AndroidHealthClinic

Hoe belangerijk is een voedingsschema voor een beginner?

Frank1l

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
68kg
Vetpercentage
16%
De titel zegt het al. Hoe belangrijk is een voedingsschema voor mij? Ik heb een maand lang een trainingsschema gehad waarbij je elke spiergroep een beetje deed om te wennen aan het sporten. Ik heb nu ongeveer een maand een splitschema van 4 dagen. Toen ik dit splitschema kreeg ben ik langs een voedingsconsulent geweest om een voedingsschema te laten maken en mijn vetpercentage te meten. Het probleem dat ik heb is dat het voor mij erg lastig is om op bepaalde tijden te eten ivm school.

Is het niet mogelijk om gewoon te zorgen dat je meer eiwitten binnen krijgt? Ik eet nu 's ochtends en 's middags 2 broodjes ei of kalkoenfilet en tussendoor meestal wat noten. 's avonds eet ik nog 250g kwark.

Ik ben 18 jaar, weeg 66 kilo met een vetpercentage van 16,3%. Volgens het schema zou ik 3100-3200 kcal per dag binnen moeten krijgen.

Alvast bedankt!

Eet wanneer je kan, meal timing is zo goed als irrelevant.

Ja, voedingsschema is belangrijk.

Maakt niet uit wanneer je eet, als je op het einde van de dag je kcal's maar binnen hebt. Geen tijd op school, vreet dan s'avonds als een beest...
Je gaat me niet zeggen dat je geen pauze hebt op school om paar keer te kunnen eten??

Meer eiwitten? Moet toch niet moeilijk zijn, eet ipv 250 gr kwark 500 gr kwark, drink meer volle melk, paar eieren, wat meer kipfilet en kalkoenfilet, bakje tonijn,.. Oplossingen zat...
Zo ongeveer 140 gr eiwit is toch makkelijk te halen?

Lees je wat verder in en zeg die voedingsconsulent ook maar vaarwel :)

Erg belangerijk.

Je voeding is het belangerijkste van trainen.

Dus ja, erg belangerijk.

belangerijk

belangerijk

belangerijk

BELANGERIJK

heeft die voedingsconsulente geen schema gemaakt? want nu krijg je zeker geen 3100kcals binnen met die paar broodjes.

• Topic Starter Topic Starter
heeft die voedingsconsulente geen schema gemaakt? want nu krijg je zeker geen 3100kcals binnen met die paar broodjes.

Nee maar ik vul het weer aan met andere dingen. Zo lang als de tijdstippen waarop je eet niet uitmaken zal ik binnenkort is kijken naar meer voeding

Barebald illustreert vrij duidelijk hoe belangrijk een voedingsschema is. Kijk wanneer je kunt eten en maak daar een schema omheen. Lees de sticky's. Laat je schema hier controleren (en niet door de voedingsconsulent :D). Veel succes.

Terug
Naar boven