MuscleMeat

Hoe schadelijk is alcohol voor je spiergroei/kracht

Gewoon lekker feesten, Trainen is ook niet alles! zolang het 1 avond is zou ik er niet zo een probleem van maken:D

Een glas wijn bij het eten (als je boven de 40 bent) heeft nog een positief effect, alles meer brengt in meer of mindere mate schade toe... Keuzes, altijd weer die keuzes.

Nou dan moet ik er ook maar is mee stoppen, zowieso door de weeks niet meer en dat op vrijdag zelfs ook niet meer, zaterdag een stuk minder :O Ach kan geen kwaad :P even wennen alleen.

En (zoals ik het nu deed) Als je zaterdag nacht veel drinkt, slaapt en (zoals ik altijd heb) lekker actief wakker wordt , kan je dan gewoon trainen ?, je hebt waarschijnlijk nog wel alcohol in je bloed ..

tja, prioriteiten stellen aan jezelf :) wil jij ranzige bierbuik hebben over paar jaar want dat hebben de meeste jongeren toch al zo ernstig is het alcohol gebruik bij de meeste ;/ zie steeds meer krantenkopjes met "in coma gezopen"

allemaal leuk en aardig dat dronken zijn, maar wat heb je er nou aan ? het maakt de lelijke wijven knapper ;/

maar wil je niet liever kankerhard lichaam hebben en de knappe wijven te hebben ipv naast loch ness wakker te worden ?

Ik wil naast loch ness wakker worden, weet ik eindelijk dat dat bestaat :P zeker dat ik er wel geld mee verdien..

Ik wist dat alcohol echt slecht was daarom trainde ik eerst op Vrij en Zat niet omdat ik dacht dat het alleen van die dag zou vernken. maar blijkbaar niet dus (logisch eigenlijk)

Alcohol doe ik niet zo vaak meer , zo slecht voor je spieren, ik voel na een paar biertjes al gelijk dat mijn spieren wat zachter worden.

Ik ga liever knetterstoned van wiet uit, ook nadelig maar niet zo groot als alcohol. En het heeft een beter effect dan alcohol op mijn mood tijdens het uitgaan :D .

LOL, dat zit echt tussen je oren man.

Of je gaat een jaar aan de AAS, dan zuip je ook niet:D

Zoek maar eens naar types zoals Kale hier op het forum. En zo zijn er nog zat voorbeelden
van mensen die zich in het weekend naar de t*ring zuipen en toch nog gains maken.
Ik dronk zelfs een tijdje bijna iedere dag en nog ging mijn kracht vooruit. Het is allemaal
een beetje bij de haren getrokken imo.

Zolang je goed eet, kan een keertje zuipen heus geen kwaad

Ik zuip me 2 dagen in de week de t*ring in en nog 2 dagen ongeveer vrij rustig (~6 biertjes) en volgens mij maakt dit helemaal niks uit voor me spiergroei. Als je student bent ga je toch niet op alcohol minderen je moet wel blijven genieten van het leven en je kan zeggen wat je wilt met die onzin van "zonder alcohol kan je het ook leuk hebben" wat opzich wel waar is maar met alcohol maak je toch meestal de meest gekke/leuke dingen mee waar je je leven lang over napraat:) gewoon lekker blijven zuipen dus:klink:

Denk ook wel dat het overdreven wordt. Er zijn er die zeggen dat je een hele week trainen met 1 avondje drinken ''wegspoelt''. Dan zouden de meesten heir serieus wat minder massa hebben.

Ik laat me ook meestal 1x per week gaan. Ik eet wel gewoon nog altijd goed :). Ik stop er wel mee als ik echt volwassen ben zeg maar.

Maak je maar geen zorgen. Drink gemiddeld 3-4x per week, 5-25 glazen bier per dag/avond en ik maak ook gains (wellicht niet zo rap, maar toch, en komt wellicht ook doordat ik nog maar iets van 8 maanden train). Niet teveel eten nadat je aan de zuip geraakt en vooral ook af en toe wat water tussendoor kan zeker geen kwaad.

Sluit me aan bij Dannyman!

Ik train 3x per week, wanneer ik drink doe ik dat minimaal 24 uur na de laatste training en 24 uur voor de komende training, 1 x per week dus en met mate. Uiteraard worden daar uitzonderingen op gemaakt, maar het streven is wel het bovenstaande. En met mate betekent eerder 3 consumpties dan 6;)

Je voelt je de dag erna natuurlijk geen mens, maar zolang je geen topsport/hoge ambities hebt zou ik het toch niet laten.

Ik heb er echt nog nooit iets van gemerkt de maandag of volgende dagen als ik de zaterdagnacht altijd stevig dronk. Mss zal je training niet optimaal zijn, maar nog steeds genoeg om PR's neer te zetten. Beste is alleen niet te zorgen dat je uitdroogt van de alcohol en voor het slapen genoeg water drinkt.

Volgens mij zit het idd tussen de oren. Vroeger was ik altijd blij als ik terug alcohol dronk ipv van xtc of iets dergelijks, omdat ik wist dat ik toen geen ganse week verloren had en moest zien in te halen, maar gewoon verder kon opbouwen op de vorige week en terug progressie had geboekt.

Laatst bewerkt:
Ik weet daar niks van af, wat ik wel weet is wanneer je veel eiwitten neemt wat ook door de lever word opgenomen het alcohol trager wordt afgebroken als normaal. Als je dus de volgende dag moet werken kan ik je aanraden die dag geen eiwitten te gaan eten.

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

Wrong, een overschot aan kcal zet zich om in vet.
Denk dat ie bedoelt dat het je metabolisme vertraagt.

je bent 16, gewoon lekker genieten gozer...mocht je iets kunnen minderen zonder plezier te hoeven inleveren moet je dat natuurlijk doen. Anders kun je ook GHB proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft GHB geen verdere nadelen dn:eek:?

wel als je er verslaafd aan raakt. Doe je er heel voorzichtig mee en gebruik je in moderatie dan is het een zeer goede vervanger voor alcohol.
Goed ik weet niet hoe sterk jij in je schoentjes staat, de meeste pubers zullen gewoon doorslaan zoals jij al bewijst met je overmatige zuipen in het weekend. Bij nader inzien blijf jij er beter vanaf :)

• Topic Starter Topic Starter
wel als je er verslaafd aan raakt. Doe je er heel voorzichtig mee en gebruik je in moderatie dan is het een zeer goede vervanger voor alcohol.
Goed ik weet niet hoe sterk jij in je schoentjes staat, de meeste pubers zullen gewoon doorslaan zoals jij al bewijst met je overmatige zuipen in het weekend. Bij nader inzien blijf jij er beter vanaf :)
Dat overmatige zuipen valt toch wel mee :p, ik heb vrienden die nog meer drinken

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:31 ----------

Denk ook niet dat ik het ga proberen die Ghb ,heb het niet zo op drugs

Crystal meth schijnt ook goed te werken, niet?

Terug
Naar boven