MuscleMeat

Hoe belangrijk is de verdeling van maaltijden over de dag?

mja misschien bekijk ik het meer vanuit uit een powerlifting standpunt dan vanuit bb en ik weet idd niet hoeveel effect het op mijn groei heeft. Maar ik weet wel wat voor effect het heeft op het al dan niet halen van mijn trainingen en dus vooruitgang en dus sterke wedstrijden.

Maar goed voor jou werkt het blijkbaar en waarom zou je dan veranderen.
Voor mezelf wil ik mijn vooruitgang op ieder vlak perfect hebben en de aanpassingen in mijn voeding hebben me hier erg bij geholpen, maar misschien is dat inderdaad te wijten aan persoonlijke voorkeur.

Wat zijn de gedachten van Tymen hier eigenlijk over?

Waarom wil je per se de gedachten van Tymen weten? :roflol: Geen idee hoe hij erover denkt lol

Waarom wil je per se de gedachten van Tymen weten? :roflol: Geen idee hoe hij erover denkt lol

Ik dacht dat je uitkomt voor PHM en dus ook daar traint en hij daar de eigenaar/trainer is. Ik vind het zelf nogal belangrijk hoe mijn coach over dingen denkt ;)

Ik dacht dat je uitkomt voor PHM en dus ook daar traint en hij daar de eigenaar/trainer is. Ik vind het zelf nogal belangrijk hoe mijn coach over dingen denkt ;)

Dat klopt, alleen is hij niet mijn coach, iedereen bij PHM heeft zijn eigen mening en ik weet niet hoe iedereen daar denkt over bepaalde onderwerpen.
Ik train er af en toe maar, is anderhalf uur rijden :p

Hij heeft wel gelijk hoor. Dit heeft geen effect op je metabolisme. Er is aardig wat voor nodig om je metabolisme te vertragen. Had ergens een mooi onderzoekje gezien waar iemand een aantal dagen NIETS at... ik hoop dat ik hem terug kan vinden. @ 3nigma: Jou nemen we niet serieus, jij hebt immers geen podiumervaring!:rolleyes:

Ja man, hoe moet ik nou op podium met mijn wikipedia ervaring? :(
Zulke mensen als Dolleyes doen 1-2 wedstrijden en daarna worden ze automatisch een PT en gaan mensen richting het podium begeleiden, met al die bro-science info. Want als je podium op geweest bent, dan sla je automatisch alle studies en cursussen en word je een PT, net als wanneer Mario een paddestoel eet en wordt direkt groter.
En dan komen die mensen hier om advies vragen omdat hun trainer/begeleider rare dingen praat volgens hun, omdat ze niet kunnen afvallen op 1800Kcal verdeeld over 8 maaltijden. Of ze kunnen niet afvallen omdat ze kaas in de cut eten.

Ja man, hoe moet ik nou op podium met mijn wikipedia ervaring? :( Zulke mensen als Dolleyes doen 1-2 wedstrijden en daarna worden ze automatisch een PT en gaan mensen richting het podium begeleiden, met al die bro-science info. Want als je podium op geweest bent, dan sla je automatisch alle studies en cursussen en word je een PT, net als wanneer Mario een paddestoel eet en wordt direkt groter. En dan komen die mensen hier om advies vragen omdat hun trainer/begeleider rare dingen praat volgens hun, omdat ze niet kunnen afvallen op 1800Kcal verdeeld over 8 maaltijden. Of ze kunnen niet afvallen omdat ze kaas in de cut eten.

Haha precies. 'want ik ervaar dat zo' en daarom zijn al die onderzoekjes pleepapier.

De mensen die zeggen dat het niet uitmaakt baseren hun kennis echt op bro science. De echte science is niet veranderd.

Er blijkt nog steeds maar een kleine meerwaarde op gebied van spiereiwitsynthese wanneer je boven de 20 gram eiwitten uitkomt. Met andere woorden, volgens de wetenschap doet 2 x 20 gram eiwit nog steeds meer dan 1 x 40 gram eiwit.

Er is één of andere trend om tegenwoordig de normale science achterhaald te noemen en de bro science vooruitstrevend. Natuurlijk is het zo dat bro science altijd voor loopt op de echte science omdat je met één onderzoek al beweringen kan maken, maar dat haalt niet de risico weg dat je loopt met die onderzoeken. één onderzoek maakt namelijk nog geen waarheid dus is de kans dat de bro science het verkeerd heeft erg groot.

Mensen die nu om bronnen gaan vragen. Als je ze zoekt zul je ze vinden, aangezien elk hedendaags eiwit onderzoek uitgaat van die 20 gram eiwit per eetmoment.

Het gaat toch ook om timen van bijvoorbeeld carbs, voor iedereen die zegt dat timing niks uitmaakt dan ga maar eens een lekker zware squat bank deadlift sessie doen op een lege maag.

Planning van je voeding en vooral in de tijd naar je training toe lijkt me juist vrij belangrijk.

Trainen zonder goede carbs ervoor of trainen in de ochtend is voor mij ellendig. Ik heb al wat ochtenden boven de wc gehangen onder het squatten, en dat is niet hardcore, dat is pure ellende, zeker als je erna nog moet gaan werken. Begin nu wel door te krijgen hoe ik er het beste mee om kan gaan.

Fasted trainen weet ik gewoon dat dat het niet is voor mij. Puur empirisch.

Het gaat toch ook om timen van bijvoorbeeld carbs, voor iedereen die zegt dat timing niks uitmaakt dan ga maar eens een lekker zware squat bank deadlift sessie doen op een lege maag.

Planning van je voeding en vooral in de tijd naar je training toe lijkt me juist vrij belangrijk.

ik heb zaterdag een strongman wedstrijd gedaan op een bijna lege maag

your point being?

Ja, ik train ook veel lekkerder op een lege maag. Sterker, betere concentratie, meer energie.

Als ik vóór het trainen al een maaltijd binnen heb dan heb ik echt het idee dat m'n lijf met hele andere dingen bezig is, in plaats van het trainen. Voelt gewoon niet goed bij mij.

Als er minimaal 3 uur tussen zit valt het wel mee, maar zelfs dan alsnog m'n voorkeur een LEGE maag.

De mensen die zeggen dat het niet uitmaakt baseren hun kennis echt op bro science. De echte science is niet veranderd.

Er blijkt nog steeds maar een kleine meerwaarde op gebied van spiereiwitsynthese wanneer je boven de 20 gram eiwitten uitkomt. Met andere woorden, volgens de wetenschap doet 2 x 20 gram eiwit nog steeds meer dan 1 x 40 gram eiwit.

Er is één of andere trend om tegenwoordig de normale science achterhaald te noemen en de bro science vooruitstrevend. Natuurlijk is het zo dat bro science altijd voor loopt op de echte science omdat je met één onderzoek al beweringen kan maken, maar dat haalt niet de risico weg dat je loopt met die onderzoeken. één onderzoek maakt namelijk nog geen waarheid dus is de kans dat de bro science het verkeerd heeft erg groot.

Mensen die nu om bronnen gaan vragen. Als je ze zoekt zul je ze vinden, aangezien elk hedendaags eiwit onderzoek uitgaat van die 20 gram eiwit per eetmoment.

Jij noemt Brad Schoenfeld, Alan Aragon en James Krieger nu dus bro scientists?
Zij hebben in januari dit jaar nog onderzoek ernaar gedaan.

http://nutritionreviews.oxfordjournals.org/content/73/2/69

Hun conclusie:

The positive relationship between the number of meals consumed and improvements in body composition were largely attributed to the results of a single study, calling into question the veracity of results. Moreover, the small difference in magnitude of effect between frequencies suggests that any potential benefits, if they exist at all, have limited practical significance. Given that adherence is of primary concern with respect to nutritional prescription, the number of daily meals consumed should come down to personal choice if one’s goal is to improve body composition.

''Als je ze zoekt zul je ze vinden''. Ik heb het gevonden, namelijk bovenstaande bron.

oke ik trek me maar terug uit deze discussie, ik heb inderdaad niet de wetenschappelijke kennis om mijn gedachtes op die manier op feiten te baseren. Echter draai ik al wel wat jaartjes mee en zie ik ook hoe mijn mede lifters hierover denken, ook begeleid ik al een aantal jaar mensen en zie ik duidelijke verschillen in resultaten wanneer ik ze meer stuur in de timing van voeding.

+1

---------- Toegevoegd om 05:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:47 ----------

Ja man, hoe moet ik nou op podium met mijn wikipedia ervaring? :( Zulke mensen als Dolleyes doen 1-2 wedstrijden en daarna worden ze automatisch een PT en gaan mensen richting het podium begeleiden, met al die bro-science info. Want als je podium op geweest bent, dan sla je automatisch alle studies en cursussen en word je een PT, net als wanneer Mario een paddestoel eet en wordt direkt groter. En dan komen die mensen hier om advies vragen omdat hun trainer/begeleider rare dingen praat volgens hun, omdat ze niet kunnen afvallen op 1800Kcal verdeeld over 8 maaltijden. Of ze kunnen niet afvallen omdat ze kaas in de cut eten.

Ik heb 4 wedstrijden gedaan waarvan alleen de 1e met coach, die overigens op deze oude dbb fotos te zien is, de EK in belgie heb ik gewonnen als junior zonder coach 1e van 9... 2 jaar eruit gelegen, gedropt naar 68 kilo, in 1 jaar tijd naar 84kg gegaan en stond daarna meteen binnen 10 weken op 79.9kg in een C, en werd ik meteen 7e van de 17. allemaal zonder coach en overigens ben ik te egoïstisch om een PT te worden.
Hier heb ik mijn ervaring uit gedaan en dat heeft voor mij gewerkt, dus als jij met bulklichaam mij 'dom' begint te noemen terwijl je zelf niks van je stats vrijgeeft behalve dat je 6700 posts hebt gemaakt, ben je inderdaad een echte keyboard warrior

+1 ---------- Toegevoegd om 05:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:47 ---------- Ik heb 4 wedstrijden gedaan waarvan alleen de 1e met coach, die overigens op deze oude dbb fotos te zien is, de EK in belgie heb ik gewonnen als junior zonder coach 1e van 9... 2 jaar eruit gelegen, gedropt naar 68 kilo, in 1 jaar tijd naar 84kg gegaan en stond daarna meteen binnen 10 weken op 79.9kg in een C, en werd ik meteen 7e van de 17. allemaal zonder coach en overigens ben ik te egoïstisch om een PT te worden. Hier heb ik mijn ervaring uit gedaan en dat heeft voor mij gewerkt, dus als jij met bulklichaam mij 'dom' begint te noemen terwijl je zelf niks van je stats vrijgeeft behalve dat je 6700 posts hebt gemaakt, ben je inderdaad een echte keyboard warrior

Ik wil echt wel geloven dat jouw methodes bij jou werken. Alleen het is dan iets te kort door de bocht om dit als DE richtlijn aan te houden.

Jij noemt Brad Schoenfeld, Alan Aragon en James Krieger nu dus bro scientists?
Zij hebben in januari dit jaar nog onderzoek ernaar gedaan.

http://nutritionreviews.oxfordjournals.org/content/73/2/69

Hun conclusie:

''Als je ze zoekt zul je ze vinden''. Ik heb het gevonden, namelijk bovenstaande bron.

Één onderzoek is nog geen onderzoek. Je kan over letterlijk alles wel een onderzoek vinden. De huidige 'waarheid' (tot anders bewezen) is gewoon dat het spreiden van eiwitten een groter effect heeft op het spiereiwitsynthese dan het eten in bulk.

Met betrekking tot het spreiden van koolhydraten en vetten heb ik geen duidelijk antwoord voor je, daar zit ik niet in. Maar met betrekking tot eiwit is dit gewoon de huidige stand van wetenschap. Welk onderzoek of welke mening je er ook bij pakt, er is tot nu toe te weinig bewijs om de huidige 'waarheid' (tot anders bewezen) te veranderen.

Één onderzoek is nog geen onderzoek. Je kan over letterlijk alles wel een onderzoek vinden. De huidige 'waarheid' (tot anders bewezen) is gewoon dat het spreiden van eiwitten een groter effect heeft op het spiereiwitsynthese dan het eten in bulk.

Met betrekking tot het spreiden van koolhydraten en vetten heb ik geen duidelijk antwoord voor je, daar zit ik niet in. Maar met betrekking tot eiwit is dit gewoon de huidige stand van wetenschap. Welk onderzoek of welke mening je er ook bij pakt, er is tot nu toe te weinig bewijs om de huidige 'waarheid' (tot anders bewezen) te veranderen.

Het is 1 onderzoek waarin 72 onderzoeken zijn gebruikt. Het zijn dus 72 onderzoeken. Hoe veel meer wil je hebben?

Als 72 onderzoeken, die zijn nagekeken en conclusies uit zijn gehaald door Brad Schoenfeld, Alan Aragon en James Krieger (laatste ken ik niet heel goed), zeggen dat het niet uitmaakt en jij zegt dat het wel uitmaakt..denk je dan dat ik jou geloof, ookal kom je met 0 bronnen, 0 onderzoeken en 0 onderbouwing? Of denk je dat ik 72 onderzoeken geloof die door die personen zijn bestudeerd?

Reactie op dikgedrukt: ik heb je net anders bewezen toch?

+1

---------- Toegevoegd om 05:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:47 ----------

Ik heb 4 wedstrijden gedaan waarvan alleen de 1e met coach, die overigens op deze oude dbb fotos te zien is, de EK in belgie heb ik gewonnen als junior zonder coach 1e van 9... 2 jaar eruit gelegen, gedropt naar 68 kilo, in 1 jaar tijd naar 84kg gegaan en stond daarna meteen binnen 10 weken op 79.9kg in een C, en werd ik meteen 7e van de 17. allemaal zonder coach en overigens ben ik te egoïstisch om een PT te worden.
Hier heb ik mijn ervaring uit gedaan en dat heeft voor mij gewerkt, dus als jij met bulklichaam mij 'dom' begint te noemen terwijl je zelf niks van je stats vrijgeeft behalve dat je 6700 posts hebt gemaakt, ben je inderdaad een echte keyboard warrior

Wat hebben stats te maken met iemands intelligentie?

Proficiat met wat je bereikt hebt. Wat heb je in al die tijd ondertussen bijgeleerd over bijvoorbeeld fysiologie, biochemie en voeding?

Misschien ook eens een basiscursusje statistiek openslaan met jouw N=1 verhaaltje en bekijken wat begrippen als correlatie en verstorende variabele inhouden.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------

Misschien cru gezegd, maar dit is helaas mijn simpele obeservatie in de fitnessindustrie: stel je hebt 2 personen, persoon x en persoon y:

- Persoon x traint 10 jaar, spuit zich ook al 10 jaar vol, vreet als een beest, zoekt 5-6x per week de gym op, heeft ongelofelijke krachtstats heeft, maar heeft een iq van een goudvis en heeft nog nooit iets opgezocht, is op 16-jarige leeftijd gestopt met studeren om zich volledig op bodybuilding te focussen.

- persoon Y is naturel, traint 3 a 4 x in de week, leest in zijn vrije tijd wetenschappelijke artikelen, heeft biochemie en fysiologie gestudeerd. Denk beetje type Lyle Mcdonald..

En hier hebben we de simpele redenering van vele mensen: Persoon x is gespierder dan Persoon Y, dus persoon x zijn informatie is de juiste.

Laatst bewerkt:
Areta.png

Deze past hier vast wel bij, topic verder niet doorgelezen.

Ja, ik train ook veel lekkerder op een lege maag. Sterker, betere concentratie, meer energie. Als ik vóór het trainen al een maaltijd binnen heb dan heb ik echt het idee dat m'n lijf met hele andere dingen bezig is, in plaats van het trainen. Voelt gewoon niet goed bij mij. Als er minimaal 3 uur tussen zit valt het wel mee, maar zelfs dan alsnog m'n voorkeur een LEGE maag.

Tegenovergestelde hier, als ik niet goed eet 1~ uur van tevoren ben ik tijdens de training echt niets waard. Als ik meer dan 3 uur van tevoren heb gegeten heb ik tijdens/halverwege de training het gevoel alsof ik leeg ben en rafel ik de training af om te kunnen gaan eten. Ik train zelf het best gewoon met een goede maaltijd met veel koolhydraten/eiwitten zo ongeveer 'n uur voor de training. Waarschijnlijk is dat voor iedereen anders, persoonsgebonden voorkeur, maar wat voor mij werkt werkt wellicht niet voor jou en andersom. Waarom zouden we met z'n allen dan per se 1 bepaalde 'richtlijn' moeten aanhouden wat de 'beste methode' is? Pak gewoon de manier waarvan je weet die voor jezelf werkt. Als het werkt is het goed toch? Wat boeit het dan als andere onderzoeken of andere mensen of andere theorieën iets anders voorstellen, als jij je daar niet fijn bij voelt en jouw manier werkt wel voor jou, waarom niet dan?

Het is 1 onderzoek waarin 72 onderzoeken zijn gebruikt. Het zijn dus 72 onderzoeken. Hoe veel meer wil je hebben?

Als 72 onderzoeken, die zijn nagekeken en conclusies uit zijn gehaald door Brad Schoenfeld, Alan Aragon en James Krieger (laatste ken ik niet heel goed), zeggen dat het niet uitmaakt en jij zegt dat het wel uitmaakt..denk je dan dat ik jou geloof, ookal kom je met 0 bronnen, 0 onderzoeken en 0 onderbouwing? Of denk je dat ik 72 onderzoeken geloof die door die personen zijn bestudeerd?

Reactie op dikgedrukt: ik heb je net anders bewezen toch?

Ook niet alle meta-analyses zijn goed genoeg om de 'waarheid' te veranderen. Je kunt zeggen wat je wilt, de huidige wetenschap blijft het zelfde. 2 x 20 gram verdeeld geeft een grotere spiereiwitsynthese respons dan 1 x 40 gram, dat is de stand van huidige wetenschap. Is verder ook weinig over te discussiëren.

Ik zie verder in jouw bron ook niks over spiereiwitsynthese trouwens. Maar goed, ik moet mijn eigenwijze mond ook gewoon een keer houden en niet in discussie gaan op een forum. Ik heb verder niks toe te voegen, volg de wetenschap die je wilt, bewezen of niet

Tegenovergestelde hier, als ik niet goed eet 1~ uur van tevoren ben ik tijdens de training echt niets waard. Als ik meer dan 3 uur van tevoren heb gegeten heb ik tijdens/halverwege de training het gevoel alsof ik leeg ben en rafel ik de training af om te kunnen gaan eten. Ik train zelf het best gewoon met een goede maaltijd met veel koolhydraten/eiwitten zo ongeveer 'n uur voor de training. Waarschijnlijk is dat voor iedereen anders, persoonsgebonden voorkeur, maar wat voor mij werkt werkt wellicht niet voor jou en andersom. Waarom zouden we met z'n allen dan per se 1 bepaalde 'richtlijn' moeten aanhouden wat de 'beste methode' is? Pak gewoon de manier waarvan je weet die voor jezelf werkt. Als het werkt is het goed toch? Wat boeit het dan als andere onderzoeken of andere mensen of andere theorieën iets anders voorstellen, als jij je daar niet fijn bij voelt en jouw manier werkt wel voor jou, waarom niet dan?

Dit. Mensen willen elkaars "wetenschap" altijd forceren naar iemand anders toe.

Persoon A haalt resultaten met een bepaalde manier van trainen en eten. Persoon B beweert vervolgens dat dat niet mogelijk is vanwege dit onderzoek, en dat onderzoek.

Het boeit mij geen f**k hoe anderen mijn resultaten wetenschappelijk willen verklaren. Misschien moeten sommige mensen juist iets minder lezen, en meer DOEN.

Terug
Naar boven