XXL Nutrition

Hoe schadelijk is alcohol voor je spiergroei/kracht

o ja zie nu ook maar je leeftijd,dan zou ik ook nog een paar jaartjes genieten als je niet echt grote ambities hebt :p

Baco's zijn hartstikke anabool, vraag maar aan Loo.

? Hoe bedoel je in verband met dat lopen. Neem nu .. Ik drink veel bier en dus ook alcohol. Alcohol is een energiebron voor het lichaam. Als ik dan een tijdje later ga gaan lopen, dan zal het lichaam die alcohol toch verbruiken? (lekker veel zweten dan).

Tsjah je kan dit uit 2 standpunten bekijken he, puur op BB gericht vlak is het niet goed nee. Alhoewel het vooral het niet eten de dag erna is die de schade veroorzaakt. Eet dus gewoon goed op zondag :)

persoonlijk zou ik zeggen, trek er je niets van aan :P. Ik drink ook nog redelijk veel , nu examens gehad dus weer even niet. Het is zeker niet dat je door te drinken niet meer kan groeien.

Kijk maar naar tractortje :')

? Hoe bedoel je in verband met dat lopen. Neem nu .. Ik drink veel bier en dus ook alcohol. Alcohol is een energiebron voor het lichaam. Als ik dan een tijdje later ga gaan lopen, dan zal het lichaam die alcohol toch verbruiken? (lekker veel zweten dan).

Nee is onzin. Is hetzelfde als je zegt; ik eet elke dag friet mayo en een frikandel, maar ik loop erna wel een uur dus nu is het niet erg meer.

helemaal stoppen is niet eens perse nodig, minderen zal al veel helpen.
max 1x per week een paar glazen is echt niet erg, zo lang je je niet helemaal te t*ring in zuipt en de volgende dag in bed ligt. En je mist echt niks hoor wanneer je minder drinkt.

Voor zover ik weet valt de eiwitsynthese (en dus groei/hertel) stil wanneer je alcohol in je systeem hebt, wat weer verdergaat als de alcohol is afgebroken.

is alcohol drinken in het weekend na een trainings week dan echt zo slecht?

kan ik me niet voorstellen.
hoe kan nu 1 avondje uit een hele week trainen verpesten:O

• Topic Starter Topic Starter
Verslag van gisteravond/nacht:D:
4 glazen bier
2 rode wodka redbull
cola

was evengoed berengezellig:p

En op de terugweg nog even langs de Wok-To-Go
Bak met rijst/kip en groenten gegeten:meal:+0.5l water

is uberhaupt gewoon slecht voor je hele lichaam. Caloriën bombf allesszz

Ga toch ergens anders huilen met dit soort dingen. Je moet gewoon genieten van je leven. Bovendien is het wel eens goed dat je ff lekker los kan gaan lekker wat drinken etc... Voor mij werkt het erg goed voor de motivatie. Misschien zijn die biertjes slecht voor je maja, what else is new ?. Ik houd het zelf gewoon alleen op zaterdag avond en ik ga me ook niet lam zuipen.

Pfff, het heeft uiteraard een negatief effect op het herstel maar je moet gewoon genieten en als daar bij jou wat drank bij hoort, dan moet je dat doen. Er is meer in het leven dan alleen trainen...

Gewoon zorgen dat je na het stappen nog flink wat eiwitten binnen krijgt en de dag erna ook goede voeding tot je neemt, dan beperk je de schade i.e.g.

Gewoon zorgen dat je na het stappen nog flink wat eiwitten binnen krijgt en de dag erna ook goede voeding tot je neemt, dan beperk je de schade i.e.g.

Door de alcohol ligt de eiwitsynthese dan toch stil? Heeft het dan wel nut om dat te nemen? Kan je het dan niet beter bij (veel) water houden omdat de rest word omgezet in vet?

Door de alcohol ligt de eiwitsynthese dan toch stil? Heeft het dan wel nut om dat te nemen? Kan je het dan niet beter bij (veel) water houden omdat de rest word omgezet in vet?
+1

Alcohol wakkert hongergevoel aan. Ga je dan vlak voor het slapen flink eten, dan zet het zich om in vet.
Zuipze!

Ik weet daar niks van af, wat ik wel weet is wanneer je veel eiwitten neemt wat ook door de lever word opgenomen het alcohol trager wordt afgebroken als normaal. Als je dus de volgende dag moet werken kan ik je aanraden die dag geen eiwitten te gaan eten.

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

+1

Alcohol wakkert hongergevoel aan. Ga je dan vlak voor het slapen flink eten, dan zet het zich om in vet.
Zuipze!

Wrong, een overschot aan kcal zet zich om in vet.

De eiwitsynthese neemt af, ligt niet stil. Hangt er ook vanaf hoeveel je drinkt. Als je het bij 6 drankjes houdt hoef je je echt geen zorgen te maken. Drinken totdat je laveloos bent lijkt me niet verstandig, al is het maar omdat je de volgende morgen niet aan je ontbijt toekomt.

Alcohol doe ik niet zo vaak meer , zo slecht voor je spieren, ik voel na een paar biertjes al gelijk dat mijn spieren wat zachter worden.

Ik ga liever knetterstoned van wiet uit, ook nadelig maar niet zo groot als alcohol. En het heeft een beter effect dan alcohol op mijn mood tijdens het uitgaan :D .

Terug
Naar boven