MuscleMeat

Hoe katabool/slecht is kickboksen voor je BB?

Bezoekers in dit topic

Kubus86

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.618
Waardering
2
Zit er dus over te denken om kickboksen erbij te gaan doen.
Ben alleen nog heel erg met mijn massa bezig, of de 10-15 kilo die ik nog mis:o;)
Ben dus een beetje bang dat je minder snel gaines maakt met een vechtsport. Of zal dit wel meevallen?

Ook kan ik me voorstellen dat je de dag voor je kickbox training beter geen beentraining kan houden. Zo een training bied natuurlijk geen goede rust voor je benen. Nog meer lichaamsdelen om rekening mee te houden?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je vechtsport met BB combineren?
Hoe delen jullie de trainingen met elkaar in?
Zit er zelf over te denken om maandag een kickbox training te doen en dinsdag t/m vrijdag bb.

Zijn er nog bepaalde suplementen aan te bevelen? Kan me voorstellen dat een BCAA wel handig is. Shakie ervoor/na, etc?

Kom maar op met jullie advies/suggesties:D
 
Vooral voor de schouders is het zwaar is mijn ervaring. Voor de benen valt het wel mee, als je goed trapt, trap je uit je heupen. En ja je vooruitgang zal geremd worden, maar als je het leuk vindt gewoon doen. Merk nu ik gestopt ben met thaiboksen dat ik vooral qua kracht veel sneller vooruit ga.
 
Ja, benen trainen zal lastig worden. Hoeveel keer per week plan je om kickbox te doen?
Je moet een schema zoeken dat goed bij u past met genoeg rust etc.
Borst trainen zal ook lastig worden, want als je dag ervoor/erna veel moet pompen...

Qua supplementen: stick to the basics. BCAA, dextrojuice (of enig ander carbloader direct na training), weightgainer kan handig zijn, multivitaminen kan ook. Whey mag, maar in principe zou je dat even goed uit voeding kunnen halen. Voor je vetpercentage moet je het niet doen, want je hebt genoeg cardio. Gewoon veel eten. Je moet je voorstellen dat je in een bulk zit, maar met vechtsport erbij zal je normaal gezien niet al te veel vet kunnen gainen.
 
Hoeveel keer per week plan je om kickbox te doen? .

Maar 1 keer per week. Meer gaat echt niet lukken samen met mijn BB trainingen. Mijn doel is ook echt niet om wedstrijden te gaan doen. Gewoon wat combinaties leren. En voor de lol wat sparren op 75% ofzo. Wil echt geen blessures riskeren, BB is en blijft belangrijker.
 
Meer kan echt wel lukken, alleen wordt het dan echt zoeken hoe/wat/wanneer.
Als je "voor de lol wat sparren op 75%" wilt gaan doen, raad ik je eigenlijk geen vechtsport aan. Maar als je gewoon wat combinaties wilt leren snap ik dat best wel. Blessures kunnen echter altijd, zelfs al ga je er niet 100% voor...

In ieder geval, met een keer met week kickbox kan je nog altijd minstens 1 keer elk van uw lichaamsdelen trainen. Gainen zal je iets trager doen, maar zo erg traag nu ook weer niet. Zeker niet als je verstandig bent met jouw voeding, supplementatie en training. Zie gewoon dat rond je kickbox training geen serieuze been/borst/schouder training komt. Voor de rest maakt het niet zo veel uit.
 
Als je maar 1 maal in de week traint hoef je je echt niet druk te maken over overbelasting oid. Blessures ga je wel krijgen. Ik zou alvast wat zakken doperwtjes in de vriezer leggen ;)
 
ik doe 1x per week aan kickboxing en heb geen nadeel bij spieropbouw integendeel mijn conditie is er nog op verbeterd en mijn vet smelt gewoon weg
 
Meer kan echt wel lukken, alleen wordt het dan echt zoeken hoe/wat/wanneer.
Als je "voor de lol wat sparren op 75%" wilt gaan doen, raad ik je eigenlijk geen vechtsport aan. Maar als je gewoon wat combinaties wilt leren snap ik dat best wel. Blessures kunnen echter altijd, zelfs al ga je er niet 100% voor...

Het gaat me vooral om de combinaties. Ga natuurlijk niet bij het sparren de training uitlopen;) Doe dit alleen niet 100%, en dat laat ik ze ook weten. Wil gewoon niet dat ik in het begin met schenen bont en blauw trap en later op de week geen beentraining kan doen.

In ieder geval, met een keer met week kickbox kan je nog altijd minstens 1 keer elk van uw lichaamsdelen trainen. Gainen zal je iets trager doen, maar zo erg traag nu ook weer niet. Zeker niet als je verstandig bent met jouw voeding, supplementatie en training. Zie gewoon dat rond je kickbox training geen serieuze been/borst/schouder training komt. Voor de rest maakt het niet zo veel uit.

Stel dat ik dan op maandag een kickbox training doe kan ik het beste op dinsdag met de rug beginnen?

Karma kom eraan :)

Als je maar 1 maal in de week traint hoef je je echt niet druk te maken over overbelasting oid. Blessures ga je wel krijgen. Ik zou alvast wat zakken doperwtjes in de vriezer leggen ;)

Voor de knokkels en schenen lijkt mij?
 
ik doe 1x per week aan kickboxing en heb geen nadeel bij spieropbouw integendeel mijn conditie is er nog op verbeterd en mijn vet smelt gewoon weg

Hoe deel jij je trainingen in dan?
 
wel interessant dit. mijn maatje sik is ook van plan er bij te gaan kickboksen. volgens mij had hij het over begin 2009.
 
Karma kom eraan :)



Voor de knokkels en schenen lijkt mij?

Schenen en knokkels vallen wel mee, die worden vooral beurs niet zozeer geblesseerd. Denk meer aan dingen als knieën, wreef, tenen, vingers (vooral duimen), polsen e.d.. Maar als je 1 keer in de week traint zal het wel meevallen. Ligt ook een beetje aan hoe je spart.
 
Katabool wordt je maar door 2 oorzaken:

- Te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen voor de activiteiten die je doet.
- Te weinig hersteltijd tussen trainingen. Dus overbelasting.

Als je deze 2 oorzaken voor bent dan kun je zonder problemen gaan kickboksen.
 
Katabool wordt je maar door 2 oorzaken:

- Te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen voor de activiteiten die je doet.
- Te weinig hersteltijd tussen trainingen. Dus overbelasting.

Als je deze 2 oorzaken voor bent dan kun je zonder problemen gaan kickboksen.

2de puntje zijn we dus uit(volgens mij). Maandaag kickbox, dag erna de rug. Als je maar niet een been/borst/schouder training doet een dag erna of ervoor.

Eerste puntje kan jij vast wel wat advies in geven. Wat voor soort suplementen kan jij aanbevelen?
 
Ja, als je maandag kickbox doet zou je dit kunnen doen:

ma: kickbox
di: rug
woe: borst
do: benen
vrij: schouders + armen (of deze op aparte dag/anders verdeeld)

Veel variaties zijn mogelijk. Eventueel kan je ook de dag na kickbox een rustdag nemen en vanaf dan kan je in principe met alles wat je wilt beginnen.

Voorbeeld:
ma: kickbox
di: rustdag
woe: schouders/rug
do: borst
vrij: benen (of omwisselen met borst)
 
Laatst bewerkt:
It ain't easy maar het valt wel te combineren, mits je je kcals ook opschroeft
 
2de puntje zijn we dus uit(volgens mij). Maandaag kickbox, dag erna de rug. Als je maar niet een been/borst/schouder training doet een dag erna of ervoor.

Eerste puntje kan jij vast wel wat advies in geven. Wat voor soort suplementen kan jij aanbevelen?

Is lastig te zeggen zonder dat ik je hele voedingspatroon weet.
In het algemeen heeft je lichaam om extra spiermassa op te kunnen bouwen een verhoogde calorie en eiwit behoefte. Ga je daarnaast nog een extra voedingsstoffen verbruiken door een intensieve belasting, zoals Kickboksen dan kun je je voorstellen dat de behoefte nog groter wordt.
Ik zou in eerste instantie voor een geavanceerde weightgainer/post-workout mix gaan met een hoog eiwitgehalte, dus geen suiker bom!
De RAW IRON Weightgainer heeft bijv. 36 gram time-released eiwit per 100 gram en de koolhydraten bestaan uit snelle/midden en langzame carbs. o.a. Boekweit meel. Deze samenstelling voorziet tot 7 uur na inname je lichaam van eiwitten en carbs. En nog geen 2 gram vet per 100 gram.
RAW IRON- http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?products_id=374 Tot 31 december krijg je er ook nog eens 500 gram Creatine gratis bij.

Je kunt uiteraard ook je voedingsinname verder opschroeven. Het is net waar je voor kiest.;)
 
Herrinnert me aan mn schema van toen ik een jaar of 17-18 was :D

ma: boksen/fitness
di: keepertraining/fitness
woensdag: fitness/boksen
donderdag: voetbaltraining/fitness
vrijdag: boksen
zaterdag: voetbaltraining of voetbalwedstrijd/fitness
zondag: voetbalwedstrijd of training/fitness en soms daarna matchtraining boksen

Hoef niet te vertellen dat ik van de ene blessure in de andere sukkelde zeker? En maar niet begrijpen waarom...
 
Als je beide sporten leuk vindt moet je een middenweg vinden. Je zult voor beide sporten nooit 100% kunnen gaan. Krachttraining en kickbokseen gaan wél hand in hand, dit geldt niet voor bodybuilding als in het koste wat kost zo veel mogelijk VVM in zo weinig mogelijk tijd winnen.
 
Back
Naar boven