MuscleMeat

Sticky Trainingsprogramma's voor beginners

Users who are viewing this topic

Mentat

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
19 jan 2015
Waardering
4.704
Lengte
1m83
Tsja, Er is me een FB schema aangereikt waar je de ene dag squat en 2 dagen erna deadlift.. Mijn herstel zal wel uitzonderlijk traag zijn maar na squatten kn ik dat dan echt niet doen, moet minstens 4 dagen tussen zitten..
Dan ben je te hoog begonnen, wees nederig, begin te laag, just the bar als het moet, als dat teveel is gobletsquats en KB swings of DB dls, als dat teveel is airsquats en unloaded swings/rdl met stok.

Ik ben weer begonnen met Squat en DL en de dag ertussen en dagen eromheen ga ik ook nog hardlopen.

Ja, de andere mannen kijken op je neer, ja die fitchick doet haar Squat, dl en hiptrust met meer gewicht, fuck'em, voor wie train jij eigenlijk?

Succes!

Starx6673

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
2 sep 2013
Waardering
7.223
Lengte
1m80
Massa
96kg
Tsja, Er is me een FB schema aangereikt waar je de ene dag squat en 2 dagen erna deadlift.. Mijn herstel zal wel uitzonderlijk traag zijn maar na squatten kn ik dat dan echt niet doen, moet minstens 4 dagen tussen zitten..
Dan is je volume en intensiteit gewoon helemaal verkeerd of je hebt totaal geen werkvermogen. Ieder normaal mens kan dit namelijk gewoon. Ik ben wel benieuwd wat jij allemaal wel en niet doet in de sportschool.

sjorsdoren94

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Waardering
275
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
ik wil vooral kracht opbouwen op dit moment maar met bijvoorbeeld stronglift met die 4 oefeningen ben je binnen een half uurtje klaar.

Leeuwarden1998

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
2 nov 2019
Waardering
1.668
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
21%
Klopt het dat de OHP uit het Stronglift 5x5-programma eigenlijk een Military Press is?

Steks

Colossal Veteran
Lid geworden
21 feb 2017
Waardering
14.299
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ja, het is een staande OHP, maar MP is eingelijk een staand OHP met met hakken tegen elkaar vandaar dat ik het vroeg.
1596489970620.png

Pren

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
Waardering
2.839
MP of OHP maakt eigenlijk niks uit. Gaat erom dat je een vorm van verticale press doet ;)

Mentat

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
19 jan 2015
Waardering
4.704
Lengte
1m83
ah oke. Zal morgen wel ff de tutorial op zijn site bekijken voor de OHP en deadlift
Zie ook de YT van Starting Strength en Brian Alsruhe voor goede uitleg over de Press.

Al verschillen de laatste 2 wel iets in aanpak. Het stemgeluid van Rip is altijd de moeite waard.

Voor de DL ook SS en Alan Thrall.

Succes!

Eigenlijk vind ik voor alle oefeningen, behalve de Barbell Row, Starting Strength een goed beginpunt. Daar hoor je echt de basis.

Oom Oli

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2018
Waardering
93
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Misschien gewoon een standaard beginnersschema volgen van de club waar je traint in het begin en kijken of je het leuk vind ?

Bovenaan