MuscleMeat

Hoe moet ik nou echt goed gaan trainen?

Koendj

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Ik ben Koen, nu 16 jaar oud. Ben zo ong 1.80 en weeg 79 kg, ja dat is te veel :P
Ik doe nu wel fitness, maar ik wil echt goed van start gaan, en dit dan ook een jaar doen, en het dan het resultaat onderhouden.
Ik heb echt werkelijk geen idee wat ik voor oefeningen zou moeten doen. Ik wil niet zeggen dat ik maar een beetje als n malloot met gewichten sta te spelen bij de losse gewichten, maar ik wil het nu echt gewoon per spiergroep gaan trainen. Ik vind bovenlichaam belangrijker dan benen, omdat ik doe mountainbiken, en dus wel wat beenspieren heb.

Kcal behoefte: 88,362 + (79 X 13,397) + (180 X 4,799) - (16 X 5,677) = 1919.713 kcal per dag (Niks doen)

Ik probeer wel op mijn voeding te eten, geen chips, frikadellebroodjes, kebab etc.

Ik vind schouders, arm, borst en buik belangrijk om te trainen. Nogmaals, ik doe nu wel fitnessen 2x in de week, maar ik schiet er gewoon niks mee op. Eiwitten etc is voor mij nog geen optie, omdat als ik dat wil gaan doen mezelf eerst wil droogtrainen.

BMI is nu 23,3%, als ik het gewoon bij http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx invul.

Ik heb de mogelijkheid om 2 à 3x in de week te trainen, en ik weet dat er al heelveel mensen zulksoort vragen hebben gesteld, maar ik wil gewoon graag weten wat ik het beste kan doen.
Mocht iemand tips kunnen geven, graag.

Recente foto's :

206kgag.jpg

2djxf6g.jpg

Ik ben Koen, nu 16 jaar oud. Ben zo ong 1.80 en weeg 79 kg, ja dat is te veel :P
Ik doe nu wel fitness, maar ik wil echt goed van start gaan, en dit dan ook een jaar doen, en het dan het resultaat onderhouden.
Ik heb echt werkelijk geen idee wat ik voor oefeningen zou moeten doen. Ik wil niet zeggen dat ik maar een beetje als n malloot met gewichten sta te spelen bij de losse gewichten, maar ik wil het nu echt gewoon per spiergroep gaan trainen. Ik vind bovenlichaam belangrijker dan benen, omdat ik doe mountainbiken, en dus wel wat beenspieren heb.

Kcal behoefte: 88,362 + (79 X 13,397) + (180 X 4,799) - (16 X 5,677) = 1919.713 kcal per dag (Niks doen)

Ik probeer wel op mijn voeding te eten, geen chips, frikadellebroodjes, kebab etc.

Ik vind schouders, arm, borst en buik belangrijk om te trainen. Nogmaals, ik doe nu wel fitnessen 2x in de week, maar ik schiet er gewoon niks mee op. Eiwitten etc is voor mij nog geen optie, omdat als ik dat wil gaan doen mezelf eerst wil droogtrainen.

BMI is nu 23,3%, als ik het gewoon bij http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx invul.

Ik heb de mogelijkheid om 2 à 3x in de week te trainen, en ik weet dat er al heelveel mensen zulksoort vragen hebben gesteld, maar ik wil gewoon graag weten wat ik het beste kan doen.
Mocht iemand tips kunnen geven, graag.

Doe eerst die 1919.713 X 1,375 = 2640kcal
En omdat je wil cutten nogmaals -500.
2640 - 500 = 2140kcal

Wat bedoel je trouwens met eiwitten zijn voor mij geen optie?
In gewone voeding zit ook eiwit, dus eet je geen kip enz dan?

Genoeg eiwitten zijn belangrijk om tijdens je cut geen spierverlies te hebben.
Ga voor je macro's dus zitten op: 170 gram eiwitten, 200 gram koolhydraten, 73 gram vetten
Dan kom je op een totaal van 2137kcal op een dag.

En naar BMI moet je niet kijken, toen ik 75 woog op 10% vet gaf BMI bij mij overgewicht aan..

• Topic Starter Topic Starter
Doe eerst die 1919.713 X 1,375 = 2640kcal
En omdat je wil cutten nogmaals -500.
2640 - 500 = 2140kcal

Wat bedoel je trouwens met eiwitten zijn voor mij geen optie?
In gewone voeding zit ook eiwit, dus eet je geen kip enz dan?

Genoeg eiwitten zijn belangrijk om tijdens je cut geen spierverlies te hebben.
Ga voor je macro's dus zitten op: 170 gram eiwitten, 200 gram koolhydraten, 73 gram vetten
Dan kom je op een totaal van 2137kcal op een dag.

En naar BMI moet je niet kijken, toen ik 75 woog op 10% vet gaf BMI bij mij overgewicht aan..

Ik bedoel, om whey te kopen etc. Mag ook nog niet van mijn ouders omdat ik daar nog te jong voor zou zijn. Ik eet wel zeker kip, vlees, zuivelproducten.
Domme vraag, macro's?
En is er ergens een schema voor de oefeningen die ik zou kunnen doen, en bij mijn doelgroep qua spieren passen? En een voedingsschema?
Ik wil gewoon breed worden, maar niet extreem. Gewoon goed gespierd en een vet% van <15 is mijn doel.

Ik bedoel, om whey te kopen etc. Mag ook nog niet van mijn ouders omdat ik daar nog te jong voor zou zijn. Ik eet wel zeker kip, vlees, zuivelproducten.
Domme vraag, macro's?
En is er ergens een schema voor de oefeningen die ik zou kunnen doen, en bij mijn doelgroep qua spieren passen? En een voedingsschema?
Ik wil gewoon breed worden, maar niet extreem. Gewoon goed gespierd en een vet% van <15 is mijn doel.

Whey is ook niet nodig in een voedingsschema als je genoeg eiwitten binnenkrijgt via gewone voeding..
Macro's is een afkorting van macronutrienten wat dus eigenlijk gewoon een verzamelnaam is voor eiwitten, koolhydraten en vetten.
Voor een voedingsschema kan je de stickies best eens lezen, dat is persoonlijk en gaat niemand voor jou maken.
Je kan eens gaan kijken op de site van StrongLifts 5x5. Is 3x per week trainen en word je snel sterk.
En geloof mij maar je zal niet op 1-2-3 extreem breed worden ;)

<15% is perfect haalbaar..

Whey is ook niet nodig in een voedingsschema als je genoeg eiwitten binnenkrijgt via gewone voeding..
Macro's is een afkorting van macronutrienten wat dus eigenlijk gewoon een verzamelnaam is voor eiwitten, koolhydraten en vetten.
Voor een voedingsschema kan je de stickies best eens lezen, dat is persoonlijk en gaat niemand voor jou maken.
Je kan eens gaan kijken op de site van StrongLifts 5x5. Is 3x per week trainen en word je snel sterk.
En geloof mij maar je zal niet op 1-2-3 extreem breed worden ;)

<15% is perfect haalbaar..

Tnx voor de tips!
En nee, die gedachte van ik ga een maandje naar de sportschool en ik ben zomer ready heb ik al een tijdje achter me gelaten :D.
Ik ga me er eens wat meer in verdiepen tnx!

79 kg is niet veel maar zeg wat jouw vetpercewntage is? Als jouw vp hoog is dan is die 79 pas wel veel. MAar van eiwitten kan je nog steeds droogtrainen, het gaat om kcal in kcal uit. boven odnerhoud eten = dikker worde in spiermassa en vet. onder onderhoud eten = dunner worden en spieren zichtbaarder = droogtrainen.

79 kg is niet veel maar zeg wat jouw vetpercewntage is? Als jouw vp hoog is dan is die 79 pas wel veel. MAar van eiwitten kan je nog steeds droogtrainen, het gaat om kcal in kcal uit. boven odnerhoud eten = dikker worde in spiermassa en vet. onder onderhoud eten = dunner worden en spieren zichtbaarder = droogtrainen.

BMI is nu 23,3%, als ik het gewoon bij http://www.voedingscentrum.nl/nl/mij...bmi-meter.aspx invul.
Ik ga dan eerst maar onder mijn onderhoud eten en blijven trainen, en daarna aan de whey.
Iemand nog tips voor verschillende oefeningen voor rug, buik, armen?

BMI is nu 23,3%, als ik het gewoon bij http://www.voedingscentrum.nl/nl/mij...bmi-meter.aspx invul.
Ik ga dan eerst maar onder mijn onderhoud eten en blijven trainen, en daarna aan de whey.
Iemand nog tips voor verschillende oefeningen voor rug, buik, armen?

BMI is niet gelijk aan je vetpercentage.
Hier kan je vetpercentage ongeveer juist berekenen.
Bij mij is het redelijk accuraat, maar best kan je dit met een huidplooimeter laten meten in je sportschool.

Bij mij is het redelijk accuraat, maar best kan je dit met een huidplooimeter laten meten in je sportschool.

Sorry, ik dacht dat het zelfde was. Stats:
Uw vetpercentage is 19.7 %.
U hebt een vetvrije massa van 63.44 kg.
Uw lichaam bevat 15.56 kg aan vet.

Over maandje weer kijken. Let nu echt op mijn voeding, en probeer niet meer dan benodigd binnen te krijgen. En wat meer cardio doen deze maand :P

"droog trainen" wie dat ooit heeft bedacht..

"Ongeveer juist" dat klopt niet he :p

Nooit naar bmi kijken, dat is een slechte manier van berekenen.. vet percentage opmeten met 3/4 punts meeting ik gok je vet percentage op 16%

Ik hoop dat jij gewoon een heel slechte troll bent.. :(

"Ongeveer juist" dat klopt niet he :p

Nooit naar bmi kijken, dat is een slechte manier van berekenen.. vet percentage opmeten met 3/4 punts meeting ik gok je vet percentage op 16%

Ik weet dat ongeveer juist niet helemaal juist is.
Met mijn laatste 4-puntsmeting had ik 9,07% en bij die pagina kwam ik 9,17% uit.

Hoezo 16% lijkt mij eerder iets van 13% ?

Ik span hierop mn buikspieren (wat ik aan buikspieren heb dan) aan he :P en dan automatisch mn buikje beetje inhouden :D

Ik denk dat 19% wat realistischer is

Vanmiddag rug/schouders en benen gedaan. Toen nog half uurtje cardio en toen lekker stukkie kip gemaakt met wat magere kwark. Best goed en goedkoop spul die kwark.

Ook gewoon benen trainen!!

Ik wil ook wel squatten, probeer ik ook. Maar ik ben wat dat betreft echt een hark.
Ik probeer om met mn hielen op de grond te blijven staan, maar dan kan ik maar tot een bepaald moment op mn benen zakken zegmaar, en daarna ga ik voorover met mn bovenlichaam. Waarna ik op mn laagste punt met mn bovenlichaam en benen op het zelfde moment omhoog kom.
Tips hiervoor, dat ik wat soepeler word, behalve oprekken/stretchen?

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Uw vetpercentage is 19.7 %.
U hebt een vetvrije massa van 63.44 kg.
Uw lichaam bevat 15.56 kg aan vet.

Opgemeten thuis, hals, taille, gewicht & lengte.
Dus ik vind 16% al weinig, laat staan 13%

door eiwitten val je ook beter af of als je spiermassa wilt dus overweeg maar eens shakes te gaan nemen =)
Kwark kwark kwark en kipfilet als je het goedkoop wilt houden omdat je erg jong bent.

Terug
Naar boven