Fitness Seller

Hoe belangrijk is specifieke voeding nou echt?

Jefdek

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
De titel zegt het al.
Ik ken namelijk meerdere mensen die of onwijs gespierd zijn..of gewoon buffels van kerels terwijl ze gewoon normaal eten, geen schema's of speciaal voedsel.
Ik hoor van mensen verschillende dingen..de ene zegt dat het er niet toe doet als je maar genoeg eet, de andere zegt dat je speciaal dit en dat moet eten, en om de zoveel uur een specifiek aantal eiwitten moet binnenkrijgen.

ikzelf vreet wat de pot schaft, ik eet wel regelmatig en kom prima aan met goede variatie van vis groentes vlees af en toe kebap ofzo, zonder poeders of pillen enz.
Wat zijn jullie ervaringen, wat doet een goed voedings schema voor je

Als je goede genen hebt dan is het logisch dat je er met mindere voeding toch beter kan uitzien als iemand met (veel) mindere genen die erg zijn best doet om goed te eten. Voeding is erg belangrijk en wordt dus nog belangrijker als je op vlak van aanleg een achterstand hebt.

Elke professionele BB-er of sporter zal vertellen dat mensen die echt afgetraind zijn(ripped) 20% gelet hebben op hun training en 80% op hun voeding.
Ik heb hier geen bron voor, maar elke DBB-er zal het met mij eens zijn

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt voor de reacties.

eens met de twee heren hierboven. k zelf kom moeilijk spiermassa aan en het zit totaal niet in mijn genen om gespierd te zijn. maar toen ik voor het eerst met een voedingsschema begon en dat echt strikt volhield duurde het niet lang of de kilo's vlogen eraan. zo woog ik voordat ik begon met trainen iets minder dan 55kg en weeg nu 87kg. En dat met 2 jaar trainen. maar idd er zijn ook gasten die geen voedingsschema volhouden en gewoon veel vreten. maat vn me bijvoorbeeld weegt 112kg met alleen maar trainen en veel vreten(en niet te letten op eiwitten of what so ever).

eerst trainen, dan eten. maar niet combineren;)

eten is de vonk en trainen is het vuur .

Eten is de benzine, jij bent de auto. Kan je je gaspedaal wel leuk intrappen, maar zonder benzine kom je geen meter vooruit

Laatst bewerkt:
Heb altijd het idee dat als je gewoon voldoende en afwisselend eet, het best wel goedkomt. Je lichaam heeft natuurlijk wel wat kwaliteitsvoeding nodig als je veel sport, maar verder denk ik dat het niet zoveel uitmaakt.

Als je echt wilt finetunen, strikt droge massa wil aanzetten of alleen vet wil afvallen, zal het wel belangrijker worden. Maar een aandeel van 80%? Ik moet het nog meemaken! Gaat allemaal natuurlijk veel makkelijker als je net bent begonnen ;)

---------- Toegevoegd om 20:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:01 ----------

Eten is de benzine, jij bent de auto. Kan je je gaspedaal wel leuk intrappen, maar zonder benzine kom je geen meter vooruit
Dus gewoon benzine erin, alleen kijken of je de goede soort hebt en rijden maar! Terwijl voeding op DBB wel echt hogere wiskunde is.

Dat lijkt me pas van belang als je echt naar de echt lage vetpercentages gaat of naar spiermassa ver boven je natuurlijke gewicht.

Laatst bewerkt:
Zoals de meeste al een beetje zeggen, het hangt voornamelijk af van je doelen en resultaten.

Ik zelf was eerst ook zeer strikt, om de 2,5 uur eten en weet ik veel wat. Geen suikers, sausjes of wat dan ook.

Nu eet ik 4x per dag, zitten hier en daar wel wat suikers door het eten uit sausjes, maar wel mee berekend uiteraard. Maakt voor mij geen reet uit. Ik gain nog altijd, heb er veel meer plezier in en wordt er niet bepaald vetter op.

Ik denk dat als je richting de 4000 of meer kcal gaat dat het uiteindelijk meer neerkomt op de ruwe EKV waarden dan op de kwaliteit ervan. Als 75%+ van je eten BB verantwoord is dan is dat al voldoende naar mijn mening.

Als je juist zou cutten, waardoor je je kcal inname dus beperkt, wordt het allemaal al wat kritischer natuurlijk, maar zelfs dan nog hoef je dingen niet te laten staan, maar ik zou in die '25%' wel het meeste snijden om het maar zo te zeggen.

Hoeveelheid eiwitten is IMO het belangrijkst. De rest is min of meer bijzaak tijdens een bulk periode. Zolang je maar voldoende Kcals binnenkrijgt uit de juiste bronnen( ie; Rijst, granen, brood etc. ) en geen zooi gaat eten ( snoep en zo ) zit je wel goed.

Cutten is een ander verhaal, zeker als je echt diep wilt gaan.

ik ken mensen die trainen standaard 4 of 5 keer in de week en zijn ook redelijk sterk maar groeien amper. Dit heeft voornamelijk met voeding te maken en slechte genen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de info, heb zelf een full body schema gemaakt, ik zorg gewoon dat ik genoeg eet, en zodra ik weer in zweden ben ga ik wel ff fotos maken, zodat we over een maand of 6,7 het resultaat kunnen zien.

Volgens mij is eten de brandstof, trainen de vonk en rusten het vuur :p

Volgens mij is eten eten, trainen trainen en rusten rusten.

Maar ja... wie ben ik?:p

Ik hou gewoon van eten, en trainen en rusten..

Maar het is zeker wel belangerijk, met de juiste bouwstoffen bouw je beter.

Elke professionele BB-er of sporter zal vertellen dat mensen die echt afgetraind zijn(ripped) 20% gelet hebben op hun training en 80% op hun voeding.
Ik heb hier geen bron voor, maar elke DBB-er zal het met mij eens zijn

dat is echt onzin ligt echt niet 80% aan je voeding, motivatie is belangrijkste

Terug
Naar boven