XXL Nutrition

hoe nu gaan eten?

Topsycret

Dutch Bodybuilder
Waardering
24
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

sinds 3 weken heb ik stage bij een bedrijf waar ik de hele dag achter de computer zit van 9 tot half 6.

zij hebben maar 1 lunch pauze per dag en die is om 12:30.

ik mag niet eten achter mijn computer en het is maar een klein bedrijfje dus ik wil ook niet gelijk gaan zeuren dat ik meer wil eten en dergelijke. wel mag ik bijvoorbeeld een banaantje eten, wat ik dan ook doe om 11:00. maar brood of echt een maaltijd mag dan weer niet, don't ask me why..

tijdens mijn school had ik een goed voedingschema, ik kwam goed aan maar zo goed als geen vet. nu heb ik het idee dat het groeien gelijk een stuk langzamer gaat.

hoe kan ik nou het beste alsnog genoeg voedsel naar binnen krijgen? ik was hiervoor altijd een eter die heel VAAK at over de dag en niet heel VEEL in 1x.

mijn ontbijt is het enige wat hetzelfde is gebleven nu ik stage heb:

100 gram havermout
30 gram whey
handje rozijnen
300ml melk

De lunch word nu geregeld (betaald) door mijn stage. ook hier wil ik niet nu al over klagen omdat ik blij ben dat ik uberhaupt stage heb gevonden wegens omstandigheden.
bij de lunch kan ik kiezen uit wit brood met:
pindakaas
Ham
sandwich spread
filet american (ma tot wo)
en de dingen als gestampte muisjes en hageslag/vlokken (niet mijn soort beleg)
naast het eten drink ik minstens 0,5L melk.

wát zijn nou tips die ik kan gebruiken op mijn stage of voor mijn voedingschema? het komt er dus op neer dat ik dus zelf mijn ontbijt en avondeten en dergelijke zelf kan bepalen. maar niet echt wat ik op stage kan eten..

Wat een dubbele moraal, wel een banaan mogen eten maar geen boterham, slaat helemaal nergens op. Ik neem aan dat je stage niet al te lang zal duren, je kunt er dus voor kiezen om een shakebeker mee naar je werk te nemen en onder werktijd eiwit en/of weightgainers te nemen als maaltijdvervanger. Is niet ideaal, ik weet het, maar wel de makkelijkste oplossing die je geen problemen op het werk bezorgt denk ik. ( wat een k*tkeuzemenu voor de lunch trouwens ). Hoe lang heb je pauze? Kun je in die tussentijd in de buurt snel ergens wat halen en dat buiten opeten?

Misschien IF (Intermittent Fasting) proberen? Je hebt dan een eet-window van 8 uur. Neem anders een kijkje op www.leangains.com

De reden dat je niet mag eten zijn waarschijnlijk de kruimels en de vieze handen. Misschien kun je vragen aan je baas of je wel etenswaren mee mag nemen die niet kruimelen... Je kunt hem toch eerlijk zeggen dat je gewend bent om vaak te eten? Sowieso kun je ook zeggen dat je beter kunt werken als je meer eet (meer energie). En hoe zit het met mensen die roken? Die lopen toch ook even weg om een sigaretje te roken? Nou dan loop je ook even weg om een boterham te eten. :-)

Klopt. Er is trouwens niemand die elke dag van 9 tot half 6 aan een stuk door werkt, zelfs met middagpauze. Ik heb ook een paar collega's die de hele tijd zitten te typen. Eten zelfs hun broodje achter de computer. Op het einde van de dag hebben ze minder werk gedaan als iemand die wel pauzes neemt. Wat ze de hele dag dan doen is me een raadsel.

OT: Je zegt dat je niet wil zeuren omdat ze je lunch betalen. Big deal. Je doet stage, goedkope arbeid dus, moeten zij vooral niet zeuren zijn als je voor een paar boterhammen pindakaas extra werkt.

Ik heb een soortgelijke situatie.Volgende week 2xpw op stage. 1 uur pauze maar dan eet ik gewoon wat ik normaal over 2-3 maaltijden doe. En 's ochtends extra veel.

• Topic Starter Topic Starter
Wat een dubbele moraal, wel een banaan mogen eten maar geen boterham, slaat helemaal nergens op. Ik neem aan dat je stage niet al te lang zal duren, je kunt er dus voor kiezen om een shakebeker mee naar je werk te nemen en onder werktijd eiwit en/of weightgainers te nemen als maaltijdvervanger. Is niet ideaal, ik weet het, maar wel de makkelijkste oplossing die je geen problemen op het werk bezorgt denk ik. ( wat een k*tkeuzemenu voor de lunch trouwens ). Hoe lang heb je pauze? Kun je in die tussentijd in de buurt snel ergens wat halen en dat buiten opeten?

ja het is inderdaad heel raar, maar ik trek (nu nog) niet graag me bek open aangezien het 6 maanden stage zijn. ik zit nu pas in de 3rde week..

ik heb zelf inderdaad al gedacht om desnoods een (liter) fles water + whey (wel goede verhoudingen dan) mee te nemen.

de lunch vind ik inderdaad best rot om het zacht uit te drukken.

de locatie is ook niet bepaald handig om in de buurt wat te halen, dichtsbijzijnde winkel is ongeveer 5 km. en ik reis met het OV dus echt handig is dat niet..

Misschien IF (Intermittent Fasting) proberen? Je hebt dan een eet-window van 8 uur. Neem anders een kijkje op www.leangains.com

De reden dat je niet mag eten zijn waarschijnlijk de kruimels en de vieze handen. Misschien kun je vragen aan je baas of je wel etenswaren mee mag nemen die niet kruimelen... Je kunt hem toch eerlijk zeggen dat je gewend bent om vaak te eten? Sowieso kun je ook zeggen dat je beter kunt werken als je meer eet (meer energie). En hoe zit het met mensen die roken? Die lopen toch ook even weg om een sigaretje te roken? Nou dan loop je ook even weg om een boterham te eten. :-)

ik ben al heel vaak over mijn sporten begonnen, en dat ik hierbij ook een bepaald voedingsschema had wat ik nu dus niet kan volgen door deze regels. de reactie die ik meerdere malen hierop heb gekregen is: oh nou dan zal dit wel wennen worden voor je..

de 2 eigenaren van het bedrijf waar ik dus mee zit zijn net gestopt met roken, dus rookpauzes zijn er ook niet meer :rolleyes:

IF heb ik nog nooit van gehoord, daar ga ik me even in verdiepen!

hahaha..ja k*t he. je baan/opleiding is belangrijker maar toch zou het voor mij einde verhaal zijn als ik echt geen uitweg heb om te eten.

gelukkig is het bij mij op het werk in de ploegendienst "eten wanneer het werk het toelaat". ik eet dus altijd 3x op mijn werk en maak daarbij natuurlijk gebruik van het feit dat een ander 5x gaat roken en ook nog even met elke collega sociaal moet doen.

ik doe mijn werk verder gewoon goed maar als ik geen tijd heb om te eten in de kantine dan neem ik ook mijn tas mee naar buiten naar de plek waar ik dan moet zijn (zelfde terrein). mensen van kantoor zien dat dan wel eens maarja iedereen weet het. maar blijft soms lastig. voor mij is het dus zaak op andere momenten gewoon door te gaan met mijn werk zodat ik altijd kan zeggen dat ik in totale tijd evenveel werk als elk andere collega

Wellicht kan je snel wat noten weg vreten op de plee, of gekookte eieren.

bedankt voor alle tips mensen, ik denk dat ik gewoon in de ochtend een caseine shake neem zodat ik gedurende langere tijd eiwit binnen krijg en hiernaast dan nog 600ML melk met 2 scheppen whey die ik dan gedurende de dag drink.
dit naast mijn ontbijt en banaantje die ik al had.

@ shredded, noten zijn dan weer zo vet, is dat dan wel slim om op die manier mijn kcal binnen te krijgen?

dat wist ik niet, en ik heb nooit gezegd dat ik perse wil aankomen. wil als eerste minimaal mijn onderhoud halen aangezien dat de afgelopen 2/3 weken al niet gelukt is.

oow sorry dat had ik verkeerd begrepen dan. Maar ook voor onderhoud, als je totale vetverbruik niet te hoog ligt, zijn noten een goede aanvulling

Hoezo wil je niet aankomen dan? Je weegt 66 kg bij 1,80.

Hoezo wil je niet aankomen dan? Je weegt 66 kg bij 1,80.

ik was vroeger altijd rond de 8 a 9 % vp. nu zit ik op de 12% vanwege de eerste 3 maanden bulk. en ik krijg net boven mijn broekrand als eerste vet.. dit wil ik niet meer hebben dan nu, vandaar dat ik even op onderhoud ga eten en met hetzelfde schema verder train om te kijken wat dat met met doet.

het zal wel puur psygisch zijn maar zo denk ik op het moment nou eenmaal. :rolleyes: wss ga ik binnekort gewoon verder bulken.

bedankt voor alle tips mensen, ik denk dat ik gewoon in de ochtend een caseine shake neem zodat ik gedurende langere tijd eiwit binnen krijg en hiernaast dan nog 600ML melk met 2 scheppen whey die ik dan gedurende de dag drink.
dit naast mijn ontbijt en banaantje die ik al had.

@ shredded, noten zijn dan weer zo vet, is dat dan wel slim om op die manier mijn kcal binnen te krijgen?

Kerel je weegt 66 kilo, ga jij je nou maar niet druk maken om wat vet, zorg eerst maar dat je wat aankomt.
Weet je uberhaupt je onderhoud of heb je een voedingsschema?Regel die shit eerst maar eens en ga dan kijken hoe je het eetprobleem op je werk oplost.
Succes iig.:)

Kerel je weegt 66 kilo, ga jij je nou maar niet druk maken om wat vet, zorg eerst maar dat je wat aankomt.
Weet je uberhaupt je onderhoud of heb je een voedingsschema?Regel die shit eerst maar eens en ga dan kijken hoe je het eetprobleem op je werk oplost.
Succes iig.:)

ik was 3 maanden terug net aan 60 kilo met een vetpercentage van 8 of 9 %. sinds mijn stage heb ik geen voedingsschema meer, dat heb ik hierboven uitgelegd waarom.

en wat zou het uitmaken als ik WEL op die vetten wil letten? als ik me stoor aan het vet wat ik nu al krijg dan zal dat wel meer worden als ik er niet op ga letten..

ik was 3 maanden terug net aan 60 kilo met een vetpercentage van 8 of 9 %. sinds mijn stage heb ik geen voedingsschema meer, dat heb ik hierboven uitgelegd waarom.

en wat zou het uitmaken als ik WEL op die vetten wil letten? als ik me stoor aan het vet wat ik nu al krijg dan zal dat wel meer worden als ik er niet op ga letten..

Ok, je snapt er dus helemaal niets van.Geeft niks er is in de stickies in de voedingssectie genoeg info te vinden.
Neem gewoon even die moeite dat door te lezen als je je serieus met BB'en wilt bezighouden.

Lol, ik probeer juist te cutten tot 65-70 kg (ben 1.70m lang). Volgens mij gaat het zo: Bulk->Done->Cut->done->Clean bulk->slick body bij 12% bf.

Dus dat laagje vet ga je later door te cutten wegtrainen, maar pas als je normaal weegt. Imho 1.80m bij 60kg doesn't look good at all, no offence. Check je bmi bij 1.80m bij 60kg, je zit net tussen de grens van 'gezond' en 'te mager'. Ik wens je het beste man, gewoon bikkelen.

Laatst bewerkt:
Je hebt gewoon recht op pauze.

Eten dus.

trouwens, stel dat je diabeet bent, moet je ook eten, mogen ze dus geen **** over zeggen

shake, noten, banaan, boterham, een tuperware doosje rijst tonijn groenten, ... vlug gaan opeten op de wc

keuze genoeg

Terug
Naar boven