AndroidHealthClinic

Hoe krijg ik mijn motivatie terug?

TheParty007

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
40kg
Vetpercentage
13%
vroeger trainde ik minimaal 3x per week, maar sinds een jaar is dat 0 geworden! Hoe krijg ik de motivatie terug om weer op gang te komen?

Ik wil heel graag, maar het lukt maar niet!..

Gewoon loop naar die sportschool en knallûhhh!dan komt het snel genoeg terug

Als je graag wilt, lukt het wel.
Als je graag wilt, beeld jezelf dan dat lichaam dat je wilt in.
En doe het gewoon.
Wil je het niet, dan doe je het gewoon niet. Simpel.

Niet zoveel jammeren.. Gewoon gaan.

Als je nu zal gaan, zal dat mss dik tegen je zin zijn. Tijdens het trainen zal ht voor geen meter gaan en zal je het echt niet leuk vinden. Maar na enkele trainingen zal je je vooruitgang zien en dan gaat het plots terug leuk worden; Steek dus in je kop:"ok, het zal de eerste vier trainingen niet leuk zijn maar daarna terug wel". Dus in het slechtste geval heb je het 8 uur niet naar je zin, en daarna terug wel.

Inderdaad. Gewoon in jezelf geloven en blijven denken het resultaat niet van de eerste keer zal komen, maar dat het pas na een paar trainingen zal komen. Train naar het resultaat toe en je zult zien, het zal beter gaan. Je kan ook, zoals ik dat doe, een vriend zoeken die met je meegaat. Hij kan je moraal er ook goed inhouden. Als je dan toch alleen gaat, neem dan een goede portie muziek mee, helpt ook een hele hoop!

Samen trainen is de beste motivatie die je kan hebben. Iemand die net zo serieus is als jij. Je pushed elkaar om verder te gaan, en je wilt vooral niet achter komen. Verder moet je het ook wel gewoon leuk vinden. Ik krijg echt een kik als ik merk dat ik sterker wordt.

Ik train beter alleen. Teveel mensen weten niet wat hard core trainen is en staan vaker te lullen dan te zweten.

Ik train beter alleen. Teveel mensen weten niet wat hard core trainen is en staan vaker te lullen dan te zweten.
Train meestal met een maat van mij, maar als ik alleen train, vind ik dat het veel beter gaat. Voelt dan ook wel een beetje serieuzer. Weet niet waarom.
ot: gewoon gaan, inderdaad eerste paar keer saai, had ik ook. Maar nu ga ik weer met plezier naar de sportschool. mp3 mee, leuk nummertje op en pompen maar!:lifter:

Je denkt te veel na over je motivatie en het willen.. In de coaching spreken we vaak over het denken, voelen en doen als drie aparte factoren. Als ik het zo lees denk je veel na over het waarom je het wel of niet doet, voel je je er misschien niet goed bij en doe je het daardoor niet. Kortom, ga het gewoon doen, dan beïnvloedt dat het denken en voelen wel weer. Als je eerst 3x in de week trainde moet dat goed gevoeld hebben en een fijne gedachte zijn. Daarnaast.. http://www.youtube.com/watch?v=KmFEo3GdDLw&feature=BFa&list=PLFCDDD9745C9EBE73

Mooie dames laten kleine kinderen nog bodybuilden. Succes man!

Hoe meer je ermee bezig bent (video's, tijdschriften, schema's maken, oefeningen opzoeken, lezen over voeding, trainen zelf, ...), hoe meer zin je erin krijgt en hoe hoger je motivatie wordt. Hoe minder je er buiten de gym zelf mee bezig bent, hoe lager je motivatie. Beide uitersten werken een beetje zichzelf in de hand. Zo is het voor mij althans.

Dus mijn tip: begin je weer te verdiepen in zoveel mogelijk aspecten van BB, en dan krijg je vanzelf zin. :)

Gewoon inbeelden wat voor een beest je kan worden na een jaartje ALLES geven.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jul 2012 om 15:00 ----------

Hoe meer je ermee bezig bent (video's, tijdschriften, schema's maken, oefeningen opzoeken, lezen over voeding, trainen zelf, ...), hoe meer zin je erin krijgt en hoe hoger je motivatie wordt. Hoe minder je er buiten de gym zelf mee bezig bent, hoe lager je motivatie. Beide uitersten werken een beetje zichzelf in de hand. Zo is het voor mij althans.

Dus mijn tip: begin je weer te verdiepen in zoveel mogelijk aspecten van BB, en dan krijg je vanzelf zin. :)

Mee eens, juist zelfde hier!

Ben het met het bovenstaande eens. Thuis alvast wat beginnen met bodyweight oefeningen zodat je die heerlijke pomp weer voelt kan ook motiveren :)

Eventueel kan je een pre-workout shake bestellen. Een vriend van me vind die energy rush erg motiverend werken.

Terug
Naar boven