XXL Nutrition

Hikken.

Tyra

Novice
Waardering
1
Beste,

Ik heb me altijd al beziggehouden met het trainen van massa (3x8 en dergelijke).

Nu heb ik de smaak te pakken bij het hikken in het buiteland. Alleen, door een operatie aan mijn been ben ik veel massa kwijt aan mijn benen en hierdoor ben ik ook vrij rap uitgeput bij het hikken.

Vergeet even het massagedeelte. Ik vroeg me af hoe ik specifiek kon trainen om het hikken opzich beter te laten verlopen?

Thuis hikken met gewicht in een rugzak lijkt me een goed idee, en is door meerdere op het internet ook al meegedeeld. Maar ook lunges en squats waren belangrijk hierbij las ik.

Nu weet ik alleen niet, hoe de sets/reps zich moeten verhouden wanneer ik voor zo'n doel train? Meer reps zoals 15+ of meer 5x5 toestanden?

Alvast bedankt!

hikken???

Een man die Tyra heet en aan "hikken" doet? Moet niet gekker worden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was al vergeten dat ik op DBB zat, tot ik de trolls hier weer zie :rolleyes:

french-italian-alps-walking-hiking-tour.jpg

Trolls? Haha, jezus man, dat is toch gewoon wandelen en anders "hiken" (met 1 K) in het engels. Iets met duidelijk je boodschap over kunnen brengen.

nee kmoet eerst trainen

On topic: ik zou zeggen dat je bij wandelen conditie nodig hebt. Wandelen op zich met gewichten, of high reps bij het trainen van benen is het beste voor je spierconditie. Kan er ook naast zitten, maar dit lijkt me het meest logische.

Laatst bewerkt:
On topic: ik zou zeggen dat je bij wandelen conditie nodig hebt. Wandelen op zich met gewichten, of high reps bij het trainen van benen is het beste voor je spierconditie. Kan er ook naast zitten, maar dit lijkt me het meest logische.
Dankje.

lekker aardig bezig pik

Terug
Naar boven