AndroidHealthClinic

hoe beste buik trainen

miggel

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
84kg
Vetpercentage
7%
euj guys

ik vroeg me af hoe ik t best de buik kan trainen..
ik trainde mijn buik altijd 3 a 4 x 20..
heb me nooit zo in de buik verdiept.

maar nu vroeg ik me af of dit juist is.. en of je dus niet beter massa kan trainen bijv 4 x 8..

moet er wel bij vermelden dat ik momenteel 500 test e elke week doe.

en ja ik weet dit is te vroeg zoals iedereen zegt hier. vraag dus niet om kuur advies dus het commentaar daarover mag aub achterwege blijven.

ook doe ik dit niet voor de zomer, train al zon 3.5 jaar. en zat er al 1.5 jaar aan te denken dus
het is geen 'roid rage voor de zomer. :)

mvg

Gewoon 1 keer in de week goed trainen, na een beentraining ofzo.
- Dragon flags
- Hanging leg raises

Ik pak elke training één oefening mee, zoals: Dumbbell roll outs, legg raises of toes2bar!

Werkt uitstekend voor mij.

Wat Muze zegt:
- Dragon flags
- Hanging leg raises

Prima oefeningen. Crunches verkloten je rug. Planking ook prima optie voor erbij.
Persoonlijk, heb hernia verleden, gaan crunches op swissball me goed af, voel ze ook serieus, als je tenminste niet gevoelig bent voor opmerkingen van stoere jongens die na een paar jaar zelf met een hernia thuiszitten, de oefening ziet er niet erg goed uit natuurlijk. Maar who gives a f*ck.

Wel hoop ik dat buik niet je enige speerpunt is en dat je ook de rest traint, dus ook benen. Ivm totaalbeeld.
Bedenk dat buik ook meegepakt wordt in oefeningen die niet specifiek bedoelt zijn voor je buik.

Good luck.

1 a 2 keer buik in de week is voldoende. Het is tenslotte ook een normale spiergroep die herstel nodig heeft. Je rep-range is goed 15 a 20 reps. 1 oefening voor onderbuik, 1 voor bovenste buik en 1 voor de schuine buik is voldoende. Ik begin met Hanging legraises, dan kabelcrunch en als laatste een draaicrunch op de roman chair.

1 a 2 keer buik in de week is voldoende. Het is tenslotte ook een normale spiergroep die herstel nodig heeft. Je rep-range is goed 15 a 20 reps. 1 oefening voor onderbuik, 1 voor bovenste buik en 1 voor de schuine buik is voldoende. Ik begin met Hanging legraises, dan kabelcrunch en als laatste een draaicrunch op de roman chair.

torso cable rotary ook een goede voor "zijkant".
Tip: zet je voeten met de tenen naar binnen, als een "debielleke", je zet daarmee je bekken op slot en oefening wordt nog meer gefocussed op de spiergroep ipv onderrug.

torso cable rotary ook een goede voor "zijkant".
Tip: zet je voeten met de tenen naar binnen, als een "debielleke", je zet daarmee je bekken op slot en oefening wordt nog meer gefocussed op de spiergroep ipv onderrug.

Is dat een variant van de cable ""Woodchop"" ? Die wissel ik namelijk af met de draaicrunch. die woodchop werkt ook super.

You snap wat i bedoel man......pfffffff.

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 19:14 ----------

Is dat een variant van de cable ""Woodchop"" ? Die wissel ik namelijk af met de draaicrunch. die woodchop werkt ook super.

Yep. Ik doe de variant waarbij de cable horizontaal "ligt", dus niet van schuin boven naar onderen trekken. Alhoewel ik die nog nooit gedaan heb. Ik heb met cables minder snel last van mijn rug dan met roman.

You snap wat i bedoel man......pfffffff.

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 19:14 ----------

Yep. Ik doe de variant waarbij de cable horizontaal "ligt", dus niet van schuin boven naar onderen trekken. Alhoewel ik die nog nooit gedaan heb. Ik heb met cables minder snel last van mijn rug dan met roman.

Hahah ben serieus hoor, ga het woensdag proberen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nee buik is absoluut niet t speerpunt. Dat is meer de borst en schouders..
En de benen Train ik uiteraard ook 1 x in de week. Spille beentjes is namelijk niet bepaald iets om trots op te zijn

Maar guys bedankt voor de opmerkingen zou er morgen wat mee ga doen

Tnx

+1 op die tenen naar binnen toe!! Ga ik vanaf nu ook doen zo...

ik ga hem ook eens proberen.

Ik zou buik 2x/week trainen.

Hoeveel sets, reps en hoeveel verschillende oefeningen moet je doen per training ?

sets, reps en aantal verschillende oefeningen voor de volledige buik

Ik zou buik 2x/week trainen.

Hoeveel sets, reps en hoeveel verschillende oefeningen moet je doen per training ?

Vind persoonlijk de cable crunches de beste oefening omdat je die zonder problemen kunt blijven verzwaren. Bij de andere oefeningen moet ik steeds een nieuwe 'meer advanced' variant zoeken, waarbij het meer op ballet lijkt dan gewicht verplaatsen

euj guys

ik vroeg me af hoe ik t best de buik kan trainen..
ik trainde mijn buik altijd 3 a 4 x 20..
heb me nooit zo in de buik verdiept.

maar nu vroeg ik me af of dit juist is.. en of je dus niet beter massa kan trainen bijv 4 x 8..

moet er wel bij vermelden dat ik momenteel 500 test e elke week doe.

en ja ik weet dit is te vroeg zoals iedereen zegt hier. vraag dus niet om kuur advies dus het commentaar daarover mag aub achterwege blijven.

ook doe ik dit niet voor de zomer, train al zon 3.5 jaar. en zat er al 1.5 jaar aan te denken dus
het is geen 'roid rage voor de zomer. :)

mvg

dat moet een lange gedachte zijn geweest man, 1,5 jaar damn!

cardio en weinig eten zouden het truckje moeten klaren.

Terug
Naar boven