AndroidHealthClinic

hoe kan je kracht opbouwen?

JeroenEgbers

Cool Novice
Waardering
3
hallo,

ik ben nu al 3 jaar aan het trainen.

en vroeg me nou eigenlijk af hoe het kan dat mensen die misschien wel 20 kilo lichter zijn wel meer bankdrukken als mij?

hoe kun je die kracht opbouwen als je armen niet groter worden.

ik heb gelezen dat als je 1-6 herhalingen doet je kracht en explosiviteit ontwikkelt

bij 7-12 herhalingen ontwikkel je vooral massa en ook een beetje kracht

bij 13 en meer herhalingen ontwikkel je spierdefinitie en conditie

nou vroeg ik me af wat bedoelt wordt met spierdefinitie?

ik neem aan dat ze ermee bedoelen dat je spieren beter naar voren komen,

maar dat komt toch juist doordat je vet verbrand?

bij 7-12 herhalingen spreek je de witte spiervezels aan die juist weer groter worden waardoor je ook meer massa krijgt.

bij 13 of meer herhaling spreek je de rode spiervezels aan waardoor ze sterker worden en dat heeft weer met het zuurstofsysteem te maken, waardoor je meer vet verbrand en betere conditie krijgt.

NU VRAAG IK ME AF!!??

hoe kan het dat je sterker wordt, dus meer kan tillen en trekken qua kracht als je traint op 1-6 herhalingen zonder dat je armen zoals bodybuilders groot hoeven te zijn.

want powerlifters die bouwen niet veel spiermassa op maar worden wel steeds sterker. waar licht dat dan aan?

hebben die sterkere pezen of wordt er dan iets in je lichaam groter/sterker, of worden de witte en de rode spiervezels samen sterker?

kan iemand me dit vertellen, ik vraag het me een hele tijd af.

vriend van mij traint zelfde als mij kan 110 kilo 1 x drukken en weegt 75 kilo en is evenlang als mij. ik weeg 90 kilo en heb 10 kilo meer spiermassa en druk max 95.

ik hoor het wel,

alvast bedankt voor de reactie,

gr. Jeroen

In een notendop: Nadruk op CNS trainen (efficienter gebruik van je lichaam) dmv DE (snelheid) en ME (maximale kracht) ipv nadruk op RE (pompen), hand in hand met techniek en mentale kracht.

Laatst bewerkt:
De effiency waarmee een spier (en het zenuwstelsel dat de hele boel aanstuurt) werkt kan ook sterk verbetert worden door training.

Trainen voor spierdefinitie is onzin. Defnitie krijg je door te cutten.

Terug
Naar boven