Fitness Seller

Hoe belangrijk is de verdeling van maaltijden over de dag?

Dit. Mensen willen elkaars "wetenschap" altijd forceren naar iemand anders toe.

Persoon A haalt resultaten met een bepaalde manier van trainen en eten. Persoon B beweert vervolgens dat dat niet mogelijk is vanwege dit onderzoek, en dat onderzoek.

Het boeit mij geen f**k hoe anderen mijn resultaten wetenschappelijk willen verklaren. Misschien moeten sommige mensen juist iets minder lezen, en meer DOEN.

Precies dit inderdaad. De wetenschap die ik aanhaal zegt juist dat het persoonlijke voorkeur is.

Ook niet alle meta-analyses zijn goed genoeg om de 'waarheid' te veranderen. Je kunt zeggen wat je wilt, de huidige wetenschap blijft het zelfde. 2 x 20 gram verdeeld geeft een grotere spiereiwitsynthese respons dan 1 x 40 gram, dat is de stand van huidige wetenschap. Is verder ook weinig over te discussiëren.

Ik zie verder in jouw bron ook niks over spiereiwitsynthese trouwens. Maar goed, ik moet mijn eigenwijze mond ook gewoon een keer houden en niet in discussie gaan op een forum. Ik heb verder niks toe te voegen, volg de wetenschap die je wilt, bewezen of niet

Toon eens dat onderzoek.

Ook niet alle meta-analyses zijn goed genoeg om de 'waarheid' te veranderen. Je kunt zeggen wat je wilt, de huidige wetenschap blijft het zelfde. 2 x 20 gram verdeeld geeft een grotere spiereiwitsynthese respons dan 1 x 40 gram, dat is de stand van huidige wetenschap. Is verder ook weinig over te discussiëren.

oneens

groot deel van onderzoek naar dit onderwerp is gewoon dermate slecht uitgevoerd dat je er geen conclusies uit kunt trekken

Wat hebben stats te maken met iemands intelligentie? Proficiat met wat je bereikt hebt. Wat heb je in al die tijd ondertussen bijgeleerd over bijvoorbeeld fysiologie, biochemie en voeding? Misschien ook eens een basiscursusje statistiek openslaan met jouw N=1 verhaaltje en bekijken wat begrippen als correlatie en verstorende variabele inhouden. ---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ---------- Misschien cru gezegd, maar dit is helaas mijn simpele obeservatie in de fitnessindustrie: stel je hebt 2 personen, persoon x en persoon y: - Persoon x traint 10 jaar, spuit zich ook al 10 jaar vol, vreet als een beest, zoekt 5-6x per week de gym op, heeft ongelofelijke krachtstats heeft, maar heeft een iq van een goudvis en heeft nog nooit iets opgezocht, is op 16-jarige leeftijd gestopt met studeren om zich volledig op bodybuilding te focussen. - persoon Y is naturel, traint 3 a 4 x in de week, leest in zijn vrije tijd wetenschappelijke artikelen, heeft biochemie en fysiologie gestudeerd. Denk beetje type Lyle Mcdonald.. En hier hebben we de simpele redenering van vele mensen: Persoon x is gespierder dan Persoon Y, dus persoon x zijn informatie is de juiste.

Vrijwel kansloze redenering betrekkend tot mijn reactie op 3nigma, Jij vergelijkt het ene uiterste met het andere uiterste, persoon x is gespierder dan persoon y, idd zal dat ook altijd zo blijven aangezien X=praktisch en theoretische persoonlijke ervaring, persoonlijke achievements, competative bodybuilding, tegenover Y=minieme praktische ervaring maar uitgebreide theoretische ervaring, persoonlijke achievements in betrekking tot theorie, geen competative bodybuilding ervaring, een echte wedstrijdcutter weet echt wel van spreken, maar die rechten wil jij graag bij iemand wegnemen omdat je met dure woorden begint te gooien, conclusie blijft dat het per persoon verschillend is.
Wat was ook alweer het doel van bodybuilding? Fitnessindustrie haha

Topicvraag: Hoe belangrijk is de verdeling van maaltijden over de dag?

De enige reden dat ik uit dit topic verder wegblijf is omdat Lyle altijd zegt: "Don't argue with stupid people."
Dingen die jij zegt onthullen jouw IQ, jij begint uit niks met "see u on stage noobie", "mijn lichaam liegt niet", etc. Jij begint een hele wedstrijd geschiedenis van jezelf op te noemen met welke plaats gewonnen etc. terwijl niemand daar om vroeg. Jij relateert mijn aantal posts met keyboard warrior zijn, jij zegt zelf dat je mijn stats niet weet maar toch heb ik een "bulklichaam" volgens jou??? Volgens jou noem ik JOU dom, weet niet uit welke vinger je dat info zuigt.

5424803+_cb36d3d1c68a995ebb4c3c6655ac42ac.gif

Wat ik bedoel is geen onderzoek. Het is gewoon de huidige stand van de wetenschap, dus je vraagt me om een bron te geven naar talloze onderzoek waar de huidige stand van wetenschap op gebaseerd is.

Het is ook helemaal niet dat ik jullie bepaalde overtuigingen of onderzoeken wil aansmeren. Ik vertel gewoon simpel gezegd dat de huidige stand van de wetenschap verteld dat een spreiding van eiwitten (20 gram per portie) een meerwaarde geeft tegenover het in grote porties eten. Die infographic die een paar posts geleden is gepost door iemand laat dat zien. 2 x 20 gram eiwitten verdeeld zou een grotere spiereiwitsynthese geven dan 1 x 40 gram.

Verder zit er niemand op te wachten dat ik deze info nog eens 5 keer post. Het is gewoon een gegeven dat de huidige wetenschap uitgaat van eiwitporties van 20 gram hoogwaardig eiwit verdeeld over de dag in tegenstelling tot het eten in bulk. Doe er mee wat jullie willen, deze discussie kan toch door niemand gewonnen worden aangezien iedereen tegenwoordig google heeft en zomaar alles aanneemt. Tijdens het typen denk ik zelfs, waarom typ ik nog aangezien ik ook maar een profiel ben op dbb en al zou ik vertellen wat ik voor mijn brood deed, dan zou daar ook weer ongeloof bij komen kijken.

Liefde en kusjes

Ik eet 2 maaltijden binnen 8 uur tijd en op een trainingsdag 3 maaltijden binnen 8 uur tijd..

Terug
Naar boven