Fitness Seller

hoe ruig met seated row ?

Bezoekers in dit topic

ik kom wel iets naar voren. Voelt gewoon beter aan. max. set met 160kg
 
Ik zie eigenlijk bijna nooit iemand die oefening strikt uitvoeren. Als je wat zwaarder wilt pakken, zie ik veel mensen iets naar voren hellen om dan zoveel mogelijk gewicht naar achteren te trekken.
Zorg alleen dat je je rug goed recht houdt!

Wat klusmier zegt vind ik ook lekker, iets hoger, dus inderdaad bovenkant borst toe, voel ik het extra hard. Moet wel zeggen dat me dat niet meer lukt met de zwaardere gewichten.
 
KaLe zei:
ik kom wel iets naar voren. Voelt gewoon beter aan. max. set met 160kg
Dude :eek:

Bij ons gaat ie maar tot 100kg.. erg spijtig. Correcte uitvoering is in mijn ogen rechtzitten met iets holle rug en dan je armen maximaal strekken en dan terug halen en flink je schouderbladen tegen elkaar trekken zeg maar.

Naar onderbuik of je kin halen is slechts variatie in de oefening. soms met smalle grip, dan wijd of onder- bovenhands.

Wat ook een prettige variant is, is met 1 hand de zaagbeweging zittend maken zeg maar!
 
ik buik ook altijd mee naar voren, pak ongeveer 85kg een setje
 
Thanatos zei:
Bij ons gaat ie maar tot 100kg.. erg spijtig. !

bij ons ook, maar ik stapel er gewoon dumbbells bovenop ;)
 
60 kilo aan db's erbovenop ? Er knappen al genoeg kabels in de gym.

Ik doe setjes met 100 kilo, het maximum van de machine. zo strict mogelijk. Volgende stap is het vertragen van de negatieve fase om er wat meer rendement uit te halen.
 
Bij ons gaat ie ook maar tot 100kg. Maar er ligt een speciale haak bij die je erop kan zetten en waar je dan schijven aan kan hangen.

Ik doe hem meestal ultra strict met die 100 kg. Maar een keer in de zoveel tijd ook wat ruiger met cheaten met 120-130 kg.
 
wazzup zei:
60 kilo aan db's erbovenop ? Er knappen al genoeg kabels in de gym.

mjah.. als deze breekt, dan ben ik goed gewond omdat ik dan met mijn hoofd op een aparaat achter mij stuiter.. maar het gaat al een hele tijd goed zo. Voor de zekerheid pak ik tegenwoordig ook steeds meer de t-bar in the corner..
 
Ik ga wat naar voor zodat mijn lats lekker stretchen en dan ram ik hem terug. Zo voel ik het heerlijk.
 
KaLe zei:
bij ons ook, maar ik stapel er gewoon dumbbells bovenop ;)

Of gewoon per arm doen! :D
Ik kom tot 85 kg keer of 6. Maar maak meestal setjes van 12 reps met 65 kg-70 kg. Je smokkelt gewoon veel minder als met 2 armen tegelijk en je kan hem nog lekkerder rekken, en ook verder naar achteren trekken!

Sinds dat ik deze oefening doe voel ik mijn gehele rug training beter :cool:
 
zet je dan je andere arm schrap tegen het apparaat ?
 
Hehe nope, ik doe hem op de cable pulley, dus gewoon met de beentjes tegenhouden.
En ik houd mijn bovenlichaam gewoon stabiel.
Strek mijn arm volledig uit (nog steeds in balans) en als ie helemaal uitgerekt is, draai ik een klein beetje mee naar voren met (kant welke je op dat moment aan het trainen bent). Bij contractie kun je hem ook extra goed aanspannen, omdat je andere kant niks doet.
Ik zet mijn benen meestal in een lichte hoek en houd mijn vrije hand op de knie om zo stabiel te zitten.
 
Ik hou mijn rug mooi recht en pak dan zo'n 40kg en trek hem vlak boven mijn benen naar mijn rug toe.(zo voel ik er het meeste van)
 
RichardV zei:
Hehe nope, ik doe hem op de cable pulley, dus gewoon met de beentjes tegenhouden.
En ik houd mijn bovenlichaam gewoon stabiel.
Strek mijn arm volledig uit (nog steeds in balans) en als ie helemaal uitgerekt is, draai ik een klein beetje mee naar voren met (kant welke je op dat moment aan het trainen bent). Bij contractie kun je hem ook extra goed aanspannen, omdat je andere kant niks doet.
Ik zet mijn benen meestal in een lichte hoek en houd mijn vrije hand op de knie om zo stabiel te zitten.

Ik ken de oefening wel, maar ik blijf niet stabiel zitten als ik veel gewicht gebruik. Ik ben ook een heel stuk lichter dan jij ;)
 
KaLe zei:
Ik ken de oefening wel, maar ik blijf niet stabiel zitten als ik veel gewicht gebruik. Ik ben ook een heel stuk lichter dan jij ;)

Hehe, scheelt haast niks ;)
Maar idd, dat is wel een groot verschil, met name als je sterk bent in die oefening, heb je soms de neiging om omhoog/naar voren getrokken te worden door het gewicht.
 
RichardV zei:
Hehe, scheelt haast niks ;)
Maar idd, dat is wel een groot verschil, met name als je sterk bent in die oefening, heb je soms de neiging om omhoog/naar voren getrokken te worden door het gewicht.

klopt... bijv. high rows kan ik niet eens volluit doen. Dan krijg ik 120 nog wel naar beneden, maar word gewoon weer omhoog gelanceerd :( Jammer, want het is een heerlijke variant.
 
Denk dat het er ook vanaf hangt met welke intensiteit je bezig bent de oefening uit te voeren.
Als ik een "rustig" weekje heb (12, 10, 8, 6, 4 reps. bijv.), dan probeer ik de oefening zo strict mogelijk te doen. D.w.z. zo weinig mogelijk met de romp heen en weer slingeren en vooral de bovenste rugspieren het werk laten doen, dit gaat vaak gecombineerd met een langzaam tempo.
Tijdens "zware" weken gaat het mij vooral om de spieren maximaal te belasten en dan pak ik meer gewicht, daarbij komt onvermijdelijk kijken dat ik een beetje met het lichaam moet gooien maar ik blijf er wel altijd voor zorgen dat ik die rugspieren optimaal blijf aan- en ontspannen, lukt dit niet, dan een schijfje eraf..
 
KaLe zei:
klopt... bijv. high rows kan ik niet eens volluit doen. Dan krijg ik 120 nog wel naar beneden, maar word gewoon weer omhoog gelanceerd :( Jammer, want het is een heerlijke variant.


:roflol: Heb ik een keer gehad, heel link iemand achter mij laten zetten die mij kon opvangen mocht de kabel knappen (heb ik al eens gehad vandaar de angst ervoor :P) Volgeladen, hangen, trekken en lanceren! Wat the **** was dat :D.
 
Jaccis zei:
zie titel....

Hoe ruig zijn jullie met deze oefening ?

1.Blijven jullie netjes zitten? rechte rug etc.... zodat je niet de echte grote kilo's kunt pakken ?

2.Of gaan jullie lekker met de kabel mee naar voren en trekken je schouders vanuit die houding lekker met een rechte rug naar achteren ? just like roeien....

En pak je hier lekker de grote kilo's mee .... ?

- Mag ik trouwens tijdens de terug-beweging VERDER dan precies verticaal/recht ? of mag ik wat achter overhelen ?

hoe doen jullie dit ?

Hoe ruig? Heel erg ruig!!! Zo ruig mogelijk. Ik trek mijn leren pak aan en laat mijn baard en snor staan. Leren pet op en een grote, donkere zonnebril. En dan maar flink grommen. Yeah baby!!!

Maar serieus... ik doe de oefening wel correct, maar ik zorg wel voor een behoorlijk rek door iets naar voren te hangen en mijn armen redelijk te strekken. Ik ga echter niet zwaaien en ik hang niet achterover, want dat maakt de oefening wel makkelijker. Bij het aanspannen zorg ik wel dat de borst vooruit komt en ik trek hem goed door. Ik probeer er wel een lange beweging van te maken.

Yeah BABY!!!! Do it to me!!!!! whraaaaaghhhhh!!!!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
KaLe zei:
bij ons ook, maar ik stapel er gewoon dumbbells bovenop ;)
tuurlijk, onze machinecrunch gaat ook maar tot 70kg, gooi ik er ook 20kg bij.
en hoe zwaarder je gaat, hoe meer je cheat... maar hoe minder vlug je cheat bij mindere gewichten.
160 KaLe, knap
 
Back
Naar boven