AndroidHealthClinic

Hoe belangrijk is specifieke voeding nou echt?

Veel hangt van je genen af.

Wel is het zo dat als je op een behoorlijk hoog niveau wil geraken je toch serieus je voeding gaat moeten aanpassen.

Ik eet zelf bijvoorbeeld zoveel mogelijk BB'ing gewijs maar zeker minder strikt dan 50% van DBB. Ik ga bijvoorbeeld wat meer vlees nuttigen en soms kwark. Alcohol ben ik toch niet zo aan maar ik laat me daar toch soms eens in gaan, idem met wiet.

Ik weet van mezelf dat ik eigenlijk echt blij mag zijn met mijn fysiek als ik rekening hou met wat ik er maar voor laat qua eten. Trainen is sowieso all-out. Maar als ik bijvoorbeeld eens naar een mooie 8-9% wil gaan dan zal mijn voeding zeker perfect moeten zitten.

Het is maar net waar je doelen liggen.

goede voeding is oa belangrijk voor je algemene gezondheid. deze is indirect ook van invloed op je gains. en vica versa.

Ps. ik denk dat calorie partitioning (wanneer je wat eet, en hoeveel je op welke dagen eet van wat) voor gains en vetverlies minimaal evenbelangrijk al dan niet belangrijker is als voedingskeuze. (heb door hier mee te spelen voor het eerst in mijn leven de 8% gehaald, terwijl ik misschien maar 75% van de tijd bb verantwoord at).

Laatst bewerkt:
belangrijk, heel belangrijk.

Anders zou iedereen die regelmatig naar de gym komt enigzins gespierd zijn.

En dat is zeker NIET het geval, juist de mensen die ook mee kunnen praten over voeding hebben vaak een goed fysiek.

persoonlijk vind ik het ook goed lukken zonder alles precies af te wegen etc,
kijk ik weet wat gezond voedsel is,
ik eet bijna hetzelfde als mensen met een voedingsschema maar ik weeg het alleen niet precies af het maakt mij ook niet uit als het de ene dag 100kcal meer is dan de andere dag.

Volgens mij een beetje overtrokken. Ik eet zelf zeer opportunistisch en eigenlijk werkt dat prima voor mij. Ik neem elke ochtend en avond een shake met havermout melk en caseine. De rest van de dag kijk ik gewoon wat ik tegen kom en probeer ik de beste keuzes te maken. Mede door die shakes krijg ik altijd wel genoeg eiwitten binnen en maakt het allemaal ook niet zo waanzinnig veel uit. Als ik een periode wat meer eet gain ik, eet ik een periode wat minder sta ik wat droger. Ik vind trainen belangrijk, maar gewoon chill leven komt op de eerste plaats.

Ik heb geen vast voedingsschema eigenlijk, probeer ongeveer te eten wat ik nodig heb qua gevoel. Vroeger woog ik echt alles precies af. Nu neem ik gewoon een flinke havermoutkom vol, whey erbij. Genoeg kipfilet en brood + melk mee naar het werk, 's Avonds kip/tonijn.zalm met rijst en voor t slapen een flinke bak kwark met wat nootjes. En qua gewichtend ga ik goed vooruit.

dat is echt onzin ligt echt niet 80% aan je voeding, motivatie is belangrijkste
Wat een lulkoek, of je nog leeft is het belangrijkste:rolleyes:

Als je niet gemotiveerd bent moet je ook niet BB'en. En dan heb ik het niet over een dipje of 'geen zin om te squatten dag' want op die fiets kan ik het hele forum wel om zeep helpen met factoren die helpen.

Overigens zijn rust, voeding en training nog altijd belangrijker dan motivatie omdat als een van die drie niet voldoende zijn je gedemotiveerd raakt.

Ps. ik denk dat calorie partitioning (wanneer je wat eet, en hoeveel je op welke dagen eet van wat) voor gains en vetverlies minimaal evenbelangrijk al dan niet belangrijker is als voedingskeuze. (heb door hier mee te spelen voor het eerst in mijn leven de 8% gehaald, terwijl ik misschien maar 75% van de tijd bb verantwoord at).
**** yeah. Ben hiermee gaan kloten sinds ik Intermitent Fasting heb geprobeerd, werkt prima. 4x per dag eet ik waarvan drie ongeveer vaste momenten. De vierde is anderhalf uur voor mijn training of tussen mijn ontbijt en lunch op een rustdag, iedere keer dus rondom de trainingen. Zo eet je relatief veel op de kritiekere momenten en voor de rest wat minder, hoewel je natuurlijk nog wel genoeg en goed moet eten natuurlijk.

de grootste fabel uit bodybuilding, is het voedingsschema.
je hoeft helemaal geen eiwitten,vetten en carbs binne te krijgen
je krijgt deze ook binnen door het drinken van shakes
6 shakes per dag is voldoende imo, waarom moeilijk doen

de grootste fabel uit bodybuilding, is het voedingsschema.
je hoeft helemaal geen eiwitten,vetten en carbs binne te krijgen
je krijgt deze ook binnen door het drinken van shakes
6 shakes per dag is voldoende imo, waarom moeilijk doen

SniperX is Backz :D

u mad bra?

---------- Toegevoegd om 03:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:01 ----------

hoe kunnen zulke vragen nou nog gesteld worden??
en serieuze antwoorden verwachten
imo is voeding het belangrijkste rondom bodybuilding en spieropbouw
zonder voeding ga jij niet groeien, zo simpel is het
eerst telt voeding+rust en dan pas (intensief zwaar) trainen

egt hoor.... niveau is erg laag op dbb at the moment

• Topic Starter Topic Starter
u mad bra?

---------- Toegevoegd om 03:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:01 ----------

hoe kunnen zulke vragen nou nog gesteld worden??
en serieuze antwoorden verwachten
imo is voeding het belangrijkste rondom bodybuilding en spieropbouw
zonder voeding ga jij niet groeien, zo simpel is het
eerst telt voeding+rust en dan pas (intensief zwaar) trainen

egt hoor.... niveau is erg laag op dbb at the moment

Ik stelde die vraag omdat ik veel mensen ken die bijv de 48cm haalde zonder shakes, en met maar 3 maaltijden per dag. maar daarintegen is de ex van mij zus van ong 60 kilo..naar een echte bb-er geraakt, in 2-3 jaar, met zo een schema, dus het verschilt veel per persoon, vandaar mijn nogal domme vraag.
En daarbij neem ik aan dat jij ooit ook dezelfde vraag aan iemand gestelt hebt, of het in ieder geval ook niet zeker wist.
We moeten allemaal ergens beginnen, lijkt mij.

Ik persoonlijk ervaar voeding als een vrij belangrijk onderdeel van je training, maar er moet eerst met gewichten gesmeten worden (en hard) voordat je zoveel eiwitrijke en magere voeding nodig hebt.

Ik stelde die vraag omdat ik veel mensen ken die bijv de 48cm haalde zonder shakes, en met maar 3 maaltijden per dag. maar daarintegen is de ex van mij zus van ong 60 kilo..naar een echte bb-er geraakt, in 2-3 jaar, met zo een schema, dus het verschilt veel per persoon, vandaar mijn nogal domme vraag.
En daarbij neem ik aan dat jij ooit ook dezelfde vraag aan iemand gestelt hebt, of het in ieder geval ook niet zeker wist.
We moeten allemaal ergens beginnen, lijkt mij.

dat zijn waarschijnlijk mensen met monster-aanleg of ze liegen...
tuurlijk we zijn allemaal ergens begonnen, maar dit soort informatie is overal te vinden en de vragen worden steeds dommer lijkt het wel...
no offence hoor, succes verder met je voedingsschema

• Topic Starter Topic Starter
Mijn opa had 48 centimeter, op zijn 17e was hij all met BB-en bezig enz, en ik heb er volgens mij foto's van, vanavond nadat ik getraint heb zal ik in iedergeval de fotos van toen hij 17 was uploaden, zodat mensen niet denken dat ik lieg.(hij had trouwens pas na het bulken rond zn 23ste 48 cm geloof ik)

En ja ik snap idd dat het irritant kan zijn met zoveel mensen die domme vragen stellen, Maar evengoed bedankt voor jullie reacties :), fotos komen er zo aan.

Terug
Naar boven