachttraining. 1 schep peptopro + 1 schep waxymaize.
Dus gewoon blijven doen ook al ben ik aan het cutten?

Ik doe mijn cardio altijd na de krachttraining. 1 schep peptopro + 1 schep waxymaize.
Dus gewoon blijven doen ook al ben ik aan het cutten?

Tja, lastig als je 2 verschillende dingen tegelijkertijd probeert te doen.

Ik beschouw KT al als HIIT genoeg, dus ik zou er misschien een half uurtje rustige cardio aan vast knopen en niet HIIT. Dat doe ik dan wel op een andere dag. (of op een ander moment)

• Topic Starter Topic Starter
@wazzup
Wat ik nu doe, is gewoon na mijn kt ff rustig 45 minuten op 70% op threadmill, en als ik klaar neem ik een eiwitshake. Ik doe geen carbs, want a) ik zit in de cut b) ik las ergens dat carbs na training nauwelijks een effect heeft.

En HIIT doe ik gewoon op niet-KT dagen, want het lijkt me niet echt verstandig om HIIT na een KTsessie te doen. Je hebt heletijd kt gedaan, je glycogeenvoorraden zijn voor een groot gedeelte leeg, en als je dan nog intensief gaat sporten, verbrandt je lichaam naast vet ook eiwitten.

correct me if i'm wrong

Terug
Naar boven