XXL Nutrition

HIT Cardio sessie

Randy3005

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
82kg
HIIT Cardio sessie

Ik heb een vraag. HIIT cardio schijnt de calorie verbrander bij uitstek te zijn heb ik begrepen. Nu loop ik normaal 20-30 min bergop op 10-12 graden en dan verbrand ik meer kcal dan dat ik 20-30 min HIIT training doe. Tevens schijnt HIIT een hogere naverbranding te hebben. Wie kan me hier iets over vertellen? En heeft iemand een voorbeeld van een HIIT cardio sessie?
Thanks.

Laatst bewerkt:
HIIT, niet HIT.

Voorbeeldje:

warmup
8 * 30 seconden voluit, 30 seconden rustig
of 15 seconden, 45 seconden rust (sprints bijvoorbeeld),
of 20 seconden voluit, 10 seconden rust (tabata voor op de fiets)
cooldown.

damn, dat zijn al 3 voorbeelden.

(en ik kan je niets vertellen over naverbranding omdat ik niet geloof dat het veel uit maakt)

HIIT, niet HIT.

Voorbeeldje:

warmup
8 * 30 seconden voluit, 30 seconden rustig
of 15 seconden, 45 seconden rust (sprints bijvoorbeeld),
of 20 seconden voluit, 10 seconden rust (tabata voor op de fiets)
cooldown.

damn, dat zijn al 3 voorbeelden.

(en ik kan je niets vertellen over naverbranding omdat ik niet geloof dat het veel uit maakt)

Ben jij zelf een voorstander van HIIT?

ik ben er nu een weekje mee bezig - bevalt erg goed omdat het kort en intensief is
3 min warm-up en daarna 30 sec voluit/30 sec rustig aan/30 sec voluit - zo ga je door tot het aantal min dat jij voor ogen hebt - ik zit nu op 10 min

Hoe hard lopen jullie als jullie 'voluit' gaan.. ik bedoel als ik bijv. 30 sec vol uit moet moet ik eerst de loopband harder zetten, waarvan dus al 5 sec van de 30 sec minder voluit kan gaan..

Hoe hard lopen jullie als jullie 'voluit' gaan.. ik bedoel als ik bijv. 30 sec vol uit moet moet ik eerst de loopband harder zetten, waarvan dus al 5 sec van de 30 sec minder voluit kan gaan..

Als je wil hardlopen is HIIT denk ik beter gewoon buiten te doen. Fietsen is prima geschikt voor binnen.

doe je elke dag cardio. je kan moeilijk elke dag een half uur bergop lopen. dat is om moeilijkheden vragen. lopers trainen ook niet elke dag heuveltraining.

Ik ben ook geintresseerd in hiit, met als doel om 8 kilo aftevallen voor 1 augustus. Als ik een 70& (endurance) spin programma doe van 15 min, en daarna 8 min wat voller uit ga trainen en vervolgens het programma afsluiten met 15 min endurance, is dit een goede hiit?

Ik ben ook geintresseerd in hiit, met als doel om 8 kilo aftevallen voor 1 augustus. Als ik een 70& (endurance) spin programma doe van 15 min, en daarna 8 min wat voller uit ga trainen en vervolgens het programma afsluiten met 15 min endurance, is dit een goede hiit?
Nee, lees het stukje in de post van mij hierboven.

Ik zelf ben wel voorstander van HIIT, maar in mate! Vooral als het om vetverbranding gaat (cutten)

Ik doe op KT dagen (3x) 25-30min HIIT dmv: 5min warmup - 60sec 100%/90sec 70% en dat 5xgevolgd door- 5 min cooldown

Op niet KT dagen gewoon 30-45 min low intensity (50% tot max 70%)

Zie dat veel hier HIIT doen met een duur van een LIT. Volgens de regels mag een HIIT nooit langer dan 15min duren. Wat is de reden dat dit toch gebeurt?

Zie dat veel hier HIIT doen met een duur van een LIT. Volgens de regels mag een HIIT nooit langer dan 15min duren. Wat is de reden dat dit toch gebeurt?

Ik denk dat dat de zelfde reden is, als de rede waarom mensen meer gewicht pakken dan ze eigenlijk aan kunnen, te veel trainen etc. Ze zijn te ongeduldig om op resultaten te wachten..

Ik doe HIIT regelmatig op lege maag.

EAS innemen

3min opwarmen op 9km/u
de 15min erna iedere 30sec wisselen tussen 9km/u en 18km/u
Heerlijk

Ik doe HIIT regelmatig op lege maag.

EAS innemen

3min opwarmen op 9km/u
de 15min erna iedere 30sec wisselen tussen 9km/u en 18km/u
Heerlijk
Wow dat is een flink verschil in snelheid. Kun je dat vooraf in programmeren?
Netjes.
Zelf ben ik iets constanter en begin ik met 2min 10km/u elke 2min erna verhoog ik met 2km/u totdat ik niet meer kan en terug moet naar de 8km/u en bouw vandaar weer op.

Ga binnenkort ook eens kortere interval proberen.

Wow dat is een flink verschil in snelheid. Kun je dat vooraf in programmeren?
Netjes.
Zelf ben ik iets constanter en begin ik met 2min 10km/u elke 2min erna verhoog ik met 2km/u totdat ik niet meer kan en terug moet naar de 8km/u en bouw vandaar weer op.

Ga binnenkort ook eens kortere interval proberen.

Ja je kunt je jogsnelheid en je sprintsnelheid invullen.
Je moet wel zelf iedere 30sec op de interval knop drukken zodat hij wisselt

Terug
Naar boven